Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Ställa in belysningen

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2004
    Inlägg
    336

    Ställa in belysningen

    Hej!

    Jag har bytt reflektorerna i strålkastarna på min OG900-92. Hur ska jag grovinställa så jag kan köra några dagar?

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    8 164
    Medlem#
    8758

    Re: Ställa in belysningen

    Citat Ursprungligen postat av Allan K
    Hej!

    Jag har bytt reflektorerna i strålkastarna på min OG900-92. Hur ska jag grovinställa så jag kan köra några dagar?
    Lång rak obelyst väg när det är beckmörkt, ställ mot horisonten. Vrid ner ett eller flera hack på ljuslängdsregleringen, memorera var det var, snäpp upp ljuslängdsregleringen ett hack och justera tillbaka till den memorerade positionen, kontrollera sedan med ljuslängsregleringen när du kör långsamt (för att undvika inverkan av ojämn väg) att det verkar stämma, med ett ett tänkt hack ovanför högsta läget på ljuslängdsregleringen, ljuskanten stämmer mot horisontlinjen. Annars, justera.

    Alternativt, ställ någorlunda rakt fram mot vägg och ställ ner med ljuslängdsregleringen, justera upp enligt ovan när det blir mörkt.

    Eller ställ aningen högt, besiktiga på något ställe de inte är alltför griniga och var beredd med skruvmejsel att ställa om. Detta blir ofta en bättre ljusinställning än på verkstad eftersom bilprovningen oftast har välkalibrerad utrustning och du har ett starkt eget intresse av att det blir bästa möjliga inställning.
    9-5 2.3t SC 2005
    9-5 2.3t SC 2000, 60000+ mil
    9000 CSE 2.3T -93
    9000 CSE 2.3t -96

Liknande ämnen

  1. Halva belysningen i sid:en har slocknat
    Av russin i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-06-09, 17:45
  2. cigg rings belysningen på 9-5:a
    Av Garten47 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2010-10-13, 11:46
  3. belysningen dippar 9-3
    Av hap i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-09-24, 00:36
  4. Fel på belysningen
    Av Jocke87 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-12-14, 21:55

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •