Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Vad är rätt pris på denna bil ?

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    241

    Vad är rätt pris på denna bil ?

    Har under en längre tid kollat annonserna på blocket efter en SAAB 9000.
    Har fastnat för en -98 ,CSE 2.3T, A50/170hk med cirka 11.000 mil på mätaren .......

    Vad är "rätt" pris på en sådan bil?

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Göteborg/Linköping
    Inlägg
    120
    Max 50 skulle jag säga.

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2005
    Inlägg
    138
    Köpte likadan men 97 års modell och 12500 mil på mätaren för 50 000kr i våras.
    Men det var efter prut.

  4. #4
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 873
    Just en bil i den prisklassen och med den årsmodellen/miltalet är det ju mycket som avgör hur priset skall bli.
    Med lite otur är det dags för:
    Nya sommardäck, nya vinterdäck, nytt avgassystem, nya bromsar, nya lagerstöd mm och då drar det ju iväg 10-15' till.
    Handlar det om privat eller firma som säljer?

    Riktvärdet på 50' låter ju rimligt men som sagt en variation på +-10' får man nog räkna med beroende på skicket.

    Lycka till med bilköpet!
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    241
    Citat Ursprungligen postat av LM
    ......... Handlar det om privat eller firma som säljer? ....
    Firma !

  6. #6
    Individuell mappning
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 738
    Vad är utannonserat pris på bilen?
    Själv tycker jag 50kkr låter billigt. Kollar man på blocket finns det inte många "lågmilare" A50 ifrån -98 som kostar 50kkr...


    Edit: Är det denna månne?


    Mvh

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2005
    Inlägg
    138
    Citat Ursprungligen postat av LM
    Just en bil i den prisklassen och med den årsmodellen/miltalet är det ju mycket som avgör hur priset skall bli.
    Med lite otur är det dags för:
    Nya sommardäck, nya vinterdäck, nytt avgassystem, nya bromsar, nya lagerstöd mm och då drar det ju iväg 10-15' till.
    Handlar det om privat eller firma som säljer?

    Riktvärdet på 50' låter ju rimligt men som sagt en variation på +-10' får man nog räkna med beroende på skicket.

    Lycka till med bilköpet!
    Jag upptäckte att även nackstöden på stolarna fram på en del A50 var paj. Gick inte att lyfta upp dem till en högre position. Sen var det precis som LM säger att bromsskivor bromsbelägg behövde bytas på min. Jag passade även på att byta hydralikslangen till huvudkopplingen som brukar gå sönder på senare årsmodeller av Saab 9000 (1000kr). Jag fick med nya vinterdäck men sommardäcken hade nog endast en säsong kvar. Just det kolla noga på skinnklädseln på förarsidan. De flesta A50 jag tittade på hade färgen börjat flagna på där.

    Mitt pris var ju till en privatperson.

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    241
    Citat Ursprungligen postat av Kasumi
    Vad är utannonserat pris på bilen?
    Själv tycker jag 50kkr låter billigt. Kollar man på blocket finns det inte många "lågmilare" A50 ifrån -98 som kostar 50kkr...


    Edit: Är det denna månne?


    Mvh
    Ja det kan det vara - åtminstone en av dem .... Den länkade bilen har varit till salu sedan i våras. I somras var den nedsatt tiil 88k , nu efter besiktning och service är priset återigen uppe på 92k... att lägga ett "skambud" på runt 60kkr är kanske för tidigt ... men framåt hösten när snöflingorna börjar dala kan det ju vara läge.

    Enligt "listan" ska priset på en sådan bil ligga runt 75k vid köp från handlare - men tydligen har inte säljaren klart för sig vad marknaden är beredd att betala ?

    Det finns andra lågmilare från 97/98 som ligger mer rätt i pris runt 60/70k. ex.vis denna .

  9. #9
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    1 314
    Står sig 9000 aero högre än A50 ?
    Körde en 9000 Aero Quaife låda & diff 515hk / 607nm Trollspeed mappad, byggd av Micke

  10. #10
    Individuell mappning
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 738
    Citat Ursprungligen postat av hammarslag
    Står sig 9000 aero högre än A50 ?
    Om dom är i samma skick, ja!


    Mvh

Liknande ämnen

  1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-05-31, 21:53
  2. Bra pris för denna bil?
    Av Turbo_Danne i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-08-06, 22:14
  3. Rätt pris på min bil?
    Av TobbeG i forum Allmänt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-01-15, 15:56

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •