Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Sliten blinkersspak og900

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Malmö/Höör
    Inlägg
    550

    Sliten blinkersspak og900

    Har problem med min blinkersspak. När man blinkar höger så trillar spaken ner hela tiden. När man svänger vänster så går den inte tillbaka. Jag ska snart besiktiga bilen. Hur ska man lösa det. jag har farthållare på bilen och vill ha kvar den och funktionerna på spaken.
    Har letat efter andra spakar med de är svåra att hitta. Där sitter en fjäder som är sliten. Kan man byta den?

    Om man ska byta spak. Är de likadana spakar med farthållare på alla årrsmodeller av og900? Passar en från 1988 på en 1991?
    Senast redigerat av Moderator den 2019-04-01 klockan 18:47.

  2. #2
    Steg 1 benny900s avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    1 266
    Medlem#
    6770
    Intressant om det kommer några tips på lösning, har exakt samma problem.

  3. #3
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 124
    Sääääkert samma problem som på min 900a. Skruva av hållaren till spakarna, 2 skruvar under ratten. Sen sitter ju spakarna i den U-formade hållaren med 2 skruvar, en ovanför spaken och en under. En av dessa skruvar var rejält lös på min. Detta resulterade i att den inte ville sitta kvar åt det hållet!

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Malmö/Höör
    Inlägg
    550
    På min har fjädern smält av i spaken som gör att den ska gå tillbaka. Det jag undrar är om det är samma spak till alla og 900 med farthållare. Om en från 88 passar min från 91. Har köpt en spak från en 900 1992 som jag får i veckan. Ska byta spak och se om det fungerar.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •