Resultat 1 till 13 av 13

Ämne: Biva norrköping

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    38

    Biva norrköping

    Köpte en bil av en annan handlare i norrköping var på biva i dag tänkte höra om jag kunde bytta ut mina hantag på 9-3ss eftersom lacken har släppt men nej dyu äe 1 månad sen fick jag till var köpte bilen för 3 veckor sedan vilka fi**orrent utsagt
    Second place is the first loser!!!!

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    313
    kontakta handlaren du köpte bilen av?
    OG9-3 AERO BIOPOWER -01 No more.
    OG900T16 CAB -87
    STCS Medlem 6415

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    17

    Re: Biva norrköping

    Vilka kukar dom är ! Den där Kenneth borde det vara skottpengar på ju !Hmmmm, det går väl inte som olaga hot det här nu va ? "ler"


    Jag har också en aero, min a handtag släppte i lacken och jag härjade med dom. Först fick jag ut nya eftersom det var garanti på bilen kvar men då fanns inga handtag.

    När sedan handtagen dök upp så hade garantin "tydligen" gått ut ? Visserligen tog det 10mån innan jag fick ändan ur vagnen och handtagen dök upp som reservdelar. Det är ju inte mit fel att inte handtagen dök upp ju !

    När jag hämtade ut bilen så var jag nöjd men sedan kom BOMBEN !!! En faktura ramlade ner i brevlådan ???????

    Fakturan var bara på 10.370:- Uhhhhhhhaaaa ! Helt plötsligt så gällde inte garantin ????? Men jag kunde få rabatt på handtagen stod det ! Vilka kukar som sagt var.

    Jag vägrade ! Ringde och härjade loss som satan, ringde saab reklamationer efter jag hade tvingat till mig telefonnumret av en mordhotat Kennet på BIVA.

    Härjade loss där och den där dåren där verkade inte fatta ett skit, men han medgav att när jag sa till om handtagen så var det garanti....... men......... inget mer kunde han säga !

    Sen ringde jag SAAB DIREKT och pratade med en trevlig tjej, hon sa att jag verkde ha rätt mot BIVA och sa att jag skulle ta ett snack med Kenneth igen.

    Men istället tog jag kontakt med Pekke Leithinen på Konsument Norrköping, sen ringde jag Kenneth och sa att han kunde få tillbaks handtagen och de andra grejerna men jag skulle ha en hyrbil under dagen som de bytte samt att mina gamla grejer skulle monteras tillbaks .

    drog även historien om Pekka på konsument och att han också tyckte att jag hade rätt men han bad mig prova lösa det först en gång till innan han tog kontakt med dom !

    Men jag var iskall......... BOKA TID OCH BYT TILLBAKS MNA GREJER ! Sa jag...

    Sen tog det 1 timma.... enneth ringde och sa att det var lungt ????

    Lungt ??????

    Helt plötsligt så gällde visst garantin ????? Öhhhhhh

    Så jag undrar, går det så DJÄVLA dåöligt för BIVA i norrköping så de chansar och debiterar kunderna. En vanlig svensson skulle kanske betalt men jag går inte under den titeln "ler"

    Hur som helst idag säger jag bara:

    B - bängskallar
    I - i
    V - värsta
    A - anläggningen

    "skratt"

    /// Hmmmm Volvo, fungerar det ???
    Aero... Lite mer än bara Saab!

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2005
    Ort
    Borås men bor i Linköping
    Inlägg
    754
    Jag har fått mycket bra hjälp och pris av Kenneth varje gång jag varit där. Tycker han e toppen.

    /Henke
    9-3 SS Vector-11 TX 1,9 TTiD4 Maptun steg1 http://www.garaget.org/?car=230051
    9-3 Aero-01 Maptun Steg 3 http://www.garaget.org/?car=67361 SÅLD
    BE20-86 2*850hk/3083Nm ren turbinkraft.

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Ånge
    Inlägg
    1 284
    Troligen blir man behandlad som man förtjänar.
    En sur kund som börjar med att vara allmänt otrevlig får inte samma hjälp som en något så när trevlig kund.

    Det kan väl knappast ha tagit 10 månader för Biva att få hem handtagen?

    Jag har föresten pratat med en reservdelskille på det företaget (på telefon) som de ska vara mycket rädd om, grymt bra service.
    9-3 SS 2.0t Vector -03
    9-3 SC 2.0t Aero Biopower -09

  6. #6
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 507
    Medlem#
    9481
    fattar inte riktigt de här trådarna, ursprungsskaparen kan väl bara gå till bilhandlaren han köpte bilen av då han troligen ahr 3 månaders garanti därifrån som de allra flesta ger.
    att gå in på en bilfirma man inte har med att göra och gapa om nya handtag lär inte hjälpa utan på stället som sålde bilen.


    och andra nissen som skriver hitan och ditan så de blir otroligt jobbigt att få ihop berättelsen, låter ju lite som du klantat de själv med att dra ut på det, brukar ju vanligtvis ta 1-3 dagar att få hem reservdelar inte 10 månader, då har du ju själv gjort fel, det är ett satans helvete att byta dörrhandtag på en bil, har gjort detta på en ng900 och de tog över 1 timme pär dörr att montera ner och sätta ihop, är säkerligen inte mycket lättare på en 9-3 ss, att ha en verkstad som tar 800-1000kr i timmen drar lätt iväg + nya handtag som säkerligen inte är gratis.

    som tidigare talare sagt, man blir behandlad som man förtjänar, börjar man gapa och håll på om ett par dörrhandtag så lär inte säljaren bli mer mån att hjälpa en.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  7. #7
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2005
    Inlägg
    62
    håller med fullständigt att det borde vara skottpengar på Kenneth, karln e ju helt hjärndöd... hur fan kan han jobba med kundservice...

    Följande är endast 1 tvist med Kenneth.
    Lämnar in bilen för att D.T.E funkar inte tillförlitligt Jan -06 har forfarande nybilsgaranti. uppdatering dator.

    Lämnar in för samma fel April -06, ingen nybilsgaranti, tvist uppstår. Biva "lagar" felet på samma sätt som det inte funkade första gången uppdatering dator.

    Lämnar in för samma fel sep -06 tvist uppstår och biva "lagar" felet en tredje gång på samma sätt uppdaterar dator.

    vet inte om den funkar som den ska... man är ju inte skitsugen o prova när man får soppatorsk, dessutom varnade servicekillen för att det inte är bra för bilen när man får soppatorsk.

    Pris på bilen 200 000:- 2003 2500mil uttagen 040130, köpte den juli 2005 Följande fel har varit på bilen under 1år
    CD-växlare trasig
    Handtag lacksläpp
    Backspegelfästen lacksläpp
    Kupefläkt trasig
    D.T.E helt mupp
    Förarstol elmanövererad trasig
    Förstärkare trasig
    Oljekvalitetmätare + serviceindikator ur funktion
    Fjäderskålar utbytta
    instrumentpanel "lack" släppt
    Knappar till stereon "lack" släppt

    Saab kallar sina bilar Premium som betyder
    Reflecting superior quality or value...
    Saab 9-5 Vector SC

  8. #8
    Individuell mappning NordicDalarnas avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    8 135
    Medlem#
    3409
    Citat Ursprungligen postat av Voret
    håller med fullständigt att det borde vara skottpengar på Kenneth, karln e ju helt hjärndöd... hur fan kan han jobba med kundservice


    Jag ska inte säga nått... Men... mjnaa..
    / Robert Uhr
    900 2.3T GTR 660hp E85
    9-3SC 1.8t Bio 360hp
    9-5 2.3T "Solstad" 350hp Biopower

  9. #9
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 507
    Medlem#
    9481
    Citat Ursprungligen postat av Voret
    håller med fullständigt att det borde vara skottpengar på Kenneth, karln e ju helt hjärndöd... hur fan kan han jobba med kundservice...

    Följande är endast 1 tvist med Kenneth.
    Lämnar in bilen för att D.T.E funkar inte tillförlitligt Jan -06 har forfarande nybilsgaranti. uppdatering dator.

    Lämnar in för samma fel April -06, ingen nybilsgaranti, tvist uppstår. Biva "lagar" felet på samma sätt som det inte funkade första gången uppdatering dator.

    Lämnar in för samma fel sep -06 tvist uppstår och biva "lagar" felet en tredje gång på samma sätt uppdaterar dator.

    vet inte om den funkar som den ska... man är ju inte skitsugen o prova när man får soppatorsk, dessutom varnade servicekillen för att det inte är bra för bilen när man får soppatorsk.

    Pris på bilen 200 000:- 2003 2500mil uttagen 040130, köpte den juli 2005 Följande fel har varit på bilen under 1år
    CD-växlare trasig
    Handtag lacksläpp
    Backspegelfästen lacksläpp
    Kupefläkt trasig
    D.T.E helt mupp
    Förarstol elmanövererad trasig
    Förstärkare trasig
    Oljekvalitetmätare + serviceindikator ur funktion
    Fjäderskålar utbytta
    instrumentpanel "lack" släppt
    Knappar till stereon "lack" släppt

    Saab kallar sina bilar Premium som betyder
    Reflecting superior quality or value...
    varför inte använda tankmätaren och sunda förnuftet?
    kör alldrig under 1/4 tank i bilen, ha mindre bensin är ju mest dumt, behöver man åka någonstans så ska man ju inte behöva åka och tanka först.

    man ska alldrig lita på de som står i siden, att de inte funkar på din bil är ju knappast hans fel, de har ju bevisligen försökt hjälpa dig.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  10. #10
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2005
    Inlägg
    62
    Inte hans fel, det är ju inte någon som har beskyllt honom för det heller. Men det är han som tar strid och vill ha betalt för något som enligt Konsumentköpslagen jag inte ska behöva betala för. Jag ser ingen som helst anledning att acceptera minsta fel på en bil med den prislappen.. Det är ju inte så att D.T.E nästan stämmer, utan har fått torsk när det stått 94km.
    Saab 9-5 Vector SC

  11. #11
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    södermanland
    Inlägg
    62

    Re: Biva norrköping

    Citat Ursprungligen postat av Draken
    Köpte en bil av en annan handlare i norrköping var på biva i dag tänkte höra om jag kunde bytta ut mina hantag på 9-3ss eftersom lacken har släppt men nej dyu äe 1 månad sen fick jag till var köpte bilen för 3 veckor sedan vilka fi**orrent utsagt
    Verkstan vill inte byta dina handtag av den enkla anledningen att Saab inte betalar. Saabs policy är 3 år för handtag inte mera.
    Det du skulle kunna göra är att be verkstan att göra felanmälan till reklamationsavdelningen. Jag skulle kunna tro att man kan få dem att ställa upp med 50-75 %. Resten får du stå för. Tror inte att firman du köpte bilen av är intresserad av att betala heller eftersom det inte är ett funktionsfel. Det är inte verkstan som beslutar om du ska få hjälp med såna här saker, det kan ni ju komma ihåg när ni står och skäller på kundmottagaren.
    Det är trevligt att vara viktig men det är viktigare att vara trevlig

  12. #12
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 875

    Re: Biva norrköping

    Citat Ursprungligen postat av Lars-G
    Det är inte verkstan som beslutar om du ska få hjälp med såna här saker, det kan ni ju komma ihåg när ni står och skäller på kundmottagaren.
    Nej, man tycker ju det men varför kollar inte vissa av dessa kundmottagare vad som egentligen gäller då istället för att ge kunderna felaktiga besked?

    http://forum.saabturboclub.com/viewt...130328#1130328
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  13. #13
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    södermanland
    Inlägg
    62

    Re: Biva norrköping

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Nej, man tycker ju det men varför kollar inte vissa av dessa kundmottagare vad som egentligen gäller då istället för att ge kunderna felaktiga besked? "

    http://forum.saabturboclub.com/viewt...130328#1130328
    Vad gäller din länk så har jag läst den...tråkigt när folk öppnar limpsaxen utan att veta vad som gäller. Till deras försvar kan sägas att det inte finns några riktlinjer från GM norden om återkvalificering motorgaranti för privatägda bilar. Oavsett om de har reparerats eller inte.
    Vidare anser jag det bäst om en kundmottagare är just en kundmottagare. Och inte yttrar sig i tekniska frågor mm.
    En bra kundmottagare kan i tal eller skrift beskriva kundens klagomål eller synpunkter och fungerar på så vis som en länk till en tekniker.
    En bra kundmottagare skall hänvisa frågor som han är osäker på till den som kan svaren.
    Det är trevligt att vara viktig men det är viktigare att vara trevlig

Liknande ämnen

  1. Saab 9-3 SC fjäderbyte BIVA
    Av Hemlan i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-11-28, 22:07
  2. BIVA Karlskoga!
    Av Heinz_Keller i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-01-02, 23:42
  3. [LÖST] Fuskjobb av Biva Örebro
    Av Plupp i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2004-08-30, 18:37
  4. Erfarenheter av BIVA (Örebro)?
    Av znorc i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2004-08-15, 01:34
  5. fyfan BIVA Örebro!
    Av Hjulspinn i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2004-06-04, 02:54

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •