Resultat 1 till 17 av 17

Ämne: Maptuns rostfria avgas?

  1. #1
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Falun
    Inlägg
    3 557

    Maptuns rostfria avgas?

    Var har Maptuns rostfria system tagit vägen? Jag kan inte finna dem på deras sida längre. Är det jag som är blind, eller höll de inte måttet så de slutade sälja dem?

    Sedan undrar jag över framröret till 9-5 hos Chipcenter. Det står race-kat, men på bilden tycker jag det oroväckande mycket liknar en vanlig sport-kat. PL-tuning säljer ju ett framrör med sportkat för 5.300 kr. Kan det vara så jäkligt att CC säljer samma produkt men kallar det för race-kat och slänger på 2 lakan på priset? Halvsatserna verkar ju stämma med PL:s priser. Är det för övrigt detta som Maptun tidigare (ev. fortfarande) säljer?
    Har valt att vara begränsat delaktig här på STCS forum, då alla paragrafer inte faller mig helt i smaken. Kanske skriver jag mer under min projekttråd.

  2. #2
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Stockholm, men Made in Taiwan
    Inlägg
    3 327
    ang Maptuns system vet jag ej. chipcenters avgassystem är de som alt-a-avgas tillverkar
    Klicka HÄR för att komma Mitt i Garaget!
    Kör: Tre tüskar och en svensk...

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2003
    Ort
    Rö , utanför Rimbo i Roslagen Medlemsnr 6123
    Inlägg
    71
    Hej!

    Är det några av dessa du menar?

    http://www.maptun.com/webshop/shop.php? ... ategori=62

    Själv har jag det systemet med racecat och högglanspolerat, värt varenda krona! Från JT-Tuning om jag minns rätt.

    Mvh/Patrik
    Svart 9-5 Aero SC -00 Aut Bilen såld :-(
    Turkos 9-5 Aero SC -04 Man :-)
    Blåmet 9-5 Aero SC -06 Aut :-)

  4. #4
    Steg 2
    Reg.datum
    nov 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 802
    Medlem#
    5228
    Maptun hade innan ett egettillverkat rostfritt avgassystem som var högglanspolerat hela vägen. Jag ahr dte på min bil. Grymt skönt ljud och utmärkt passform. Detta system såldes för ca 10000 ändå så fick dom knappt sålt några. Hellre JT verkar de som vilket jag inte förstår då du får så bra pris på ett skitsnyggt avgas helt i RF.

    Dom säljer dom inte lägre tyvärr för att ingen av nån konstig anledning köpte dom
    9-5 2.3T BioPower MapTun

  5. #5
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Huddinge, Stockholm
    Inlägg
    10 269
    Skit samma om det är högglanspolerat eller ej... vad kostar ett motsvarande Ferrita? Antar att det är vad man jämför med?

    M.V.H.
    9000CSE 2,3T -93 407hk http://www.garaget.org/?car=78616
    9000CD 2,3i -94 185hk http://www.garaget.org/?car=119306
    900i 2dr 2,0 -89 128hk http://www.garaget.org/?car=230410

  6. #6
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 298
    Citat Ursprungligen postat av Andreas Plars
    Skit samma om det är högglanspolerat eller ej... vad kostar ett motsvarande Ferrita? Antar att det är vad man jämför med?
    17-18.000 kr sisådär. Vet ej om de 10' Freeboo nämner var med sport- eller racekat, troligen sportkat.

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  7. #7
    Steg 2
    Reg.datum
    nov 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 802
    Medlem#
    5228
    Det var ju iofs med sportkat men den verkar ju iaf räcka uppåt 350 hk.
    Dock kunde man få med racekatt mot ett litet tillägg. De som är så synd är att de va bra mycket billigare än ferrita iaf.
    9-5 2.3T BioPower MapTun

  8. #8
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2004
    Inlägg
    591

    Re: Maptuns rostfria avgas?

    Citat Ursprungligen postat av Tomtefar
    Var har Maptuns rostfria system tagit vägen? Jag kan inte finna dem på deras sida längre. Är det jag som är blind, eller höll de inte måttet så de slutade sälja dem?
    Jag frågade MapTun om detta hög-glanspolerade system till 9-5 detta i våras och svaret var att de helt enkelt inte får tag i tillverkaren längre, som återfinns nere i Europa någonstans. Vilket i mina öron låter helt otroligt. Kanske andra anledningar bakom, vilka vi kanske fått mer insikt i tack vare tråden (såsom bristande köpintresse).
    Detta högglanspolerade i rostfritt var fantastiskt fint, bra finish, och för fint för att sätta under bilen. Det var så pass vackert att systemet kunde fått vara på taket.

  9. #9
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Huddinge, Stockholm
    Inlägg
    10 269
    Ahh!! Men KAT. Det var ju en väldig skillnad. Inte alls dyrt då!

    M.V.H.
    9000CSE 2,3T -93 407hk http://www.garaget.org/?car=78616
    9000CD 2,3i -94 185hk http://www.garaget.org/?car=119306
    900i 2dr 2,0 -89 128hk http://www.garaget.org/?car=230410

  10. #10
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2004
    Inlägg
    591
    Citat Ursprungligen postat av Andreas Plars
    Ahh!! Men KAT. Det var ju en väldig skillnad. Inte alls dyrt då!

    M.V.H.
    Ja, i så fall är det andra anledningar än prisbilden som avgjort att systemet nu är borttaget, dvs. priset var egentligen inte högt utan klart konkurrenskraftigt. Kanske är så (som jag skrev) att tillverkaren krånglat eller inte helt enkelt är anträffbar längre/slutat.

  11. #11
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Falun
    Inlägg
    3 557
    Citat Ursprungligen postat av KK
    Citat Ursprungligen postat av Andreas Plars
    Skit samma om det är högglanspolerat eller ej... vad kostar ett motsvarande Ferrita? Antar att det är vad man jämför med?
    17-18.000 kr sisådär. Vet ej om de 10' Freeboo nämner var med sport- eller racekat, troligen sportkat.

    Mvh

    KK
    Fast om man kollar på Ferritas hemsida så tar de 8.495 kr för 3" framrör inkl. kat och flex. Resterande bit 2,5" till 9-5 finns för 4.995 kr med vanligt utblås. 13,5' alltså.

    Tråkigt att Maptun slutat med sitt. Alltid bra med konkurrens, för oss konsumenter i alla fall .
    Har valt att vara begränsat delaktig här på STCS forum, då alla paragrafer inte faller mig helt i smaken. Kanske skriver jag mer under min projekttråd.

  12. #12
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Falun
    Inlägg
    3 557
    Citat Ursprungligen postat av Johnken
    ang Maptuns system vet jag ej. chipcenters avgassystem är de som alt-a-avgas tillverkar
    Vad lurigt av dem då! Det spelar stor roll att det är en sportkat istället för racekat. Man vill ju få det man betalat för. Vill man ha det framröret så väljer man ju de ställen som säljer det för 2.000 kr billigare. Vill man ha racekat verkar det bara finnas ett alternativ idag - Ferrita. Tråkigt med monopolpriser...
    Har valt att vara begränsat delaktig här på STCS forum, då alla paragrafer inte faller mig helt i smaken. Kanske skriver jag mer under min projekttråd.

  13. #13
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm, Järfälla
    Inlägg
    4 671
    Jag har hört rykten om att Maptun ska börja sälja Ferrita, kanske därför man lagt av med sitt egna? Det är ju alltid svårt att komma med en helt ny produkt och konkurrera med väletablerade märken som JT och Ferrita. Dessutom är ju inte marknaden för sportavgassystem hissnande stor heller


    mvh Fredrik
    9-5 2.0t Vector Biopower 2006 aut, Steg 1

  14. #14
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Inlägg
    457
    Uppsala avgasteknik skräddarsyr rostfritt. 3" med racekat och valfri fläns mot turbon för 13000kr till 9-5. Då snackar vi inga JT svetsar.
    9-3 aero 2,8XT

  15. #15
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    774
    Var det inte problem med spruckna svetsar på Maptuns made in Taiwan system?

  16. #16
    Hejsan,

    Som svar på era frågor:
    Det Big Kahuna säger ang, Ferrita stämmer gott.

    Maptun och Ferrita har nu ett inlett samarbete, och vi kan från idag publicera detta .
    Vi kommer att sälja hela Ferrita´s sortiment till trevliga priser.

    Grund info finns på vår hemsida, och mer info kommer att fyllas på under kvällen och morgondagen.

    MVH Johnny

    Maptun Performance

  17. #17
    Individuell mappning NordicDalarnas avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    8 135
    Medlem#
    3409
    Citat Ursprungligen postat av Johnnny J
    Hejsan,

    Som svar på era frågor:
    Det Big Kahuna säger ang, Ferrita stämmer gott.

    Maptun och Ferrita har nu ett inlett samarbete, och vi kan från idag publicera detta .
    Vi kommer att sälja hela Ferrita´s sortiment till trevliga priser.

    Grund info finns på vår hemsida, och mer info kommer att fyllas på under kvällen och morgondagen.

    MVH Johnny

    Maptun Performance
    Till slut får att sitt förnuft till fånga....


    Grattis o lycka till med erat nya sammarbete..

    Mvh
    / Robert Uhr
    900 2.3T GTR 660hp E85
    9-3SC 1.8t Bio 360hp
    9-5 2.3T "Solstad" 350hp Biopower

Liknande ämnen

  1. Rostfria avgassystem
    Av Toggan i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-05-01, 21:14

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •