Min egen modifiering av Kina IC.
http://www.visit.se/~wiking/saab/index.htm
MVH. George
Min egen modifiering av Kina IC.
http://www.visit.se/~wiking/saab/index.htm
MVH. George
MVH George
9000-91 2,3 T LH 2.4.2, Mats power
9000CSE-94 2,3 T T5Suite steg2
Skoda Octavia 1,8T
Hej !
Nice hade hoppats på att det var till en 900 Ng men bra byggt tummen upp
Medlem: 5750#
Saab 900 Ng 2.3 Turbo Nordic Individuell 408 Hk/542Nm
Hej,
Tack för titten. Tyvärr vet jag inte hur ser ut i din bil i fronten?. Men om du tar borta kofångare och grillen så kan du se hur mycket plats du har. Ta kort och mått så kan jag ge tips till dig. De är mycket lättare att ta ställning då, och just på tanken att min IC kostar 1800 spänn( köpt i Jönköping hos Zakarias i gamla Mekonomens lokaler, Herkules vägen) och aluminium svetsning 500 kr. plus en platta öl, är inte mycket att tänka på. Resten har jag gjort själv. IC är precis detsamma som org. men dubbel så tjock och inte så hög som org IC. Alltså du kan använda dina befintliga slangar och endast fundera hur ska du flytta dina nuvarande fäste för att montera nya IC. Dom finns i andra storlekar om man så ville, han sa att en mindre kostar ca 1200kr.
PS! Jag har gjort bra förstärkningar i konstruktionen och den sitter stadigt. Har testat att stå på den med mina 80kg. utan problem!!
Ha de gott
George
MVH George
9000-91 2,3 T LH 2.4.2, Mats power
9000CSE-94 2,3 T T5Suite steg2
Skoda Octavia 1,8T
Bidrar med länkar i ämnet.
Personligen så skulle jag montera IC:n längre ner....
http://forum.saabturboclub.com/viewtopi ... av+kina+ic
http://forum.saabturboclub.com/viewtopi ... av+kina+ic
http://forum.saabturboclub.com/viewtopi ... av+kina+ic
http://forum.saabturboclub.com/viewtopi ... av+kina+ic
http://forum.saabturboclub.com/viewtopi ... av+kina+ic
http://forum.saabturboclub.com/viewtopi ... av+kina+ic
I live my life one gearbox at the time and for that gearbox or less I´m free!!
En sexväxlad+back(sju-växlad) SAAB 9000 TURBO
Hej,
Jo jag har sätt igen alla länkar och de ser bra ut. Duktiga killar de är dom som jag beundrat i den dolda och fick inspiration att prova själv.
Men smaken är som baken, delad * smilie * Har också tänkt på att montera längre ner men övervägde flera fördelar att göra så här. Du slipper silikon slangar ( 900kr st. 90grader 3” till 2,5” ggr 2. och garanterat lite rör och igen silikon … detta va plus på min sida. Jo minus är att jag fick lätt modda strålkastarhuset och kanske dom behövde inte i deras fall, men de tog jo ca 30sec att fixa båda. .
På tanke att jag har behållit samma linje från nedre delen av fäste från vatten kylare, samt flyttade balken 30mm, har jag möjlighet att montera 2 sticken till IC för AC utan att röra lillfingret, men de kanske blir lite knivigt i andra konstruktionen, ..vet inte? ..
PS! alla konstruktionen är bra , bara om de funkar och inte kostar skjortan.
Med vänlig hälsning
George
MVH George
9000-91 2,3 T LH 2.4.2, Mats power
9000CSE-94 2,3 T T5Suite steg2
Skoda Octavia 1,8T
En annan variant av detta. http://forum.saabturboclub.com/viewtopi ... light=kina
Köpte en Kina IC med 2,5" anslutningar. Det enda av originalrören som inte passade var röret mellan turbo och IC.
9000 Aero -91, 9000 Aero -93, 900 T8 -81 , 900 T16 -89, 900 Aero -85, 900 Cab -94, 95 -62, BM425 -59, 9-5 -05, 9-5 Aero -07
Edit:
Bifogar ritning av min IC konstruktion
http://www.visit.se/~wiking/saab/index.htm
Med vänlig hälsning
George
MVH George
9000-91 2,3 T LH 2.4.2, Mats power
9000CSE-94 2,3 T T5Suite steg2
Skoda Octavia 1,8T