Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Hur ser spjällhuset ut i när det ej är i limp home?

Grundladd
    Reg.datum
    mar 2004

Hur ser spjällhuset ut i när det ej är i limp home?

Hej kan någon vänlig själ posta en bild på hur det ser ut när spjällhuset "INTE" är i limp-home läget? jag misstänker att jag kanske har råkat monterat mitt nya "beggade" spjällhus när det var i limp-home. Pinnen vilar mot en annnan plåt pinne ca 1cm ovanför ca svarta infästningen.

PLZ! bråttom

Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Jag har ingen bild, men om du vrider på den svarta plastskivan som vajern är fäst på, och spjällskivan rör sig, DÅ är spjället i Limp Home.

Kan du vrida på skivan utan att spjället rör sig, så är det inte i Limp Home (såklart).

Är spjällhuset monterat så är det inte så lätt att se detta, men lossar du på laddluftröret och för det åt sidan så du ser spjällskivan så är det lätt kontrollerat.

Hoppas du förstår min beskrivning. (Detta gäller T7-motorernas spjällhus)

Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    En sak till. Om du redan fått Check Engine att lysa pga Limp Home måste man radera felkoden INNAN man återställer spjället. Annars kan det lösa ut igen.

Grundladd
    Reg.datum
    mar 2004
    Citat Ursprungligen postat av Danjell
    En sak till. Om du redan fått Check Engine att lysa pga Limp Home måste man radera felkoden INNAN man återställer spjället. Annars kan det lösa ut igen.
    Tjena.

Va in på saab i måndags och återställde gamla spjällhuset samt raderade felkoder, sen körde jag 3 dagar jätte lungt och jag fick inte upp några check engine eller att bilen började gå dåligt. Sen monterade jag in spjällhuset igår kväll ochbåde gamla och nya spjällhuset har samma lägetpå limphome stickan, så jag antar att den inte är i limp-home?

Update! Såg nu att jag jämförde med den där sidan man får beskrivningen på hur man byter den, och min limphome sticka sitter inte fast i den där svarta glipan som den tydligen ska sitta i om den löserut.
    Så jag antar att allt är ok elle?

Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ja, om du kan köra normalt med bilen och tomgången är som den ska så är allt OK. Om spjället är i LimpHome så finns knappt tomgång, och så klickar det från spjället några gånger när (motorn är avstängd) och man vrider tändningen till läge ON.

Så allt är nog ok.

Liknande ämnen

1. Limp home och väldigt trött OG9-5
    Av Speedy_00 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-12-17, 15:17
  2. [LÖST] Hur fungerar limp home T7
    Av Saabturbo__ i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-31, 20:58

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen