Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Kollat upp CE-lampans felkod

  1. #1
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 558
    Medlem#
    7567

    Kollat upp CE-lampans felkod

    Har kollat upp Check Engine-lampans felkod som betyder "Tryckgivare, inloppsluft." Så vad inne bär detta, hur kan man åtgärda det? Inget större fel känns det som, bara att turbotrycket kan gå lite upp och ner på måfå.

    MVH Mig själv
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  2. #2
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrhult
    Inlägg
    3 561
    Medlem#
    5737
    Bil? Motor? Årsmodell? Kollat FAQ:en?
    Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.
    9000 CC 2.3T -91
    9-3 SS 1.8t BioPower -08
    Triumph Speed Triple -04

  3. #3
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 558
    Medlem#
    7567
    Borde väl inte spela nån roll vilken bil det är, det betyder väl samma sak vilken motor det än är. Men det är en 900R 96:a
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  4. #4
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrhult
    Inlägg
    3 561
    Medlem#
    5737
    Nej, det spelar roll vilken bil det är. Olika bilar har olika styrsystem och därmed olika sätt att få fram felkoderna på. Du har iaf Trionic 5. Det står i FAQ:en hur du gör för att få fram felkoder samt en förklaring till dessa.
    Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.
    9000 CC 2.3T -91
    9-3 SS 1.8t BioPower -08
    Triumph Speed Triple -04

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Eskilstuna #2772
    Inlägg
    675

    Re: Kollat upp CE-lampans felkod

    Citat Ursprungligen postat av Travis
    Har kollat upp Check Engine-lampans felkod som betyder "Tryckgivare, inloppsluft." Så vad inne bär detta, hur kan man åtgärda det? Inget större fel känns det som, bara att turbotrycket kan gå lite upp och ner på måfå.

    MVH Mig själv
    Kan vara tempgivaren som är trasig eller så kan det vara termostaten som trilskas. Röstar på det sista.

    Hade samma problem med min T5 motor och då var det termostaten som var trasig. Lärde mig den "dyra" vägen.

    EDIT:
    Måste också ha varit packad när jag läste detta!
    Fick för mig att det handlade om insugstemp.-givaren! Hahaha!
    Well, well...

  6. #6
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrhult
    Inlägg
    3 561
    Medlem#
    5737
    Öh?! Var jag full när jag skrev mitt första inlägg eller? Eller ändrade du det precis innan jag postade mitt svar? Har precis för mej att det stod något i stil med "Hur läser man ut felkoder"?

    Jaja, tryckgivare är ju samma sak som MAP-sensor. Börja med att kolla om slangen till den är hel.
    Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.
    9000 CC 2.3T -91
    9-3 SS 1.8t BioPower -08
    Triumph Speed Triple -04

  7. #7
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 558
    Medlem#
    7567
    Citat Ursprungligen postat av Garfield
    Öh?! Var jag full när jag skrev mitt första inlägg eller? Eller ändrade du det precis innan jag postade mitt svar? Har precis för mej att det stod något i stil med "Hur läser man ut felkoder"?

    Jaja, tryckgivare är ju samma sak som MAP-sensor. Börja med att kolla om slangen till den är hel.
    Hehe, nog du som va full, eller lite trött

    I alla fall, nån som vet nåt kul sätt att fixa det på o vad kalaset kan gå på?
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  8. #8
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrhult
    Inlägg
    3 561
    Medlem#
    5737
    Citat Ursprungligen postat av Travis
    Citat Ursprungligen postat av Garfield
    Öh?! Var jag full när jag skrev mitt första inlägg eller? Eller ändrade du det precis innan jag postade mitt svar? Har precis för mej att det stod något i stil med "Hur läser man ut felkoder"?

    Jaja, tryckgivare är ju samma sak som MAP-sensor. Börja med att kolla om slangen till den är hel.
    Hehe, nog du som va full, eller lite trött

    I alla fall, nån som vet nåt kul sätt att fixa det på o vad kalaset kan gå på?
    Var nog full...

    Börja med att kolla att vakumslangen till MAP-sensorn är hel somsagt, kolla noga. MAP-sensorn sitter uppe till höger på torpedvägen sett framifrån och har en elkontakt och en vakumslang anslutet till sig. Kolla så kontakten inte är oxiderad också. Hjälper inte något av detta så kan det vara idé att testa med en ny MAP-sensor kanske?
    Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.
    9000 CC 2.3T -91
    9-3 SS 1.8t BioPower -08
    Triumph Speed Triple -04

Liknande ämnen

  1. Kollat på en Saab 9-5, råd?!
    Av rainfog i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-07-29, 11:20
  2. Precis kollat på nya 9-3
    Av RilleW i forum Allmänt
    Svar: 57
    Senaste inlägg: 2007-09-14, 22:50
  3. Fråga om fälgar... (har kollat FAQ)
    Av saab_nordic i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-11-23, 18:11
  4. Kollat försäkringar t16
    Av Peppe i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-08-22, 16:50

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •