Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 49

Ämne: Vad ska man ha i slutfart?

  1. #1
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    2 281

    Vad ska man ha i slutfart?

    På söndag ska jag förhoppningsvis köra 201m med tidtagning när bilen funkar som det är tänkt...

    Vad ska jag ha i slutfart?

    Lite fakta:

    maxladd 1,85 runt 6000 rpm till 6800 rpm
    tändning ca 14 grader vid 1,85@6800 rpm
    Slängt ut baksäte och mattor, vet inte exakt vad den väger men ca 1400 med mig i.
    " 40 " låda

    Et drag däck

  2. #2
    Individuell mappning Rickards avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hjo
    Inlägg
    11 115
    Låter som ett monster minst 145km/h tycker jag.

    Men som sagt VÄLDIGT svårt att svara på

  3. #3
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    2 281
    glömde säga att det var en 2,3 långis

  4. #4
    Individuell mappning NordicDalarnas avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    8 120
    Medlem#
    3409

    Re: Vad ska man ha i slutfart?

    Citat Ursprungligen postat av Tomsan
    På söndag ska jag förhoppningsvis köra 201m med tidtagning när bilen funkar som det är tänkt...

    Vad ska jag ha i slutfart?

    Lite fakta:

    maxladd 1,85 runt 6000 rpm till 6800 rpm
    tändning ca 14 grader vid 1,85@6800 rpm
    Slängt ut baksäte och mattor, vet inte exakt vad den väger men ca 1400 med mig i.
    " 40 " låda

    Et drag däck
    Oj,, mnja, med tanke på dina fakta,, ja 140 iallfall..

    Men det kan ju spela in vilket turbo val/respons du har..om det är dött till 5000rpm sen exploderar tex,,då förlorar man ju mycket även fast man nu skulle ha 800hp när laddet väl kommer..

    Men 140-145 blås.. Du har ju bra sulor också så de bör du kirra..

    Turbo200 här har ju runt 500 i sin 900,, och olättad ( har jag fööör mig) Han körde med vanliga däck dock,,fick ~140-145blås på Blackrace=hjulspinn hela vägen genom mål.

    Så..mnja,,nått sånt.
    / Robert Uhr
    900 2.3T GTR 660hp E85
    9-3SC 1.8t Bio 360hp
    9-5 2.3T "Solstad" 350hp Biopower

  5. #5
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    2 281

    Re: Vad ska man ha i slutfart?

    Citat Ursprungligen postat av Robert@
    Citat Ursprungligen postat av Tomsan
    På söndag ska jag förhoppningsvis köra 201m med tidtagning när bilen funkar som det är tänkt...

    Vad ska jag ha i slutfart?

    Lite fakta:

    maxladd 1,85 runt 6000 rpm till 6800 rpm
    tändning ca 14 grader vid 1,85@6800 rpm
    Slängt ut baksäte och mattor, vet inte exakt vad den väger men ca 1400 med mig i.
    " 40 " låda

    Et drag däck
    Oj,, mnja, med tanke på dina fakta,, ja 140 iallfall..

    Men det kan ju spela in vilket turbo val/respons du har..om det är dött till 5000rpm sen exploderar tex,,då förlorar man ju mycket även fast man nu skulle ha 800hp när laddet väl kommer..

    Men 140-145 blås.. Du har ju bra sulor också så de bör du kirra..

    Turbo200 här har ju runt 500 i sin 900,, och olättad ( har jag fööör mig) Han körde med vanliga däck dock,,fick ~140-145blås på Blackrace=hjulspinn hela vägen genom mål.

    Så..mnja,,nått sånt.
    hjulspinn är la bra för slutfarten?

    det är en holset hx35:a, har ca 1 kilo vid 4000rpm vågar inte ställa på tidigare.
    har i och för sig launch

  6. #6
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    2 281
    har ni bromsat nån långmotor med ungeför samma ladd?

  7. #7
    Individuell mappning NordicDalarnas avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    8 120
    Medlem#
    3409

    Re: Vad ska man ha i slutfart?

    Citat Ursprungligen postat av Tomsan
    Citat Ursprungligen postat av Robert@
    Citat Ursprungligen postat av Tomsan
    På söndag ska jag förhoppningsvis köra 201m med tidtagning när bilen funkar som det är tänkt...

    Vad ska jag ha i slutfart?

    Lite fakta:

    maxladd 1,85 runt 6000 rpm till 6800 rpm
    tändning ca 14 grader vid 1,85@6800 rpm
    Slängt ut baksäte och mattor, vet inte exakt vad den väger men ca 1400 med mig i.
    " 40 " låda

    Et drag däck
    Oj,, mnja, med tanke på dina fakta,, ja 140 iallfall..

    Men det kan ju spela in vilket turbo val/respons du har..om det är dött till 5000rpm sen exploderar tex,,då förlorar man ju mycket även fast man nu skulle ha 800hp när laddet väl kommer..

    Men 140-145 blås.. Du har ju bra sulor också så de bör du kirra..

    Turbo200 här har ju runt 500 i sin 900,, och olättad ( har jag fööör mig) Han körde med vanliga däck dock,,fick ~140-145blås på Blackrace=hjulspinn hela vägen genom mål.

    Så..mnja,,nått sånt.
    hjulspinn är la bra för slutfarten?

    det är en holset hx35:a, har ca 1 kilo vid 4000rpm vågar inte ställa på tidigare.
    har i och för sig launch
    Ok..De låter som en ball bil..

    Mnjaa,,skulle inte säga att Hjulspinn är bra för slutfarten direkt,, kolla PA,,han åkte me hjulspinn o fick inte upp slutfarten..
    Nävars..

    Jag har några ggr kört på vanlig asfalt,, då har jag aldrig kommit över 220blås,, dock med hjulspin över 402 målet på 6:an,, men ändå,,hjulspinn,, sen med grepp så är det högst..

    Jag har legat rätt lika,,vid optimal start har jag legat runt 228-229 blås,, men vid en kass start en gång så hade jag 156kmh vid 201m,, och 231blås vid 402m,, men ja föredrar optimalt grepp,, ( så gott de blir me FWD o pulver i en vanlig kaross dvs)


    Mvh
    / Robert Uhr
    900 2.3T GTR 660hp E85
    9-3SC 1.8t Bio 360hp
    9-5 2.3T "Solstad" 350hp Biopower

  8. #8
    Individuell mappning NordicDalarnas avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    8 120
    Medlem#
    3409
    Citat Ursprungligen postat av Tomsan
    har ni bromsat nån långmotor med ungeför samma ladd?
    Gulsaab kör väl långmotor va.?!?!

    Den gav runt 470 har jag för mig vid 2.2bar..

    ?!?! Jonas.?!

    Mvh
    / Robert Uhr
    900 2.3T GTR 660hp E85
    9-3SC 1.8t Bio 360hp
    9-5 2.3T "Solstad" 350hp Biopower

  9. #9
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    2 281
    ja den är rätt kul för dom pengar som ligger i.

    har ni nån uppgift på en långmotor i bänk med liknande ladd och så?

  10. #10
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    2 281
    japp men gulsaab har väl 2 liters?

    jonas har nog 2,3 men med korttopp va?

    har ni nån högsta effekt med 2,3 långtopp?

  11. #11
    Individuell mappning NordicDalarnas avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    8 120
    Medlem#
    3409
    Citat Ursprungligen postat av Tomsan
    japp men gulsaab har väl 2 liters?

    jonas har nog 2,3 men med korttopp va?

    har ni nån högsta effekt med 2,3 långtopp?
    Ahh,, ja tänkte bara långmotor som ja kört,,då är Mats den enda vitt ja vet..

    Rätt säker på att det är den enda långmotorn ja kört i bänk faktist..
    / Robert Uhr
    900 2.3T GTR 660hp E85
    9-3SC 1.8t Bio 360hp
    9-5 2.3T "Solstad" 350hp Biopower

  12. #12
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    2 281
    aja, det visar sig :-)

    ps. vad tar ni för en test i bänk? pm:a om du inte vill skriva här

  13. #13
    Individuell mappning NordicDalarnas avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    8 120
    Medlem#
    3409
    Citat Ursprungligen postat av Tomsan
    aja, det visar sig :-)

    ps. vad tar ni för en test i bänk? pm:a om du inte vill skriva här
    Lungt..

    Kostar 1170:- ink moms,, -10% i STCS rabatt..

    Men nu kommer kruxet.. Du har rätt mye pulver så i dessa fall så säger vi såhär at funkar det så är allt piano, men släpper bänken direkt så kan man ju inte robba dig på en lusing..?! Vore korkat..



    Vid ett test får du om du önskar..

    Statisk körning.
    Sweep.

    Oljetemp.
    Vattentemp.
    Insugningstemp innan spjäll.
    Insugninstemp efter spjäll.
    Avgastemp.
    Avgasmottryck innan turbo.
    Avgasmottryck efter tubro.
    Undertryck innan turbo.

    Sen Lambda om du har uttag.

    Mvh Robban
    / Robert Uhr
    900 2.3T GTR 660hp E85
    9-3SC 1.8t Bio 360hp
    9-5 2.3T "Solstad" 350hp Biopower

  14. #14
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    2 281
    Citat Ursprungligen postat av Robert@
    Citat Ursprungligen postat av Tomsan
    aja, det visar sig :-)

    ps. vad tar ni för en test i bänk? pm:a om du inte vill skriva här
    Lungt..

    Kostar 1170:- ink moms,, -10% i STCS rabatt..

    Men nu kommer kruxet.. Du har rätt mye pulver så i dessa fall så säger vi såhär at funkar det så är allt piano, men släpper bänken direkt så kan man ju inte robba dig på en lusing..?! Vore korkat..



    Vid ett test får du om du önskar..

    Statisk körning.
    Sweep.

    Oljetemp.
    Vattentemp.
    Insugningstemp innan spjäll.
    Insugninstemp efter spjäll.
    Avgastemp.
    Avgasmottryck innan turbo.
    Avgasmottryck efter tubro.
    Undertryck innan turbo.

    Sen Lambda om du har uttag.

    Mvh Robban
    jag KAN inte ha sååå mycket pulver eftersom jag har orginal 240mm koppling

    I och för sig har jag ju reglerat ner laddet efter just det

  15. #15
    Individuell mappning NordicDalarnas avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    8 120
    Medlem#
    3409
    Citat Ursprungligen postat av Tomsan
    Citat Ursprungligen postat av Robert@
    Citat Ursprungligen postat av Tomsan
    aja, det visar sig :-)

    ps. vad tar ni för en test i bänk? pm:a om du inte vill skriva här
    Lungt..

    Kostar 1170:- ink moms,, -10% i STCS rabatt..

    Men nu kommer kruxet.. Du har rätt mye pulver så i dessa fall så säger vi såhär at funkar det så är allt piano, men släpper bänken direkt så kan man ju inte robba dig på en lusing..?! Vore korkat..



    Vid ett test får du om du önskar..

    Statisk körning.
    Sweep.

    Oljetemp.
    Vattentemp.
    Insugningstemp innan spjäll.
    Insugninstemp efter spjäll.
    Avgastemp.
    Avgasmottryck innan turbo.
    Avgasmottryck efter tubro.
    Undertryck innan turbo.

    Sen Lambda om du har uttag.

    Mvh Robban
    jag KAN inte ha sååå mycket pulver eftersom jag har orginal 240mm koppling

    I och för sig har jag ju reglerat ner laddet efter just det
    Ahh,,då är det ju lungt..
    / Robert Uhr
    900 2.3T GTR 660hp E85
    9-3SC 1.8t Bio 360hp
    9-5 2.3T "Solstad" 350hp Biopower

  16. #16
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    2 281
    men den håller för 1,85 @ 5500 rpm :-)

    tänkjer jag fel? 450nmx5500rpm/7023=352 hk

  17. #17
    Individuell mappning NordicDalarnas avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    8 120
    Medlem#
    3409
    Citat Ursprungligen postat av Tomsan
    men den håller för 1,85 @ 5500 rpm :-)

    tänkjer jag fel? 450nmx5500rpm/7023=352 hk
    7024 brukar jag men de är ju en piss i oceanen så.. Ja,, korrektemundo..
    / Robert Uhr
    900 2.3T GTR 660hp E85
    9-3SC 1.8t Bio 360hp
    9-5 2.3T "Solstad" 350hp Biopower

  18. #18
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    2 281
    ok, få se om jag får på korttoppen och mappa in det bättre så kommer jag ner

  19. #19
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    2 281
    bara för att spä på spekulationerna mer...

    450nm x 6800rpm ( som jag varvar ) / 7024= 435

  20. #20
    Individuell mappning Rickards avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hjo
    Inlägg
    11 115
    Citat Ursprungligen postat av Tomsan
    bara för att spä på spekulationerna mer...

    450nm x 6800rpm ( som jag varvar ) / 7024= 435
    Inte klockat några tider 100-150km/h eller 100-200km/h?

Liknande ämnen

  1. slutfart saabar ?
    Av jimmy/bmw i forum Allmänt
    Svar: 166
    Senaste inlägg: 2007-01-26, 09:15
  2. Slutfart standardbilar ?
    Av DanneD i forum Allmänt
    Svar: 50
    Senaste inlägg: 2006-10-20, 20:09
  3. Högsta slutfart 402m med 18#6
    Av Olof i forum Allmänt
    Svar: 49
    Senaste inlägg: 2006-01-31, 07:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •