Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Ta bort golvet 9-5 kombi

Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2006

Ta bort golvet 9-5 kombi

Tjena!

HAr försökt hitta information om hur man enklast tar bort golvet i min saab 9-5 Aero kombi. Jag ska klä om med nytt tyg och sätta in plexiglas för ett ljudbygge, så det behöver komma bort. Men jag är inte mäniska att få bort det! Måste man ha några slags verktyg eller ska man bara ta i tills man spricker? Tacksam för all hjälp!

Martin
    Stolt ägare av en Saab 95 Aero -03

Golvet var? bagaget? Kupén?

Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2006
    Citat Ursprungligen postat av ime95mos
    Idiot, det glömde jag! My mistake! I bagageutrymmet naturligtvis! Jag vill alltså lossa den del av golvet som du kan fäla upp i bagagen på en saab kombi. Träskivan som klädd med tyg.

Martin

Helt original
    Reg.datum
    feb 2003
    Det är nog bara att ta i,, det gjorde jag,, har byggt precis det du pratar om...

Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2006
    Citat Ursprungligen postat av K9_Wagon
    Det är nog bara att ta i,, det gjorde jag,, har byggt precis det du pratar om...
    Intressant! tittade på din sida, snygg bil! Om du har möjlighet får du gärna dela med dig av lite inspiration i form av bilder... Vore kul att se hur du löst det hela!

Martin

Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2005
    Citat Ursprungligen postat av luka
    Idiot, det glömde jag! My mistake! I bagageutrymmet naturligtvis! Jag vill alltså lossa den del av golvet som du kan fäla upp i bagagen på en saab kombi. Träskivan som klädd med tyg.

Martin
    Min råkade lossna igår, pga lite för mycket skit under träskivan, den sitter med fjäder"flärpar" på den delen som är fast. Lyft skivan och ryck, vips loss
    9-5 2,3t kombi-99, helt original ännu....

Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2006
    Citat Ursprungligen postat av Sonny Hansson
    Citat Ursprungligen postat av luka

Martin
    Min råkade lossna igår, pga lite för mycket skit under träskivan, den sitter med fjäder"flärpar" på den delen som är fast. Lyft skivan och ryck, vips loss
    Jag försökte få loss den nyligen då jag råkade spilla kemikalier i bagagen, fick inte loss skiten. Ska man dra framåt eller bakåt, om man står bakom bilen då alltså... Vad finns under den del som sitter fast? Hålrum, kablar, pysslingsamhälle?

MArtin

Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2006
    Lyft upp den delen som går att lyfta. sen slår ni den delen som sitter fast rakt uppåt.. sitter med 2 st fjäderfästen...
    9-5 Aero -04/Honda VTR 1000F
    http://www.garaget.org/?car=104279

Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2006
    Citat Ursprungligen postat av SleeperVector
    Lyft upp den delen som går att lyfta. sen slår ni den delen som sitter fast rakt uppåt.. sitter med 2 st fjäderfästen...
    Kanon! Låter ju lätt i alla fall. Vi fällde sätena och försökte dra loss alltihop framåt och bakåt, lyckades inte. Kom en liten bit, men sen tog det stopp. Ska prova ovan!

Martin

Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Fäll sätena först (så tar inte skivan i bakkant på ryggstöden)..

Öppna sedan bagage-luckan, öppna "golvet" och ta ett stadigt tag på var sida, försök sedan rycka den c:a 20-30cm "långa" delen framför själva gångjärne i golvet rakt upp m.h.a luckan du fällt upp precis.

Lite trögt första gångern/gångerna eftersom fjädrarna då fortfarande är i typ nyskick.. Efter 3-5ggr börjar det gå riktigt enkelt
    Påstår Pelle
    Numera utan Saab...

Liknande ämnen

1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-05-07, 15:44
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-10-16, 16:42
  3. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-05-31, 09:08

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar