Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: högtalare

  1. #1
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    1 314

    högtalare

    Tjenare, det är så att jag köpt en kicker låda med dubbla 12or i idag + ett bra bolt steg. Nu till frågan, vill byta ut orginal högtalarna som sitter i kupén då de inte är spec bra men vill inte göra nån inverkan på bilen såga osv, vill kunna återställa den i framtiden vid ev försäljning.
    Vilka BRA högtalare passar direkt i orginalhålen ? Är totalt ljudamatör så är ingen finlirare men några bra högtalare som funkar o spelar rent. ej Gas. Utan nåt mer lite märkes varor men ändå inte top of the line..

    Tips?

    Bilen är en 9000 aero
    Körde en 9000 Aero Quaife låda & diff 515hk / 607nm Trollspeed mappad, byggd av Micke

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 655

    Re: högtalare

    Citat Ursprungligen postat av hammarslag
    Tjenare, det är så att jag köpt en kicker låda med dubbla 12or i idag + ett bra bolt steg. Nu till frågan, vill byta ut orginal högtalarna som sitter i kupén då de inte är spec bra men vill inte göra nån inverkan på bilen såga osv, vill kunna återställa den i framtiden vid ev försäljning.
    Vilka BRA högtalare passar direkt i orginalhålen ? Är totalt ljudamatör så är ingen finlirare men några bra högtalare som funkar o spelar rent. ej Gas. Utan nåt mer lite märkes varor men ändå inte top of the line..

    Tips?

    Bilen är en 9000 aero
    antar du har eftermarknads stereo.
    då är det la bara fram du har att montera. för 6x9 tillsammans med 2st 12"kicker känns onödigt.
    så 3.5" fram....finns Mb quart....infinity och Rockford....välj någon av dem fina saker alla 3!
    MVH//Andreas
    Volvo V60 D4 Awd R-design 2013
    Saab 9-5 kombi 2001 400hk Maptun

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    1 314
    http://www.blocket.se/vi/9315632.htm?ca=14_s

    köper detta om 2 timmar, men nån som vet vad steget kostar nytt hittar ingen info eller vad det är för steg.
    Baslådan kostar 3 lax iaf o borde låta bra, ser ut att dunka på fint iaf. Kickar ska väl vara ett bra märke med.
    Jo det är väl bara högtalare fram som behövs ?
    Filter o sånt då ? eller driver man dom främre ifrån stereon direkt ?
    Körde en 9000 Aero Quaife låda & diff 515hk / 607nm Trollspeed mappad, byggd av Micke

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 655
    Citat Ursprungligen postat av hammarslag
    http://www.blocket.se/vi/9315632.htm?ca=14_s

    köper detta om 2 timmar, men nån som vet vad steget kostar nytt hittar ingen info eller vad det är för steg.
    Baslådan kostar 3 lax iaf o borde låta bra, ser ut att dunka på fint iaf. Kickar ska väl vara ett bra märke med.
    Jo det är väl bara högtalare fram som behövs ?
    Filter o sånt då ? eller driver man dom främre ifrån stereon direkt ?
    kör dom från stereon direkt..har inbyggda filter oftast...iaf Mb quart!

    steget kostade ca 2500kr nytt om det är det BRL säljer
    B4.300.4 tror jag d heter
    Volvo V60 D4 Awd R-design 2013
    Saab 9-5 kombi 2001 400hk Maptun

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    1 314
    Okej 2500kr det borde ju funka för en ljudamatör som mig som kör lite trance / partylåtar till o från. Spelar det mesta ifs. 1200w var det på.
    Ska kolla mer någa senare, men jag kommer väl bli nöjd med detta paket ? vill att det ska mullra på bra men inte alls i tävlings nivå. Bara cleant dunk.

    Tror detta är rätt info om steget..

    Specifications:

    Bolt 4-channel amplifier
    75x4 @ 4 ohms
    100x4 @ 2 ohms
    200x2 @ 4 ohms
    1200 Watts Max Power
    Variable x-over from 40Hz-400Hz
    +12dB Juice Boost Bass EQ
    CT-1 option

    Är det bra & orkar det driva basarna ?
    Körde en 9000 Aero Quaife låda & diff 515hk / 607nm Trollspeed mappad, byggd av Micke

  6. #6
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 655
    Citat Ursprungligen postat av hammarslag
    Okej 2500kr det borde ju funka för en ljudamatör som mig som kör lite trance / partylåtar till o från. Spelar det mesta ifs. 1200w var det på.
    Ska kolla mer någa senare, men jag kommer väl bli nöjd med detta paket ? vill att det ska mullra på bra men inte alls i tävlings nivå. Bara cleant dunk.
    cleant å kicker vet jag ej om d ågr ihop..men Rejält med ös e mer kicker

    priset e hyffsat. några 1200W får du nog inte hur steget iofs
    men bolt e bra steg...LA e dotter bolag till RF. så bra saker..men 1200W får du inte.....

    MVH//ANdreas
    Volvo V60 D4 Awd R-design 2013
    Saab 9-5 kombi 2001 400hk Maptun

  7. #7
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    1 314
    Lightning Audio B2.400.4

    Så hette steget, kostar 2500 på brl.se

    Bolt 4-channel amplifier
    75x4 @ 4 ohms
    100x4 @ 2 ohms
    200x2 @ 4 ohms
    1200 Watts Max Power
    Variable x-over from 40Hz-400Hz
    +12dB Juice Boost Bass EQ
    CT-1 option

    spec står ovan, det borde väl räcka för att få hjärtat att unts unts untsa i bilen ? eller kommer jag bli besviken ?
    Körde en 9000 Aero Quaife låda & diff 515hk / 607nm Trollspeed mappad, byggd av Micke

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Strandnorum HILLS, Stenungsund
    Inlägg
    259
    Citat Ursprungligen postat av hammarslag
    Lightning Audio B2.400.4

    Så hette steget, kostar 2500 på brl.se

    Bolt 4-channel amplifier
    75x4 @ 4 ohms
    100x4 @ 2 ohms
    200x2 @ 4 ohms
    1200 Watts Max Power
    Variable x-over from 40Hz-400Hz
    +12dB Juice Boost Bass EQ
    CT-1 option

    spec står ovan, det borde väl räcka för att få hjärtat att unts unts untsa i bilen ? eller kommer jag bli besviken ?
    Det där beror väl på vad du är ute efter?!

    Ska det låta untz untz untz så kan du säkert få dom grejjerna att poppa på rejjält...

    Är det lite bättre ljud (läs; Ljudkvalitet) du är ute efter så är det kanske inte ditt mekka du har hittat

    Skämt åsido.. Det lär rocka loss så du kan dunka på vid rödljusen... Om det nu är det du vill ha så fungerar det säkert.. Det känns inte som några grejjer för finlir direkt..
    Påstår Pelle
    Numera utan Saab...

  9. #9
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    1 314
    Citat Ursprungligen postat av Matrix
    Citat Ursprungligen postat av hammarslag
    Lightning Audio B2.400.4

    Så hette steget, kostar 2500 på brl.se

    Bolt 4-channel amplifier
    75x4 @ 4 ohms
    100x4 @ 2 ohms
    200x2 @ 4 ohms
    1200 Watts Max Power
    Variable x-over from 40Hz-400Hz
    +12dB Juice Boost Bass EQ
    CT-1 option

    spec står ovan, det borde väl räcka för att få hjärtat att unts unts untsa i bilen ? eller kommer jag bli besviken ?
    Det där beror väl på vad du är ute efter?!

    Ska det låta untz untz untz så kan du säkert få dom grejjerna att poppa på rejjält...

    Är det lite bättre ljud (läs; Ljudkvalitet) du är ute efter så är det kanske inte ditt mekka du har hittat

    Skämt åsido.. Det lär rocka loss så du kan dunka på vid rödljusen... Om det nu är det du vill ha så fungerar det säkert.. Det känns inte som några grejjer för finlir direkt..
    Bara det mullrar på o vibrerar utan skrål så är jag nöjd, är extrem ljud amatör så kan inte ett skit om billjud. Har bara erfarenhet av en polare som fixade billjud för 10,000 och det var en kicker 12a med 2 steg + 4 högtalare i bilen o det spelade snuskigt högt o hårt.
    Lådan var mkt större än jag trodde iaf, o passa bra i bagaget

    [/img]
    Körde en 9000 Aero Quaife låda & diff 515hk / 607nm Trollspeed mappad, byggd av Micke

Liknande ämnen

  1. Högtalare i 9-5 -02
    Av Bengt-M i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-07-23, 10:26
  2. bak högtalare i 9-3 cab
    Av DarkAngel i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-05-18, 00:49
  3. var får jag tag i högtalare??
    Av zeke74 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-06-14, 19:15

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •