Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Justera backspärren?

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    331

    Justera backspärren?

    Hej!

    Har ett litet irriterande problem. För när jag ska lägga i 5:ans växel så brukar det knäppa till och växel spaken går väldigt långt åt höger. Jag har haft lös damasken i nederkant och problemet är ganska enkelt men vet inte redigt hur man kan lösa det på ett smidigt sätt. Det är nämligen så att röret som sitter runt själva växelspaken (den som man lyfter upp när man ska ha i backen) värkar sitta för långt upp så den hoppar över kanten som är i spakstället väldigt lätt. Och 5:an blir då helt enkelt lite lurig att få i blir svårt att hitta rätt läge liksom. Ni som har haft lös damasken fattar säkert. Kan ta en bild ifall det skulle underlätta. Men är det någon som vet om det går att justera detta på nått sätt?
    CosmoBlå 9-3 Aero -01

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    331
    Hmm lite pinsamt! Kollade lite i WIS:en nu och det säger att man skall montera ur växelspaken och sätta upp den i skruvstädet och med hjälp av en gummiklubba eller handen slå växelknoppen neråt tills det blir lagom avstånd.

    Känns som man provar med lite våld utan att montera ur spaken. Blir lättare så

    Hmm sorry att jag inte kollade i WIS:en först men nu så kan ju iförsig dom utan WIS få reda på svaret oxå.
    CosmoBlå 9-3 Aero -01

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    331
    Justerade in backspärren i eftermiddags när jag kom hem från jobbet. Det gick väldigt smidigt och enkelt. Två stycken lagom och perfekta slag med knuten hand gjorde susen. Nu ska det inte vara några större problem att få i 5:an iframtiden.
    CosmoBlå 9-3 Aero -01

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Justera APC OG900 T8
    Av fattaren i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-06-30, 01:43
  2. [LÖST] Justera GLT
    Av fog i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-31, 15:21
  3. Hur justera tryckvakten?
    Av Turbo_Performance i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-05-05, 14:53

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •