Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Angående låset till bakluckan..

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    32

    Angående låset till bakluckan..

    Hejsan!

    Det är så att låset till bakluckan börjar spöka på min 95 aero kombi -02:a. Det är så att man kan låsa upp den med knappen som sitter i dörren samt knappen på nyckel, de funkar felfritt, sen när man ska stänga och köra iväg så ska ju den låsa bakluckan automatiskt när bilen rullar eller när man låser bilen med nyckeln men de är så att den inte vill låsa bakluckan mellanåt. varken med nyckel eller man kör med bilen..Som jag såg sist när jag skulle testa att låsa bakluckan med hjälp av att köra bilen så var luckan stängd men på panelen så lös lampan och indikerade att bakluckan var öppen så den låste inte då. Och man hör inte ens att den försöker låsa luckan.. Jag började pilla lite på ett gummiskydd som sitter på själva låset..då börjde den göra oljud ifrån sig utan att jag kom åt nån knapp..?..

    Hoppas att förklaringen på problemet är förståligt..Är detta fel något känt fel på dessa bilar?

    Jag kan tillägga att jag försökte låsa luckan med att pilla bort täckluckan som sitter över nyckelvredet men utan resultat..de gick inte att vrida om nyckeln..Bara 10 grader åt vänster och höger.

    Jag misstänker att de kan vara nån kontakt som glappar ( i bästa fall )...Vad tror ni?

    Skulle bli himla glad om någon kan förklara vad som kan spöka.. Larmet funkar iaf när luckan är olåst och man öppnar den.. Det är iaf bra.


    Hare bra!

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    17
    Jag har upplevt liknande problem, min baklucka kan börja helt plötsligt böra visas som öppen i panelen, mitt under körning.

    Tror det beror på smuts i låsmekanismen, för den är bra trög..
    9-5 Aero Combi -03. Nordic Steg 2.

Liknande ämnen

  1. Räckvidden på fjärren till C-låset?
    Av KN i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2007-12-24, 14:37
  2. En liten fråga angående Aero emblem på bakluckan
    Av Pean i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-07-31, 19:08
  3. Låset till bakluckan stänger och öppnar OG9-5 SC
    Av Frippe i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-06-19, 12:50
  4. Låset till bakluckan 9-5 kombi
    Av Per-Ola i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-04-28, 12:51

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •