Hmm min -00 uttagen oktober 99, tillverkad september 99 kallas SAAB 9-3 AERO COUPÉ i registreringsbeviset och vid sökning hos Transportstyrelsen.
Ok min är 5d. Men om det skulle vara turbo sport, vad skulle det då vara för skillnad utan sport?
Finns ju som sagt samma modell med och utan TS. Och med samma utrustning och lika många Hk
Det finns lite om detta tidigare här på forumet och endel på Google men ingen verkar veta, tänkte att någon borde ju veta någon gång ;-)
http://www.nyteknik.se/nyheter/verks...icle222594.ece
Kan det vara så att TS är en kvalitetsstandard? Verkar ju konstigt att de skulle komma upp som moterbetäckning så.
TurboSport låter mest troligt tycker jag. Den som registrerade bilarna hade nog inte jättebra ordning. I prislistan som jag har en kopia på finns inte beteckningen TS på någon modell.
Finns det någon info gällande vilka fälgar som fanns att välja till cabben årsmodell 2000.
Skrattar varje gång jag läser denna guiden. Min bil har SID1, plastratt, gummidamask, ingen knapp för AC, ingen TCS eller farthållare. Dock har den rökarpaketet och stolsvärme. Prioriteringarna hos första köparen var lite vrickade.
Körkort sedan den 17 april 2016.
Körde av vägen den 17 oktober 2016, exakt 6 månader efter körkortet.
Silvergrå SAAB 9-3 2.0T Aero 2004 m. finfin utrustning sedan den 25 augusti 2016.
Metallicblå SAAB 9-3 2.0i 1998 m. kassettradio 24 april 2016 till 21 augusti 2016.
"Skulle man ha en bil utan farthållare med T7 så behöver man bara byta blinkersspaken, själva farthållarfunktionen sitter i T7 som styr det elektroniska gasspjället, ingen mer hårdvara behövs, och inget ingifte med TECH2)."
-------------
Ser att detta är ett lite uttjatat ämne men jag hittar lite olika info på olika ställen
Jag har en 9-3 2002 2,0T (med T7 då som jag tycker mej ha listat ut, svart tändbox samt luftmassemätare).
Behöver jag alltså endast blinkersspaken?
Borde vara 5354147 men funkar även den tidigare 4805008?
Behövs inte pedalkontakterna (4947099) också?
Det vore ju fantastiskt om det var så enkelt som att bara byta spaken
Jag tror faktiskt att pedalkontakterna redan sitter där. Det var de äldre bilarna som hade separata kontakter. Jag måste kolla EPC för att vara helt säker, men jag är rätt så, för jag vet att det gjorts på andra bilar (9-5).
Du kan ta spaken från vilken og9-3 som helst, även om det är T5 i den, det skall vara samma spak.
Haha typiskt.
Har läst igenom tråden efter information om min bil.
Hittar det i fjärde sista inlägget.
Har precis köpt en -01a cupe.
Den har små svarta kjolar och små svarta flärpar på stötfångarna, lackade backspeglar, plastratt, gummidamask, plastväxelspaksknop, ingen farthållare, ingen ac, sid 1, tygklädsel, rökarpaket och är en 150 hästars så den saknar även varvräknare.
Tack för en bra och informativ tråd.
En 2001a utan varvräknare??? Det måste vara en äkta one-of-a-kind! Kan vi snälla få se bilder på den!?
Såvitt jag vet så var det bara ng900 94-96 någon gång som erbjöd en så fantastiskt sniken modell!
Eller vänta nu, det där går inte ihop. En 9-3 är avhängig av MIU (huvudinstrument) för att sköta kommunikationen mellan P-buss och I-buss, utan den startar inte bilen. Det finns 3 olika till 9-3: för de med T5, de med T7 före 2002 och de med T7 02-03.
Jag har aldrig sett att det skulle finnas ett og9-3 instrument med P/I-busskommunikation utan varvräknare!
20170903_094536.jpg
- - - Uppdaterad - - -
20170903_094613.jpg20170903_094546.jpg20170902_083858.jpg
Varvräknare har du, det är den till vänster men du har ingen 'turbomätare' till höger eftersom du har en lättrycksturbo B205/T7
http://www.thesaabsite.com/catalog/s...DC35CX12040596
Ja naturligtvis.
Skäms som en hund.
Inte lätt när huvudet är korkat.
Ibland tänker man inte och blandar ihop saker.
Hade du inte frågat hade du fortfarande varit vilsen, nu har du lärt dig något du aldrig glömmer.
"Det finns inga dumma frågor" gäller även här.
/via Tapatalk
99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |
Var varvräknare tillval på ng900?
9-3 Aero V6 - 06, 9-5 Aero - 05, 9-3 Vector - 04
Ha, jag tänkte väl att det var så
Nja, tillval och tillval. Om du beställde en "S" och inte tog något paket så fick du bara hastighetsmätare, tank och temp, där trippmätaren var analog. Man brukar se dessa på ng900 94-96 med 2.0i och i princip noll utrustning:
5088192600.jpg
Reagerar på en riktigt petitess. Förmodligen den minst viktiga i denna härliga tråd. Man hur kan man misslyckas med kolfiberpanelen? Den som skulle signalera styrka och tålighet. Ibland får man nästan lust att söka upp firmor som misslyckats med kvalitén på delar i våra Saabar och ställa dem till svars. 20 år efteråt ...
"Kolfiberpanelen satt som standard i Aero från 2001 samt i Sport Edition från 2002, dock kunde träpanel väljas istället. Det är vanligt att kolfiberpanelen ser ful ut eftersom fibrerna släpper och det blir luft under plastningen och det ser allmänt skabbigt ut"
edit: är det inte några Saabar som plågats av texten försvinner på tryckknappar på panelen? Får bara inte ske i en riktig bil (enligt mig). Mer Ok i Skoda och Opel från samma tid där man visste att det skulle vara bortskrotade inom 10 år.
Senast redigerat av H-M den 2017-09-04 klockan 10:36.
9000 2.3t CDE -97 ( 170 hk)