Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Rattlåset spökar 9-3 SS 04:a

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    113

    Rattlåset spökar 9-3 SS 04:a

    Har problem med att rattlåset går i hela tiden när jag ska starta bilen. Krävs ofta 4-5 försök innan det vill släppa och det är ganska frustrerande. Spelar ingen roll om jag väntar till system check är klar eller försöker starta direkt.

    Finns det något knep eller är det bara att gilla läget?
    9-3 2.0T Vector 04:a med vaxrester på alla lister

  2. #2
    jag har hört att det kan krabba i just 9-3 ss, men vet inte vad det beror på. Det bästa är väl att åka in till saab och fråga? men då kommer väl den vanliga proceduren att dom vill boka tid och sluka pengar.

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    113
    Ringde Saab angående detta idag och svaret var att en felsökning kostar 900kr.

    Det kan vara ett igenkänningsfel mellan nycklar och tändningslås sa de. Lite lustigt att allt annat fungerar när jag sätter i nyckeln utom att rattlåset inte släpper.

    Inga servicemeddelande angående detta heller så jag får vackert betala själv.



    Det är fanken vad de är nonchalanta när man ringer... Känns som att min Saabkarriär kan bli ganska kort med tanke på hur fan de prioriterar. Att bara hånskratta bort en när man ringer om ett såpass allvarligt fel känns inte riktigt rätt faktiskt.
    9-3 2.0T Vector 04:a med vaxrester på alla lister

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Ånge
    Inlägg
    1 284
    Citat Ursprungligen postat av ilstallione
    Ringde Saab angående detta idag och svaret var att en felsökning kostar 900kr.

    Det kan vara ett igenkänningsfel mellan nycklar och tändningslås sa de. Lite lustigt att allt annat fungerar när jag sätter i nyckeln utom att rattlåset inte släpper.

    Inga servicemeddelande angående detta heller så jag får vackert betala själv.



    Det är fanken vad de är nonchalanta när man ringer... Känns som att min Saabkarriär kan bli ganska kort med tanke på hur fan de prioriterar. Att bara hånskratta bort en när man ringer om ett såpass allvarligt fel känns inte riktigt rätt faktiskt.
    Byt verkstad!

    Alla nycklar byttes väl ut pga av liknande problem för ett år sedan kanske. Frågan är om det gäller -04? Vet du om nycklarna är bytt på din?
    9-3 SS 2.0t Vector -03
    9-3 SC 2.0t Aero Biopower -09

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    113
    Nycklarna är bytta.

    Edit: Killen jag snackade med menade att nycklarna kanske inte var riktigt programmerade då de byttes. Hur programmerar man en nyckel halvrätt, går det ens att göra? Och i och med att nycklarna är bytta på Saab borde de då inte kunna kolla om det är så på garanti, jag menar de har ju dock bytt nycklarna och står själva och säger att de kan ha prorammerat dem fel?
    9-3 2.0T Vector 04:a med vaxrester på alla lister

Liknande ämnen

  1. Hur ska rattlåset fungera? NG9-3
    Av Tengan i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2013-04-08, 09:04
  2. Fulmeka bort rattlåset 9000
    Av csan i forum Allmänt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-04-28, 17:18
  3. Rattlåsfel 9-3ss, kan rattlåset slå till under färd?
    Av Haldrik i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-11-07, 17:28
  4. Rattlåset släpper inte.
    Av MiAeroEL i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-26, 13:25

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •