Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Problem efter kopplingsslangsbyte

  1. #1
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    1 030

    Problem efter kopplingsslangsbyte

    Hej
    Bytte kopplingsslangen på min 9000 -95 i förrigår, luftade med en hemmabygd luftman som jag kopplade tryckluft till. Det gick inget vidare.
    Det var nog för mycket tryck, men när man körde lite försiktigt med tryckluften så fick jag bilen körbar iallafall.
    Nu har jag fått någon form av missljud i (tror jag) bromscylindern (bromsservon). När man startar bilen hör man ett brummande som jag aldrig hört förrut, låter som att den försöker bygga upp ett tryck i något. Ljudet håller på i ca 10 sek sen slutar det för att återkomma regelbundet när man kör.
    Kan det, när jag körde med högtrycket ha kommit ner luft där det inte borde? Räcker det med att lufta för att bli av med ljudet?
    Kommer det från bromsservon eller från huvudcylindern till kopplingen? Jag har fått för mig att det kommer från bromsservon.
    "Klotet" som sitter under batteriet och strax över/framför pedalerna, vad är det? Hör det till huvudcylindern till kopplingen?
    9-5 2,3t -02
    9-5 2,0t -02

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    1 030
    Nu har jag luftat både kopplingen och bromsarna, men missljudet kvarstår. Någon som vet/har en kvalificerad gissning?
    9-5 2,3t -02
    9-5 2,0t -02

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Kungsör
    Inlägg
    166
    Hade du tändningen på när du luftade? Om inte... ha den på, annars får du inte ur luften i systemet... (det låter som du har luft i systemet fortfarande)

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    1 030
    Bara tändningen eller motorn också? Jobbar servon även när bara tändningen är på? Kan jag på detta sätt bli av med luften som nu antagligen har kommit in i systemet?
    9-5 2,3t -02
    9-5 2,0t -02

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Kungsör
    Inlägg
    166
    Citat Ursprungligen postat av putte
    Bara tändningen eller motorn också? Jobbar servon även när bara tändningen är på? Kan jag på detta sätt bli av med luften som nu antagligen har kommit in i systemet?
    Bara tändningen, d.v.s. läge II. Pumpen "morrar" väl när du vrider till läge II antar jag? Jag o kompisen hade samma problem på en 9000 vi fixade, d tog lite tid innan vi insåg att vi var tvungna att tändningen på när vi luftade, då gick det genast mkt bättre

  6. #6
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    1 030
    Kaninfint!
    Då har jag något att göra imorgon också.
    9-5 2,3t -02
    9-5 2,0t -02

Liknande ämnen

  1. ABS problem efter oljeläckage
    Av Fajjer i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-18, 12:12
  2. Problem efter turbobyte
    Av Erki i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-02-10, 16:14
  3. problem efter trimnig
    Av stefan pölda i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-06-24, 21:29
  4. [LÖST] Problem efter motorrenovering OG900
    Av 900larven i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-10-14, 20:03

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •