Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Generatorvin...

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2005
    Inlägg
    31
    Medlem#
    6558

    Generatorvin...

    Jag har satt i ett trevägs framsystem i min 9000 (DLS R36).. med 6,5 och diskanter i dörren... Allt drivs av ett slutsteg i bagaget. (DLS CA 41) och jag har fått ett generator vin som jag inte kan få bort.. Delningsfilterna har jag satt inne i dörren..

    har testat att dra ny lågnivå rätt igenom bilen det hjälpte ej..
    Har mätt upp jordpunkten till steget och den är 0 ohm..
    Har även dragit ny matning till stereon och jordat den på samma ställe som stegen.. .

    Det är bara störningar fram så jag antar att det kan vara delningsfilterna som inte sitter bra..:s kabeldragning dit var ganska jobbig så vill helst inte ändra på det.. vet inte var de skall sitta annars heller för den delen..

    Någon som har nån aning om vad det kan vara? Högtalar kablarna ligger en liten bit ung 60 cm ihop med pluskablen kan det göra något resten av sträckan ligger den ungefär 15 cm ifrån? Har 33 kvadrats kabel både på plus och minus..

    /Christoffer

  2. #2
    Steg 4 H.Bloms avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Kungens Kurva, Stockholm
    Inlägg
    4 276

    Re: Generator vin...

    Citat Ursprungligen postat av Mr Green
    Jag har satt i ett trevägs framsystem i min 9000 (DLS R36).. med 6,5 och diskanter i dörren... Allt drivs av ett slutsteg i bagaget. (DLS CA 41) och jag har fått ett generator vin som jag inte kan få bort.. Delningsfilterna har jag satt inne i dörren..

    har testat att dra ny lågnivå rätt igenom bilen det hjälpte ej..
    Har mätt upp jordpunkten till steget och den är 0 ohm..
    Har även dragit ny matning till stereon och jordat den på samma ställe som stegen.. .

    Det är bara störningar fram så jag antar att det kan vara delningsfilterna som inte sitter bra..:s kabeldragning dit var ganska jobbig så vill helst inte ändra på det.. vet inte var de skall sitta annars heller för den delen..

    Någon som har nån aning om vad det kan vara? Högtalar kablarna ligger en liten bit ung 60 cm ihop med pluskablen kan det göra något resten av sträckan ligger den ungefär 15 cm ifrån? Har 33 kvadrats kabel både på plus och minus..

    /Christoffer
    Inte bra att dra strömkabeln vid högtalarkabeln. Det bildas magnetiska fält runt ledaren.

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2005
    Inlägg
    31
    Medlem#
    6558
    Inte bra att dra strömkabeln vid högtalarkabeln. Det bildas magnetiska fält runt ledaren.
    Ok kanske räcker att flytta på kablarna lite då.. är 15 cm tillräckligt för att slippa magetfältet?

    /Christoffer

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    1 318
    Skruva fast stegets minus kabel direkt i plåten där det sitter istället för på batteriet så kommer du antagligen runt probset.
    -99 9-5 2,3. Ta me´ dit å hem igen.
    Jänkare & Roddar i garaget.
    http://www.garaget.org/hotrodder

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2005
    Inlägg
    31
    Medlem#
    6558
    Skruva fast stegets minus kabel direkt i plåten där det sitter istället för på batteriet så kommer du antagligen runt probset.
    Steget är inte jordat på batteriet... Det är jordat vid en skruv till plåten under baklyset.. Jag har slipat och fixat där så det skall vara bra kontakt. min multimeter visar iaf 0 ohm...
    /Christoffer

Liknande ämnen

  1. "generatorvin" efter slutstegsinstallation i NG900
    Av Quicken i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-10-27, 23:51
  2. Generatorvin - avstörningsfilter
    Av Eindpeng i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2009-05-26, 23:01
  3. Generatorvin m.m i högtalarna 900ng! Felsökning påbörjad!
    Av bumman i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-03-14, 00:29
  4. Problem med generatorvin i högtalare
    Av wrath_child i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2008-01-30, 13:42

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •