Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Felkod P0171?

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    Märsta
    Inlägg
    19

    Felkod P0171?

    Har fått ett problem med min "box"... Check Engine lampan började lysa så jag åkte till polaren som är bilmeck och har instrument för att kolla vad som var fel...

    1 Felkod hittades. : P0171 System för magert (bank 1)

    Jag har chippat bilen genom en kompis (lite på sidan om)
    Så jag vill inte gå in på vart jag har lämnat in den nånstans.

    Har lämnat in boxen 2ggr för att "rätta till" felet, men utan resultat.
    Dom började snacka om att byta spridare...
    Bilen är en 9-5 2,0t -02:a så man tycker det inte borde finnas så många olika "motor" varianter utav den modellen, men jag kanske har fel...
    Dom har ju tagit fram en programvara för just 2,0t -02:a som SKA fungera med dom spridarna som sitter där orginal...


    Sen har jag pratat med lite "fritids" mekaniker som säger att det kan vara lambdasonen (eller hur det stavas) som behöver bytas..


    Har inte haft några andra problem under det året jag haft bilen.

    Om någon här har varit med om eller har erfarenhet utav detta problem och vet vad som ska bytas så får ni dela med er utav det.

    Annars får jag kanske återgå till dom tråkigt vanliga 150hk....

    Tack på förhand!

    Mvh Freddan
    Saab 9-5 Vector S-P 2005 Espresso Black

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 875
    Några sökningar gav:

    http://forum.saabturboclub.com/viewt...ighlight=p0171

    http://forum.saabturboclub.com/viewt...ighlight=p0171

    Lycka till!

    Edit: Fattade inte riktigt om den som tillverkat programmet fått en chans att felsöka? Om denne inte lyckats hitta felet på två försök vete tusan om jag skulle låta programvaran vara kvar, men det är ju jag det.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  3. #3
    Steg 4 Frals avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    4 235
    I fall du byter tillbaka till 150hk boxen och släcker CE-lampan. Håller den sig släckt då kan du ju enkelt räkna ut vad som är knas.

    /F
    För länge sedan SAAB 9-5 SC 2,0t BioPower Nordic st1 2006.

  4. #4
    Steg 3 henrikgs avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 516
    Medlem#
    5622
    Citat Ursprungligen postat av aerofred
    I fall du byter tillbaka till 150hk boxen och släcker CE-lampan. Håller den sig släckt då kan du ju enkelt räkna ut vad som är knas.

    /F
    precis.. och funkar det då så åker man till någon som kan trimma

    /Henrik
    900 Aero -88
    900 Aero -85
    9-3 Aero SS Hirsch -04
    9-3 Aero SC BioPower Hirsch -09

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    Märsta
    Inlägg
    19
    Jo, det är ju sant som ni skriver.. Men jag tänkte om det är nått som det är extra "känsligt" på eller nått liknande...
    Killen som skickade in boxen skickade även med 2 st andra boxar som fungerar som dom ska..
    Och jag kan nästan till 100% garantera att det inte är nått fel på programvaran i boxen utan det är nått på bilen...

    Sen som jag skrev tidigare så är det gjort genom kontakter så jag har betalat 1200:- för det hela, och det kan ingen annan matcha. Dessutom vill man ju inte "gnälla" för mycket när det är gjort genom kontakter..

    Det som jag tycker är lite konstigt är att trimfirman (en välkändfirma) tog emot boxen 2:a gången och ändrade lite i den.. Dom sa inget om att kolla slangar ect.. Det kan inte vara första gången som dom stöter på detta..

    Men men..
    Boxen är på väg för omprogrammering till den första setupen utav trimmningen. Sen blir det uteslutningsmetoden..

    Tack för alla svar!

    Mvh Freddan
    Saab 9-5 Vector S-P 2005 Espresso Black

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Problem med återkommande felkod P0171 9000
    Av Nitrion i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-11-03, 21:23
  2. [LÖST] Felkod P0171 OG9-3 T7
    Av Turri i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-07-30, 12:58

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •