Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Baslådekonstruktion i 9000!

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2004
    Inlägg
    244

    Baslådekonstruktion i 9000!

    Har en fråga till dom som har byggt in en baslåda i sidan inne i bakluckan,
    dom som har gjrot det förstår nog hur jag menar.

    Hur har ni byggt lådan helt enkelt? Aldrig byggt en låd asjälv förut så lite tips kan vara skönt att få!

    MvH Mathias

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Borlänge
    Inlägg
    434
    Så här har "mr cba" här på forumet gjort: http://www.jahnson.se/images/Bil/Stereobygge/index.htm

    Helt klart proffsigt.

    /Fredrik

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2004
    Inlägg
    244
    Oj, som sagt helt klart proffsigt gjort!
    Riktigt snyggt!

    Jag har då tänkt mig använda 1 bas..
    Men en sak jag funderade på, det ser ut som att det är plastat på insidan av klädseln, är det något skydd emellan eller har klädsel helt enkelt offrats?
    Vart dras sladdarna till basarna?

    Mvh Mathias

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Mölnbo
    Inlägg
    957
    Matte du har nu PM.

    Tack för att ni gillar bygget.
    Garaget Facebook instagram
    Frågan är inte OM något kommer att rasa.Frågan är bara när och hur spektakulärt? Mvh Åke Jahnson.
    Quicksand´s got no sense of humor

  5. #5
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 768
    Citat Ursprungligen postat av Mr cba
    Matte du har nu PM.

    Tack för att ni gillar bygget.

    Ja, en har kollat på din sida X antal gånger. ore kul å göra nått sånt. Men som student så har en inte så mkt $ över när allt e betalt.

    Men som sagt, mkt trevlig lösning. Hur låter det?


    Mvh Jonas
    mvh Jonas

    Gammalt Skåp Audi A4 Avant 2.0 TS Quattro...

  6. #6
    Helt original
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Mölnbo
    Inlägg
    957
    Citat Ursprungligen postat av MrLila
    Men som sagt, mkt trevlig lösning. Hur låter det?


    Mvh Jonas
    Jorå det trycker på bra. Personligen när jag mer för 10" basar än 12" basar då jag kör ganska mycket rock. För visso är det inte helt rätt att köra sluten låda då utan en portad är att föredra. Men pga utrymmes skäl fick det bli 10" i sluten låda. 10" är jo lite snärtigare än 12" och det gillar jag men dessa basar klarar av att spela riktigt djup i smålådor så jag tycker att jag har fått till det mesta. Dock kanske man kan leka lite med olika dämpning i lådan för att kanske få det lite bättre. Men som sagt har åkt med detta nu ett tag och är nöjd med ljudet. Dock är ombyggnation på G men det för vi se när vi hinner med.

    Ska ni till Gelleråsen? Kom då och fråga så får ni titta och lyssna.
    Garaget Facebook instagram
    Frågan är inte OM något kommer att rasa.Frågan är bara när och hur spektakulärt? Mvh Åke Jahnson.
    Quicksand´s got no sense of humor

  7. #7

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2004
    Inlägg
    244
    Blev ju bra de där med! Snyggt!
    Där har du också utgått från klädseln som mall eller och sen plastat den efter eget huvud eller?

  9. #9
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 168
    Jag maskerade klädseln först, sen plastade jag direkt på. Flera lager.
    Baffelringen gjorde jag i dubbel MDF som jag stagade upp. Sedan lite mer glasfiberplast. Tyg från Ljudia.

  10. #10
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 768
    Citat Ursprungligen postat av Mr cba
    Citat Ursprungligen postat av MrLila
    Men som sagt, mkt trevlig lösning. Hur låter det?


    Mvh Jonas
    Jorå det trycker på bra. Personligen när jag mer för 10" basar än 12" basar då jag kör ganska mycket rock. För visso är det inte helt rätt att köra sluten låda då utan en portad är att föredra. Men pga utrymmes skäl fick det bli 10" i sluten låda. 10" är jo lite snärtigare än 12" och det gillar jag men dessa basar klarar av att spela riktigt djup i smålådor så jag tycker att jag har fått till det mesta. Dock kanske man kan leka lite med olika dämpning i lådan för att kanske få det lite bättre. Men som sagt har åkt med detta nu ett tag och är nöjd med ljudet. Dock är ombyggnation på G men det för vi se när vi hinner med.

    Ska ni till Gelleråsen? Kom då och fråga så får ni titta och lyssna.

    Lurar på det med det är en bit att åka. Har inte bestämt än. Har för mig att jag läste att du skulle labba lite med dämpning, men jag kanske har fel. Fan, nu blev en ju sugen på att bygga nått sånt. Usch!

    Edit: Har du nån uppgift på hur mkt kg det väger?

    Mvh Jonas
    mvh Jonas

    Gammalt Skåp Audi A4 Avant 2.0 TS Quattro...

  11. #11
    Helt original
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Mölnbo
    Inlägg
    957
    Citat Ursprungligen postat av MrLila
    Lurar på det med det är en bit att åka. Har inte bestämt än. Har för mig att jag läste att du skulle labba lite med dämpning, men jag kanske har fel. Fan, nu blev en ju sugen på att bygga nått sånt. Usch!

    Edit: Har du nån uppgift på hur mkt kg det väger?

    Mvh Jonas
    Nej då, Tanken har varit att labba med dämpningen. Det har liksom inte blivit av bara. Då det låter helt acceptabelt så har det inte varit prio 1.

    Har lite funderingar på att sälja iväg bygget (ej basar och steg) då jag har funderingar på att bygga med ett steg och en bas på respektive sida istället.

    Hur mycket det väger? Tja för mycket för att åka med på strippen.
    Nä jag vet faktiskt inte. Spara vikt var inte riktigt tanken med bygget.
    Garaget Facebook instagram
    Frågan är inte OM något kommer att rasa.Frågan är bara när och hur spektakulärt? Mvh Åke Jahnson.
    Quicksand´s got no sense of humor

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •