Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Växellåderas.

  1. #1
    Steg 1
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Borås
    Inlägg
    1 192

    Växellåderas.

    Hej.

    Idag måndag kl 15:20 tog ja en vänster sväng i lugn och sandad takt och när ja lade i 2:an så hände nått som ja inte trodde skulle hända just idag. vxl-lådan rasade, bilen dog och rullade lätt framåt med koppling pedalen upp-släppt. Jag tänkte till fort och svängde upp på en gågata och tänkte till över vad som kan ha hänt. Jag vred på startnyckeln och väntade på att SID skulle meddela om det var nått fel men allt passerade OK inte någon mer ovanlig lampa lös, så ja vred till startläget och bilen hoppa igång på en miss. Jag testade att lägga i ettan och släppte upp kopplingen, BILEN DREV INTE. Testa att lägga i alla växlar men ingen drev. Jag klev ur bilen och kollade under och såg den härliga pölen med olja, trevligt trevligt tänkte ja. . Så ja tog min jacka och väska och började vandra till fars jobb då det bara låg en ca 300m bort.


    //Rikard

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    280

    Re: Växellåderas.

    Citat Ursprungligen postat av tuvor
    Hej.

    Idag måndag kl 15:20 tog ja en vänster sväng i lugn och sandad takt och när ja lade i 2:an så hände nått som ja inte trodde skulle hända just idag. vxl-lådan rasade, bilen dog och rullade lätt framåt med koppling pedalen upp-släppt. Jag tänkte till fort och svängde upp på en gågata och tänkte till över vad som kan ha hänt. Jag vred på startnyckeln och väntade på att SID skulle meddela om det var nått fel men allt passerade OK inte någon mer ovanlig lampa lös, så ja vred till startläget och bilen hoppa igång på en miss. Jag testade att lägga i ettan och släppte upp kopplingen, BILEN DREV INTE. Testa att lägga i alla växlar men ingen drev. Jag klev ur bilen och kollade under och såg den härliga pölen med olja, trevligt trevligt tänkte ja. . Så ja tog min jacka och väska och började vandra till fars jobb då det bara låg en ca 300m bort.


    //Rikard
    denna ligger väll endå i fel tråd.
    Saab 9-3 Aero -02 Nordic Uhr steg III SÅLD
    http://www.garaget.org/mypage/gallery.p ... age=230524
    #6369

  3. #3
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 859

    Re: Växellåderas.

    Citat Ursprungligen postat av ZerOMikE
    denna ligger väll endå i fel tråd.
    I alla fall i fel forumdel så jag flyttar den till "Chassi, bromsar och transmission".
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Borås
    Inlägg
    1 192
    Ja lite update då.

    ja började att riva ner lådan ifrån bilen efter skolan idag och lyckades utan att förstöra nått och på några timmar.



    tyvärr var det diffen som har gett upp det. konstigt nog så spann ja inte nått när det gick sönder.. kanske bara var almänt dålig.!

Liknande ämnen

  1. växellåderas 9000 cse -97 A50
    Av Morpheuzz i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-05-30, 06:31
  2. Växellådsras 9000 Aero -95
    Av davidson_87 i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 40
    Senaste inlägg: 2006-11-11, 23:49

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •