Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: T25:ans grenrör

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    Kristianstad, Skåne
    Inlägg
    445

    T25:ans grenrör

    Tja alla
    skall inom en snar framtid byta ut min orginalsnurra, TB0356, mot ett TD04-15t eller 18t typ. Ngn har sagt att jag behöver ha T25:ans grenrör för att göra detta för det som sitter på min Talladega -89:a passar ej.
    Men jag undrar bara; kan T25:ans grenrör passa min Talladega? Jag har ju en långmotor och T25:an sitter ju på en kortmotor. menar att det "fattas ju en liten bit. Behövs det ngn form av adapter eller liknande för att detta grenrör skall passa rakt av på min långmotor? Behöver alla bra svar av er som begriper detta.

    mvh putte65
    Varför kör just JAG Talladega?
    Enkelt; Finns inte så många, black is beautiful och den går som bara faaan (den är ju chippad av chipsmats)!!!

  2. #2
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hallandsåsen Sverige
    Inlägg
    3 673
    passar bult på, körde 9-5Aero 15T agg på min 9k -87 med 9000 T25 rör, funkar utmärkt, flänsen är samma. Men ska du ha ett 18T kan du livkäl behålla ditt gamla grenrör och söka efter ett volvoagg med #7 avgashus istället, en liten platta emellan så funkar det bra. Volvoaggen är dessutom lättare att få tag på..
    9-3 SC Aero M6 -06
    Gamla bilen: Steg"1" 9000Aero. 16000mil med trim, 32000 totalt. Pensionerad.
    Hojen: Aprilia 1127 Tuono F Egenbyggd sugmotortrimning. Pensionerad.
    Projektet: Riktiga bilar drar mer än 2,5Liter Skulle varit klar för länge sen

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    Kristianstad, Skåne
    Inlägg
    445

    T25:ans grenrör

    Citat Ursprungligen postat av Airflow
    passar bult på, körde 9-5Aero 15T agg på min 9k -87 med 9000 T25 rör, funkar utmärkt, flänsen är samma. Men ska du ha ett 18T kan du livkäl behålla ditt gamla grenrör och söka efter ett volvoagg med #7 avgashus istället, en liten platta emellan så funkar det bra. Volvoaggen är dessutom lättare att få tag på..
    Tja. Tack, Airflow för svaret. Vad skall detta volvoagg heta (benämningen) så jag ej letar i blindo? Var lite inne på ett trim60 agg men de är mkt svåra att hitta begagnade, verkar det som. Men min Talladega laddar 1.6 BAR så ett trim60 agg ligger ju max runt 1.5 BAR (enligt Sonesson jag talar mkt med) för det står i pappren om trim60. Han har säkert rätt i det för jag betvivlar inte hans ord.

    mvh putte65
    Varför kör just JAG Talladega?
    Enkelt; Finns inte så många, black is beautiful och den går som bara faaan (den är ju chippad av chipsmats)!!!

  4. #4
    Steg 5 cedetes avatar
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    5 388
    Citat Ursprungligen postat av putte65
    Vad skall detta volvoagg heta (benämningen) så jag ej letar i blindo?
    I saluannonser står sällan den fulla beteckningen men det handlar om Mitsubishi (MHI) TD04HL-18T.

    I Saabkretsar brukar vi även ange turbinhusets storlek, men original är det på 18T alltid #7 eller 7cm2. Finns både rakt och vinklat hus.

    Beroende på vilken motorkaraktär och effekt som eftersträvas är 16T ej att förglömma, inte heller 15G. Även dessa med turbinhus #7 och T3-fläns om de kommer från Volvo.

    /J
    Opel Vectra OPC 2007, motor från Saab Södertälje

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    Kristianstad, Skåne
    Inlägg
    445

    T25:ans grenrör

    Citat Ursprungligen postat av cedete
    Citat Ursprungligen postat av putte65
    Vad skall detta volvoagg heta (benämningen) så jag ej letar i blindo?
    I saluannonser står sällan den fulla beteckningen men det handlar om Mitsubishi (MHI) TD04HL-18T.

    I Saabkretsar brukar vi även ange turbinhusets storlek, men original är det på 18T alltid #7 eller 7cm2. Finns både rakt och vinklat hus.

    Beroende på vilken motorkaraktär och effekt som eftersträvas är 16T ej att förglömma, inte heller 15G. Även dessa med turbinhus #7 och T3-fläns om de kommer från Volvo.

    /J
    Tja. Detta tackar man för

    mvh putte65
    Varför kör just JAG Talladega?
    Enkelt; Finns inte så många, black is beautiful och den går som bara faaan (den är ju chippad av chipsmats)!!!

Liknande ämnen

  1. x-grenrör
    Av fto i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2005-04-06, 13:45

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •