Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Framsystem 9000 AERO

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Oskarshamn
    Inlägg
    64

    Framsystem 9000 AERO

    Hej! Tänkte förbättra och förnya mitt framsystem i min 9000 AERO. Undrar om det är någon som har några bra ideer på hur man ska bygga, dörrrar eller panel och så vidare... Märkte m.m. Allllt av intresse.Bilder och ritningar...

    MVH Simon
    Köp aldrig den SAAB som ryker...

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Saabcity
    Inlägg
    280
    Jag har byggt om panelen så 6,5":are får plats, inte allt för mycket jobb faktiskt.
    9-5 -02 & 9000CS -92, båda automat.

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Oskarshamn
    Inlägg
    64
    Hmm...Okej,är typ det jag har i tankarna. så får man ju något att pyssla med när bilen står och sover i garage...Finnns det några bilder på det du har gjort elller skiss m.m


    MVH Simon
    Köp aldrig den SAAB som ryker...

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2005
    Inlägg
    31
    Medlem#
    6558
    Jag satte mina 6,5" och diskanter i dörrarna... Köpte ett 3-vägssystem så har även ett par 4" i brädan... Var rätt mkt jobbatt bygga men rätt bra blev det..
    Fast har problem med störningar just nu.. sedan måste jag ändra lite på 6,5" placering för den går i elhissarna lite vilket gör att det blir ett mkt otrevligt skorrande..

    Här är iaf en bild på hur det ser ut för tillfället.. allt skall kläs sedan när jag fått till att riktigt
    http://www.garaget.org/?car=32728&image=284347

    /Christoffer

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Oskarshamn
    Inlägg
    64
    Tackar. Men hur står låda får basarna att spela i i dörrarna då? Vart fick du dörrsidorana ifrån då? Vad är det för kit system du använder då? Vad driver du det med? Blev det stor skillnad i ljudbilden fram elller?

    MVH Simon
    Köp aldrig den SAAB som ryker...

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2005
    Inlägg
    31
    Medlem#
    6558
    Jag fick skära hål i dörrsidan så det är ingen låda alls.. var meningen att det skulle vara det från början men elementen byggde så mkt att det inte gick att lösa på ett enkelt sätt.. Har bara bytt "kartfacket" resten av dörrsidan är orginal... Har plockat facket från ett par dörrar jag hade liggandes hemma går nog att få tag på det hos nån skrothandlare skulle jag tro.. annars kan du ju bygga på dem du redan har.. har använt detta tipset som inspirations källa http://hem.passagen.se/s9000/tips4.htm

    Kittet jag har heter DLS R36 och jag driver det med ett DLS CA41 och jag tycker att ljudet blev mkt bättre än orginal men sedan är ju inte jag nån ljudexpert...

    /Christoffer

Liknande ämnen

  1. DLS Reference R4 som framsystem i 9000? *Köpt!*
    Av Garfield i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2009-09-02, 18:54
  2. Framsystem 9000 cs
    Av Majkel i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-06-20, 12:06
  3. Framsystem i 9-5 AERO -02
    Av Silverpilen i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-05-28, 17:10
  4. Framsystem i 9000
    Av rgolsson i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2006-03-09, 23:30

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •