Sidan 3 av 8 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 41 till 60 av 150

Ämne: Hur många är nöjda med sina Saabar

  1. #41
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2004
    Inlägg
    343
    Är nöjd med min OG93 trots lite irriterande småbrister. Såsom vibrerande ratt och att jag fått byta bromsskivor för att dom slagit sig. Sen knirrar och knarrar inredningen som det inte anstår en premiumbil som Saab förklarat för mig att jag kör. Men den är snygg, har gott om kraft och är komfortabel. Har aldrig fått så mycket kommentarer om mina bilar innan jag skaffade Saaben. Många tycker Saaben är snygg, små barn tycker att det är en "rejserbil" etc.
    Visst, den har sina brister men nöjd är jag allt ändå.
    2007 9-3 Aero 2,8T

  2. #42
    Steg 1
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    1 391
    Mycket nöjd med mina 9-5:or
    Särskilt den jag har nu; trimm o lite bättre väghållning

    O en 9000 2,0t, nöjd med den men har bara haft den i 6 dagar.

    Mvh/Patrik
    Bilen http://www.garaget.org/?car=24218 (Nordic steg3!)
    Nya Projektet: Lemansblå 9000 Aero (extra allt) http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=206786
    STCS #5587

  3. #43
    Steg 1
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    1 318
    Citat Ursprungligen postat av Zed82

    Precis, efter några samtal med SaabDirekt är de numera också förklarade som inkompetenta.

    Där har de ingen koll på någonting som helst tekniskt som har med Saab att göra och säger de att de ska ringa upp så kan du glömma det...
    Att dom är inkompententa håller jag verkligen inte med om inte heller att dom inte ringer upp. Snarare tvärt om, gentemot mej har dom skött sej till 110%. Har blivit uppringd flera gånger dessutom har dom ringt till min lokala serviceverkstad och tryckt på osv. Däremot att det inte finns någon teknisk kompetens är väl ganska så naturligt för hur enkelt tror du det är att ställa diagnos per telefon?? Deras jobb är att svara telefon och dirigera ärendet vidare till rätt instans och det måste man förstå ibland kan ta lite tid.

    I topic så säger jag om jag är nöjd med min Saab.. Njae, inte hyllar jag den som bästa bilen direkt. Sen ivrar jag inte på att vara medlem i klubben för inbördes beundran heller.
    -99 9-5 2,3. Ta me´ dit å hem igen.
    Jänkare & Roddar i garaget.
    http://www.garaget.org/hotrodder

  4. #44
    Steg 1 NPs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 313
    Medlem#
    1887
    Nöjd med min smaskiga 9000
    Men det är tyvärr inte min sambo

    Vad kan det komma sig??
    Pensionsfonden
    Saab 9-5 SC -06 / Saab 9-3T Cabriolet -99 / Porsche 997.1TT M6 / BMW 530d M -17 / BMW M135i -16

  5. #45
    Helt original
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Söderköping
    Inlägg
    737
    Og900 T8 -84 : ganska nöjd med tanke på att det är en så pass gammal bil, det som är lite småstörande är att under ca: 2års ägande har den inte vart 100% felfri en enda gång då den hade några fel när jag köpte den och så fort man fixar något kommer nått nytt, men sen vill man ju inte skruva hela tiden utan köra lite oxå vilket dom flesta felen inte förhindrat utan bara varit mindre störningsmoment.

    De större grejerna jag gjort är: bytt topplock, bytt växellåda, bytt huvudbromscylinder (inget större jobb men större fel då bromsverkan blev = 0 i 120km/h) .
    >>Saab 9-5 SC Aero -04<< |
    Sålda --> 9-5 2,3t -98 -- 900 T8 -84 -- 9-5 2.3T -03
    Nissan Cherry T -84 -- Nissan 200sx rs13 -89 -- Honda Civic Type-R -16

  6. #46
    Steg 1
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 927
    Citat Ursprungligen postat av Hotrodder
    Citat Ursprungligen postat av Zed82

    Precis, efter några samtal med SaabDirekt är de numera också förklarade som inkompetenta.

    Där har de ingen koll på någonting som helst tekniskt som har med Saab att göra och säger de att de ska ringa upp så kan du glömma det...
    Att dom är inkompententa håller jag verkligen inte med om inte heller att dom inte ringer upp. Snarare tvärt om, gentemot mej har dom skött sej till 110%. Har blivit uppringd flera gånger dessutom har dom ringt till min lokala serviceverkstad och tryckt på osv. Däremot att det inte finns någon teknisk kompetens är väl ganska så naturligt för hur enkelt tror du det är att ställa diagnos per telefon?? Deras jobb är att svara telefon och dirigera ärendet vidare till rätt instans och det måste man förstå ibland kan ta lite tid.

    I topic så säger jag om jag är nöjd med min Saab.. Njae, inte hyllar jag den som bästa bilen direkt. Sen ivrar jag inte på att vara medlem i klubben för inbördes beundran heller.
    Ställa vad för diagnos??

    Det är väl självklart att kundtjänst för ett bilmärke ska vara påläst om själva bilmärket! Min undran är om AVR finns i fler versioner med det vet de ingenting om och de har fortfarande inte ringt upp...

    Köper man en bil för nästan en halv miljon svenska kronor så vill man ha förstklassig kontakt med återförsäljaren och kundtjänsten, det tycker jag INTE att jag har fått. Snarare tvärtom.

  7. #47
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Göteborg/olofstorp
    Inlägg
    2 143
    Har haft följande saabar:
    Og900s 91:a, jättenöjd(saknar den fortfarnades ibland)
    og9-3 02:a Sport Edition, inga problem alls med den bilen
    ng900 SET 2.3 T 96:a Maptun steg 4 trimmad, skitkul att köra men alltid e det ngt. som krånglar på sånna bilar.
    9000 Aero 96:a haft i snart en vecka och hittills älskar jag bilen mer än nån annan saab jag haft

  8. #48
    Steg 1
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    1 318
    Citat Ursprungligen postat av Zed82

    Ställa vad för diagnos??

    Det är väl självklart att kundtjänst för ett bilmärke ska vara påläst om själva bilmärket! Min undran är om AVR finns i fler versioner med det vet de ingenting om och de har fortfarande inte ringt upp...

    Köper man en bil för nästan en halv miljon svenska kronor så vill man ha förstklassig kontakt med återförsäljaren och kundtjänsten, det tycker jag INTE att jag har fått. Snarare tvärtom.
    Tjae.. som om prislappen skulle spela roll i sammanhanget det är faktiskt ingen Rolls du har
    Du lär ju ha ringt dit pga. ett problem knappast för att tala om vilken utsökt förträflig bra bil du har köpt. Sen är det säkert från fall till fall hur stressad du är i situationen för att få ett specifikt svar.

    Nog tror jag dom är påläst om bilmärket men knappast på modellspecifika frågor. Hur många gånger tror du inte en annan stått vid disken hos en någon återförsäljare där flera mekar/tekniker stått bakom en dataskärm slitit sitt hår över hur/vad och varför det ser ut som det gör angående bilen man frågar om. Spelar ingen roll om detta gäller en BMW dealer och bilen kostar över en halv miljon eller han som säljer Skodor för hundrafemti.
    -99 9-5 2,3. Ta me´ dit å hem igen.
    Jänkare & Roddar i garaget.
    http://www.garaget.org/hotrodder

  9. #49
    Steg 1
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 927
    Citat Ursprungligen postat av Hotrodder
    Citat Ursprungligen postat av Zed82

    Ställa vad för diagnos??

    Det är väl självklart att kundtjänst för ett bilmärke ska vara påläst om själva bilmärket! Min undran är om AVR finns i fler versioner med det vet de ingenting om och de har fortfarande inte ringt upp...

    Köper man en bil för nästan en halv miljon svenska kronor så vill man ha förstklassig kontakt med återförsäljaren och kundtjänsten, det tycker jag INTE att jag har fått. Snarare tvärtom.
    Tjae.. som om prislappen skulle spela roll i sammanhanget det är faktiskt ingen Rolls du har
    Du lär ju ha ringt dit pga. ett problem knappast för att tala om vilken utsökt förträflig bra bil du har köpt. Sen är det säkert från fall till fall hur stressad du är i situationen för att få ett specifikt svar.

    Nog tror jag dom är påläst om bilmärket men knappast på modellspecifika frågor. Hur många gånger tror du inte en annan stått vid disken hos en någon återförsäljare där flera mekar/tekniker stått bakom en dataskärm slitit sitt hår över hur/vad och varför det ser ut som det gör angående bilen man frågar om. Spelar ingen roll om detta gäller en BMW dealer och bilen kostar över en halv miljon eller han som säljer Skodor för hundrafemti.
    Nej det stämmer, det är ingen Rolls jag har köpt men jämför man Saabs säljorganisation med Lexus/Toyota så kan man få fina skrattattacker...

    Du har förmodligen andra krav än mig när det gäller återförsäljarens tillmötesgående.

  10. #50
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    STOCKHOLM
    Inlägg
    2 278
    Hej

    Jag är helnöjd.

    //Jesper #1873
    Saab 9-5 SC 2,3t Biopower Vector Griffin -09
    Volvo V50 D5 2008 - vinteredition
    TLX801 du är saknad...

  11. #51
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Lycksele / Umeå
    Inlägg
    1 224
    Min ng900 är den första Saab som jag äger och jag är då nöjd med den. Lär bli fler bilar från Saab framöver

  12. #52
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    850
    Medlem#
    10239
    Jag är supernöjd med min OG900, man kan fixa allt själv.
    Behöver aldrig besöka elake gustav i Skövde för reparationer
    Nabil

  13. #53
    Steg 1
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    1 318
    Citat Ursprungligen postat av Zed82

    Du har förmodligen andra krav än mig när det gäller återförsäljarens tillmötesgående.
    Mmm jag har nog det... efter drygt 25 år yrkesmässigt på vägarna och en hel del konflikter med både återförsäljare och servicepersonal när bilen står med gods på flaket som måste rulla x-antal mil till innan morgondagen
    -99 9-5 2,3. Ta me´ dit å hem igen.
    Jänkare & Roddar i garaget.
    http://www.garaget.org/hotrodder

  14. #54
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    27

    nöjd

    jag är helnöjd med 9-5an mindre nöjd med 9000 1989

  15. #55
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    337
    Jag var halvnöjd med min 9-3:a og (numera såld). Helnöjd med min 9000.
    Saab 9000 2.0t Classic - 98

  16. #56
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Malmberget
    Inlägg
    438
    Såg en tråd som handlade om "va har ni reparerat på era saabar 9-5" så jag tänkte dra en tråd som handlar om " hur många är nöjda med sina saabar"
    Startade den tråden, så jag hänger väl på här också.

    - Saab 99 gl -76. Mycket pålitlig bil, men läckte som ett såll.
    - Saab 900 gl- 82. Fin bil men ville ha 5-växlad låda.
    - Saab 9000 cd -89. Körde denna bil under 4 år. Det enda haveri jag hade var huvudcylindern till kopplingen.
    - Saab 9000 2.0t -86. Gick som ett troll men var slut i lådan.
    - Saab 9000 2.0t -88b DI/APC kat. Fick aldrig till den. Hade ett märkligt fenomen med att den var slö ibland, och helt plötsligt kunde börja gå bra.
    Ledsnade och sålde den.
    - Saab 9-5 aero kombi -00. Nuvarande bil. Det är med tveksamhet jag säger att jag är helt nöjd med den. Har inget att jämföra med, men jag trodde att den skulle kännas "nyare" än den gör. Krackig låda som alla saablådor, läckande packboxar, dåliga motorfästen, höga transmissionsljud, och sist men inte minst, MYCKET sämre stolar än i 9000. Kanske beror på att jag har långa ben, men jag saknar flippen längst fram på 9k-stolens dyna.
    Ääh..är det ingen som har en 9000 aero -96 i "mint condition" att sälja...

    m.a.o. 9000 rules...
    -9-5 AERO Kombi-00' Midnight Blue Pearl Pilot-
    -Nissan Primastar 1.9DCI -04´

  17. #57
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 768
    Är allt nöjda med mina Saabar jag haft:

    900i -89
    900 t8 85, den strula lite...
    nu en 9k aero.

    Det ända bekymmret att att miltalen börjar gå uppåt på 9k. Hade gärna sett att det stod 10k mindre på mätaren


    Mvh Jonas
    mvh Jonas

    Gammalt Skåp Audi A4 Avant 2.0 TS Quattro...

  18. #58
    haft ett tiotal saabar med varierande erfarenheter men
    med en 9000 aero kan man bara va sjukt nöjd.
    tio tusen trimmade i stort sett problemfria mil..

  19. #59
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    376
    jag är nöjd som tusan...

  20. #60
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Falun
    Inlägg
    3 557
    Citat Ursprungligen postat av MrLila
    Är allt nöjda med mina Saabar jag haft:

    900i -89
    900 t8 85, den strula lite...
    nu en 9k aero.

    Det ända bekymmret att att miltalen börjar gå uppåt på 9k. Hade gärna sett att det stod 10k mindre på mätaren


    Mvh Jonas
    Ca 99.000 mil med andra ord... .

    Är mkt nöjd med mina Saabar. Saab is the shit för mig - kommer alltid att äga minst en Saab (och med turbo dessutom). Om jag inte hade en Saab, skulle jag nog i andra hand välja en Volvo. Det är ngt visst med det svenska "tänket" när det gäller att bygga bilar. Jag tänker då på säkerhet, stolskomfort och trimvänlighet.
    Har valt att vara begränsat delaktig här på STCS forum, då alla paragrafer inte faller mig helt i smaken. Kanske skriver jag mer under min projekttråd.

Liknande ämnen

  1. Hur många tankar vanlig soppa i sina etanolkärror?
    Av Acadian i forum Motor- och trafikrelaterat
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-11-27, 21:36
  2. Ägare till nya Saabar är inte nöjda
    Av kamelkungen i forum Allmänt
    Svar: 40
    Senaste inlägg: 2008-09-07, 01:36
  3. Svar: 63
    Senaste inlägg: 2006-11-05, 21:28
  4. Hur många SAABAR finns det ?
    Av rikkman i forum Allmänt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2006-10-03, 14:51
  5. Hur många kör med bur i sina besiktade bilar ?
    Av MikkePikke i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-11-07, 16:14

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •