Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234
Resultat 61 till 70 av 70

Ämne: Uppgradering av tändkassett saab 9-3

  1. #61
    Steg 2
    Reg.datum
    okt 2003
    Ort
    Mellanmjölkens land
    Inlägg
    2 112
    Medlem#
    5389
    Citat Ursprungligen postat av EmTee
    Fan, nu sitter jag här och velar. Har en speciellanpassat maptun steg 3. Vågar jag åka in till den auktoriserade verkstaden och säga att jag vill kontrollera tändkassetten, men att jag har trim, så de får inte ändra på programvaran?

    Kommer de att notera detta och ta bort min rätt till den utökade motorgaratin? Eller något annat styggt?

    Vad är det som hindrar dem att ladda upp den senaste mjukvaran och bara skita i att jag "har trim"? Hur ska jag kunna bevisa det i efterskott?

    Suck.
    Ta din DI i handen då och åk in till dem då!

  2. #62
    Individuell mappning Rickards avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hjo
    Inlägg
    11 169
    Citat Ursprungligen postat av Magnus Aero
    Citat Ursprungligen postat av EmTee
    Fan, nu sitter jag här och velar. Har en speciellanpassat maptun steg 3. Vågar jag åka in till den auktoriserade verkstaden och säga att jag vill kontrollera tändkassetten, men att jag har trim, så de får inte ändra på programvaran?

    Kommer de att notera detta och ta bort min rätt till den utökade motorgaratin? Eller något annat styggt?

    Vad är det som hindrar dem att ladda upp den senaste mjukvaran och bara skita i att jag "har trim"? Hur ska jag kunna bevisa det i efterskott?

    Suck.
    Ta din DI i handen då och åk in till dem då!
    Det hjälper tyvärr inte. Kampanjen gäller bara M00-M02 och det är svårt att bevisa vilken bil kasetten har syttit på om man kommer med den lös , och om det är en redan utbytt kassett. Sedan skall en kampanjskylt märkas på bilen.

  3. #63
    Steg 2
    Reg.datum
    okt 2003
    Ort
    Mellanmjölkens land
    Inlägg
    2 112
    Medlem#
    5389
    Citat Ursprungligen postat av Rickard
    Det hjälper tyvärr inte. Kampanjen gäller bara M00-M02 och det är svårt att bevisa vilken bil kasetten har syttit på om man kommer med den lös , och om det är en redan utbytt kassett. Sedan skall en kampanjskylt märkas på bilen.
    Aha, på så vis

  4. #64
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Vårsta
    Inlägg
    32
    Hur vet man om uppgradering av programvaran ingår eller inte när man åker in för tändkassettbyte???
    9-3 SE 2,0T -01

  5. #65
    Steg 1
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    1 318
    Citat Ursprungligen postat av pewar
    Hur vet man om uppgradering av programvaran ingår eller inte när man åker in för tändkassettbyte???
    Frågade om just detta på Bilcenter så sent som igår. I byteskampanjen tändkassetter -00/-02 görs ingen uppdatering av mjukvaran/programvaran. Man ansluter bilen till Tech-2 enbart för att konstatera den gamla tändkasseten och för att göra en funktionskontroll av den nya.
    -99 9-5 2,3. Ta me´ dit å hem igen.
    Jänkare & Roddar i garaget.
    http://www.garaget.org/hotrodder

  6. #66
    Tyckte att min kassett fungerade bra innan bytet i måndags men med den nya så tvekar inte bilen längre när man accelererar,även ryckningarna mellan växlingar är borta så nu är jag helnöjd med bilen

  7. #67
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Skrivbordet i Västerås
    Inlägg
    25
    Fick min kassett bytt i fredags. Jag var väldigt noga med att fråga om de skulle uppdatera någon mjukvara, vilket de nekade till.
    Jag kan inte känna någon som helst skillnad från den gammla kassetten.
    Och det verkar vara lika många pållar under kvar huven som när jag lämnade in den....så jag är nöjd.
    "A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof
    is to underestimate the ingenuity of complete fools." Douglas Adams.
    Kör 9-3 Aero Nordic -01

  8. #68
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Vårsta
    Inlägg
    32

    Ang. byte av mjukvara...

    Åkte in till min lokala saab-handlare nu i helgen och frågade om det även ingick uppgradering av mjukvaran, vilket det mycket riktigt inte gjorde. På min fråga om varför man inte uppgraderar till senaste version när bilen ändå var inne för kontroll/byte av tändkassett var svaret att så länge den inte var 'trasig' så petade de inte på den ("If it ain't broke, don't fix it"...). Nu undrar man ju vilken den senaste mjukvaruversionen är, vilka saker som fixats till i den, hur många gånger mjukvaran uppdaterats och varför man inte skall ha den senaste mjukvaran, även om allt fungerar som det ska just nu...???
    9-3 SE 2,0T -01

  9. #69
    Individuell mappning Rickards avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hjo
    Inlägg
    11 169

    Re: Ang. byte av mjukvara...

    Citat Ursprungligen postat av pewar
    Åkte in till min lokala saab-handlare nu i helgen och frågade om det även ingick uppgradering av mjukvaran, vilket det mycket riktigt inte gjorde. På min fråga om varför man inte uppgraderar till senaste version när bilen ändå var inne för kontroll/byte av tändkassett var svaret att så länge den inte var 'trasig' så petade de inte på den ("If it ain't broke, don't fix it"...). Nu undrar man ju vilken den senaste mjukvaruversionen är, vilka saker som fixats till i den, hur många gånger mjukvaran uppdaterats och varför man inte skall ha den senaste mjukvaran, även om allt fungerar som det ska just nu...???
    En kostnadsfråga!
    Sedan har det bedömts att det inte behövs för alla.

  10. #70
    Individuell mappning Rickards avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hjo
    Inlägg
    11 169

    Re: Ang. byte av mjukvara...

    Edit

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •