Resultat 1 till 15 av 15

Ämne: TCS!

  1. #1

    TCS!

    Hejsan undrar om nån kunnig person inom saab skulle kunna hjälpa mig att avaktivera och avlägsna min TCS. Läste någon stans att detta var möjligt. Har en SAAB 9000 2.3 CS -92:a.

    Vad kan detta kosta? cirka pris!

    Har inte haft annat än problem med denna enhet.

    Tack på förhand.
    Livet börjar vid 30

  2. #2
    jadu de är många som vill bli av med de, jag har själv de problemt vet inte om de är lättare på nyare bilar men på min var de ett jävla ingrepp. byta spjäll hus och kablar o hej o hå!! kanske lättare på din bil den är endå två år yngre! lycka till i sökandet

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Karlskrona/Hasslö
    Inlägg
    485
    det är tyvärr inte enklare på en CS-92:a för det måste bytas boxar på den också, tyvärr

    "Lundis" har gjort det på sin bil. PM:a honom så får du en bra beskrivning på hur han gjorde.
    //Dennis
    9-3 Aero-01**900 T8 special-89**ng900 2,0T-95**
    Med i RACE CREW (och har en GUL väst på sig)

  4. #4
    Jag har samma problem.. det går att få bort det om du nuddar bromsen så att broms-lampan tänds.. då stängs TCS av (funkar)

    Du kan ju göra en fuling, sätta en strömbrytare på kontakten till lampan.. gör du så att den lyser när knappen är på så har du inget TCS.. bara att Gasa !

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    199
    Fanns väll en välfulld projekttråd i ämnet...?
    (\_/)This is Bunny. Copy Bunny into your
    (O.o) signature to help him on his way to world
    (> <)domination Saab 9-3 Linear SC ’06a

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Johanen
    Fanns väll en välfulld projekttråd i ämnet...?
    Jo visst finns det de..

  7. #7
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    1 313
    Citat Ursprungligen postat av Bramstedt
    Jag har samma problem.. det går att få bort det om du nuddar bromsen så att broms-lampan tänds.. då stängs TCS av (funkar)

    Du kan ju göra en fuling, sätta en strömbrytare på kontakten till lampan.. gör du så att den lyser när knappen är på så har du inget TCS.. bara att Gasa !
    Jag har TCS knapp i min aero, när jag trycker på den så stängs TCS,en av. Har 9000 CS alltid sin TCS på o är inte avstängbar lr vad ? hajar inte ditt inlägg
    Körde en 9000 Aero Quaife låda & diff 515hk / 607nm Trollspeed mappad, byggd av Micke

  8. #8
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Ronneby
    Inlägg
    2 649
    Citat Ursprungligen postat av hammarslag
    Citat Ursprungligen postat av Bramstedt
    Jag har samma problem.. det går att få bort det om du nuddar bromsen så att broms-lampan tänds.. då stängs TCS av (funkar)

    Du kan ju göra en fuling, sätta en strömbrytare på kontakten till lampan.. gör du så att den lyser när knappen är på så har du inget TCS.. bara att Gasa !
    Jag har TCS knapp i min aero, när jag trycker på den så stängs TCS,en av. Har 9000 CS alltid sin TCS på o är inte avstängbar lr vad ? hajar inte ditt inlägg
    Fram till -93 så kunde man inte stänga av TCS med en knapp ! Tyvärr för min del

  9. #9
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    1 313
    Citat Ursprungligen postat av -= Marcus =-
    Citat Ursprungligen postat av hammarslag
    Citat Ursprungligen postat av Bramstedt
    Jag har samma problem.. det går att få bort det om du nuddar bromsen så att broms-lampan tänds.. då stängs TCS av (funkar)

    Du kan ju göra en fuling, sätta en strömbrytare på kontakten till lampan.. gör du så att den lyser när knappen är på så har du inget TCS.. bara att Gasa !
    Jag har TCS knapp i min aero, när jag trycker på den så stängs TCS,en av. Har 9000 CS alltid sin TCS på o är inte avstängbar lr vad ? hajar inte ditt inlägg
    Fram till -93 så kunde man inte stänga av TCS med en knapp ! Tyvärr för min del
    Jaha okej, jasså därför detta "TCS" problem som jag läst en del om, hajade inte varför folk gnällde om det. Är inte så haj på bilar, men man lär sig nåt nytt varje dag på forums
    Körde en 9000 Aero Quaife låda & diff 515hk / 607nm Trollspeed mappad, byggd av Micke

  10. #10
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    Karlskrona
    Inlägg
    144
    mitt TCS gick på röven.. fick ett fint tips av dennis "bara att slänga dit ett vanligt spjällhus o bygga om gaswiren"

    Sagt o gjort.. d funkar prima har kört 10 mil nu o den har gått ner på GLT en gång!!! Bara att stänga av o på med motorn igen!

    Bara att ta utt TCS kontroll lampan nu så e man färdig!
    T8 special 220hk *såld* Saab 9000 2,3T(ventilsallad) og900i T16 *new project*---> Peformance by Friends *såld* turned to the darkside MB SLK 250 AMG -12

  11. #11
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Karlskrona/Hasslö
    Inlägg
    485
    Citat Ursprungligen postat av T8__
    mitt TCS gick på röven.. fick ett fint tips av dennis "bara att slänga dit ett vanligt spjällhus o bygga om gaswiren"

    Sagt o gjort.. d funkar prima har kört 10 mil nu o den har gått ner på GLT en gång!!! Bara att stänga av o på med motorn igen!

    Bara att ta utt TCS kontroll lampan nu så e man färdig!
    Roligt att det funkade!
    //Dennis
    9-3 Aero-01**900 T8 special-89**ng900 2,0T-95**
    Med i RACE CREW (och har en GUL väst på sig)

  12. #12
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    Karlskrona
    Inlägg
    144
    Ja d va en jäkla tur att d va så enkelt.. ska bara hänga upp gaswiren riktigt..den sitter bara provisoriskt...ska svetsa lite stag o hållare

    Stort tack till dennis som räddade mig i nöden med sitt tips!
    T8 special 220hk *såld* Saab 9000 2,3T(ventilsallad) og900i T16 *new project*---> Peformance by Friends *såld* turned to the darkside MB SLK 250 AMG -12

  13. #13
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Ystad
    Inlägg
    41
    Alla sätt är bra utom dom dåliga sägs det ju .
    Kul att det funka för er att göra som ni gjorde men själv ville man vara seriös och göra det ordentligt.

  14. #14
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Karlskrona/Hasslö
    Inlägg
    485
    Citat Ursprungligen postat av Lundis
    Alla sätt är bra utom dom dåliga sägs det ju .
    Kul att det funka för er att göra som ni gjorde men själv ville man vara seriös och göra det ordentligt.
    Det brukar ju oftast var bäst att göra det ordentligt,
    Men det är roligt om det inte kostar så mycket och ändå funkar,
    //Dennis
    9-3 Aero-01**900 T8 special-89**ng900 2,0T-95**
    Med i RACE CREW (och har en GUL väst på sig)

  15. #15
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Ystad
    Inlägg
    41
    jo iofs och i och med att alla säger att det inte skall funka men det gör det ändå

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •