Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Kontakter till slutsteg (AS3)

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    336

    Kontakter till slutsteg (AS3)

    Hej!

    Jag har tänkt att uppgradera till AS3 och undrar då helt enkelt om det är dessa kontakter som är strömmatning samt kablar ut till högtalarna.





    Bakom plastpanelen satt även en dosa till mobiltelefonsystem (handsfree troligtviss) Skruvade dock bort den dosa efter som jag varken har en Ericsson mobil och att det verkar saknas en del andra grejer oxå.


    Kontakten till den såg ut sån. Är det nån kontakt special för handsfree system eller?

    Har även hittat en annan lite dosa som ligger löst under elhisspanelen.

    Så ser den ut. Undrar då lite vad den är till igentligen och om den inte ska sitta fast skruvad någonstans. Känns lite mysko att den bara ligger löst om det är nån orginal monterad grej. Efter som det står Remote Control Reciver så kan man ju tro att den är till fjärrlåset men den mottagaren sitter väl i den lilla svarta plast kulan mitt uppe på instrument panelen?

    Nån Saab elektriker som har lite koll på grejerna???

    MVH Olof Karlsson
    CosmoBlå 9-3 Aero -01

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Bromma
    Inlägg
    1 682
    Enligt EPC så är det sista bilden som du säger mottagaren till fjärrkontrollen för larmet/låset. Den svarta kulan är väl bara för ljussensorn till ac:n?
    Saab 900 2.3T -97, Jeep Grand Cherokee V8 5.2 -96
    Garaget.org

  3. #3
    Steg 6
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    6 896
    Det är mycket riktigt de kablar du hittat som ska sitta på steget. Du behöver även en till kabel mellan stereo och steget som du ska se till att få med ifall du köper det beg. Saab har ett galet överpris på den.

    Det du även ska ordna är orginal hållare för as3 steget då det är svårt att få till en vettig lösning. (Har försökt själv men gav upp och ordnade orginalhållare)
    Saab 9-5 - Ring Teufel Edition - Projekttråd /// Garaget // Saab 9-5 Aero SC '00 // Saab 9-5 Aero SC '04

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    336
    Det där med kablen mellan stereon och slutsteget visste jag om. Och har sagt att jag vill ha den med oxå. Orginalhållaren visste jag där emot inte om men det får jag se till att det följer med då. Bra då vet jag att det är dom kablarna då. Behöver jag inte fundera mer på det. Tack för det.

    Oki så det är mottagaren till fjärrlåset iallafall. Ska den inte sitta fast skruvad eller nått då? Sätta den någon annanstans för bättre mottagning kanske?
    CosmoBlå 9-3 Aero -01

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    242
    Citat Ursprungligen postat av TeamKarlsson
    Oki så det är mottagaren till fjärrlåset iallafall. Ska den inte sitta fast skruvad eller nått då? Sätta den någon annanstans för bättre mottagning kanske?

    Hej !

    Mottagaren sitter inte "fastskruvad" utan den sitter i två fästöron på vänster sida i mittkonsollen.
    Om man tar bort bakstycket på mittkonsollen så ser man fästöronen, kontaktstycket ska peka bakåt om inte minnet sviker mig.
    Det är lite svårt att förklara, du får väl PM:a om du inte förstår, men du har rätt den ska inte ligga löst under elhiss panelen.
    The first car:SAAB.
    The last car:SAAB.

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    336
    Oki doki skall kolla lite på det och se om man hittar det fästet du pratar om.

    EDIT: 1600kr Ville SDCC ha för ett komplett kit för uppgradering till AS3.

    Dyrt eller inte??? Lite mer än vad jag är villig att ge just nu iallafall.
    CosmoBlå 9-3 Aero -01

  7. #7
    Jag måste få låna tråden lite.. Jag har en 93 aero -01. Jag har kommit så långt med min as3 uppdatering att jag fått bort handskfack och plast kåpan. Men var är kablarna från högtalarna till slutsteget (bild 1 och 2 ovan)? Jag hittar de verkligen inte. Jag har tom tagit bort stödbenet som steget ska sitta på.

    För visst ska väl kablarna vara fördragna till min bil?

    Kan någon lägga in en bild och markera vart jag ska leta eller beskriva noggrant i text var jag ska leta?

Liknande ämnen

  1. Kontakter till mapsensor
    Av aran i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2013-11-12, 22:27
  2. Överföra kontakter/telefonnummer till ny mobil
    Av bilgalen i forum Off Topic
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-05-15, 21:49
  3. Hittade två kontakter kopplade till dummy-knapparna 9-5
    Av fälgen i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-04-01, 23:12
  4. Omvandla till lågnivå eller köra högnivå till slutsteg? OG9-5
    Av Heavymental i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-10-02, 18:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •