Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Trimma 9-3 avgas?

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    350

    Trimma 9-3 avgas?

    Sitter o kikar på div trim och det jag undrar är om man skulle ta tex speedparts steg 2 med halvsats till avgas så står det 3 tum och det blir +44hk. Men om jag hellre skulle vilja ha avgassystemet med två pipor på varsin sida som är 2,5 tum vad blir det då i effekt? samt drar det ner mer om man har 3 dämpare (som det systemet har) än om man har 2 (som det brukar vara)
    och en annan sak är det olika trimoboxar till olika trim? dvs vill jag ha +40 hk är det en box vill jag ha +60 hk då är det en annan box osv?
    9-3 coupé -98 2.0 med det stora T:et
    Medlem #6477
    http://www.garaget.org/VERO

  2. #2
    Steg 2
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Borås.
    Inlägg
    2 688
    Huvudsaken är att det är 3" från Turbon och en Sport/Racekatalysator. Efter katalysatorn räcker det gott med 2,5" utan att du behöver oroa dig för hur mycket effekt du kan plocka ut.
    #5607 | 9-3ss 2.0t 2008

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Gnällbältet
    Inlägg
    1 068
    Citat Ursprungligen postat av Mafnus
    Huvudsaken är att det är 3" från Turbon och en Sport/Racekatalysator. Efter katalysatorn räcker det gott med 2,5" utan att du behöver oroa dig för hur mycket effekt du kan plocka ut.
    Jo fast det var ju steg2 han ville ha, då är det inte 3" efter turbon som gäller.

    Till hans fråga så tror jag inte det spelar någon roll om man har "twinpipes" efter katt eller "vanligt"..
    f.d. saabare

  4. #4
    Steg 3 Roger #2378s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 685
    Medlem#
    2378

    Re: Trimma 9-3 avgas?

    Citat Ursprungligen postat av SAAB örnie
    Sitter o kikar på div trim och det jag undrar är om man skulle ta tex speedparts steg 2 med halvsats till avgas så står det 3 tum och det blir +44hk. Men om jag hellre skulle vilja ha avgassystemet med två pipor på varsin sida som är 2,5 tum vad blir det då i effekt? samt drar det ner mer om man har 3 dämpare (som det systemet har) än om man har 2 (som det brukar vara)
    och en annan sak är det olika trimoboxar till olika trim? dvs vill jag ha +40 hk är det en box vill jag ha +60 hk då är det en annan box osv?
    Du får inte mer effekt med ett annat slutrör. Det är enbart en designfråga. Det är likadana boxar hårdvarumässigt till alla "standardtrim". Det som skiljer är mjukvaran i boxen.
    Ring och prata med trimleverantörerna. De kan förklara detta på ett bättre sätt.

Liknande ämnen

  1. trimma en 900 s
    Av robbe74 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-14, 15:08
  2. Trimma eller inte trimma? NG900
    Av Turbo Tompa i forum Allmänt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-01-22, 02:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •