Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Nu har jag lyckats förstöra AMP1 eller dörrhögtalarna!

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Sandviken
    Inlägg
    150

    Nu har jag lyckats förstöra AMP1 eller dörrhögtalarna!

    Är så sjukt förbannad nu! Varför skulle jag börja löda lågnivå och greja för??!

    Igår när jag testade mitt bygge så fick jag igång ljudet i baslådan men det ploppade till när jag startade stereon eller bytte låt, eller ändrade radiokanal. Dörrhögtalarna lät ingenting heller.

    Helt plötsligt tjöt det till och kom en massa andra konstiga ljud och innan jag hann vrida av tändningen så gick uppenbarligen nånting sönder, vilket hördes också.

    Om det är steget eller högtalarna vet jag dock inte. Jag har ljud i dörrhögtalarna men det låter fruktansvärt. Speciellt om basen är uppskruvad.

    Vad tror ni? Är det steget eller högtalarna som gett upp? Eller rent av både och?

    Om det är högtalarna så kanske någon har bytt ut sina och vill sälja original till mig?

    Mvh
    Mattias
    9-3 SC 1.9TiD -08

  2. #2
    Steg 3 Stoffe #2959s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Markaryd, Southern Sweden
    Inlägg
    3 912
    Medlem#
    2959
    Mitt gjorde likadant. Var en lågnivåkabel som var kass och kortslöt. Men efter några dagar funkade allt igen. Helt otroligt.
    Får hoppas ditt kommer igång igen. Se bara till så du inte har någon kortslutning.

    Mvh Stoffe

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Sandviken
    Inlägg
    150
    Citat Ursprungligen postat av Stoffe #2959
    Mitt gjorde likadant. Var en lågnivåkabel som var kass och kortslöt. Men efter några dagar funkade allt igen. Helt otroligt.
    Får hoppas ditt kommer igång igen. Se bara till så du inte har någon kortslutning.

    Mvh Stoffe
    Hmm, det verkar som att det är högra dörrhögtalaren som är kass. Det låter skit när balansen står på mitten och då låter även vänsterhögtalaren kasst. Men vrider jag balansen på enbart vänster så låter det ok.

    Ska skruva upp steget och kolla men jag tvivlar på att det är någon kortslutning någonstans. Tyckte jag kollade det så noggrant när jag skruvade upp det sist. Det ska vara om någon av kablarna är kassa då. Jag vet inte. Hur som helst så ångrar jag bittert att jag inte köpte en högnivå-lågnivå och lödde in mig på högtalarkablarna istället. Svårt att misslyckas då.

    /Mattias
    9-3 SC 1.9TiD -08

Liknande ämnen

  1. Amp 1 nån som kan/lyckats laga?
    Av Purex i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-09-23, 02:14
  2. Fikse amp1 eller koble forbi? 9-3ss -03
    Av pondusen i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-06-16, 12:45
  3. Kass AMP1 eller Kass (E)HU?
    Av 9-3 Vector i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-08-27, 09:26
  4. Förstora lmm
    Av rgolsson i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-07-02, 20:19
  5. Vad har jag nu lyckats med? Org. stereo ng 900
    Av nimikal i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-10-23, 20:54

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •