Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Utrustning?

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Arboga
    Inlägg
    26

    Utrustning?

    Hur kan jag få reda på villken utrustning en bil har förutom att fråga säljaren?
    ---------------------------
    9-3 SS Aero -04

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 738
    Är det säljaren som köpt bilen och äger den nu eller är det en ny bil som står på firma?
    Antar att bilen är specifikt utr. efter köparens krav. Så lättast är ju självklart att fråga säljaren.

    Vad är problemet eftersom du frågar?


    Mvh

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Arboga
    Inlägg
    26
    Precis som du säger så är det en bil som jag är intresserad av.

    Den står nu på en firma som ska sälja den för kundns räkning. Firman är en BMW handlare och har således inte så bra koll på SAAB.

    Jag har pratat med den nuvarande ägaren (firmabil), han visst inte allt pga att det är hans fru som har kört den.

    Det jag vill veta är om det har Pilot PKT, avblädbar backspegel, vilken stereo etc...
    ---------------------------
    9-3 SS Aero -04

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2004
    Inlägg
    594

    Re: Utrustning?

    Citat Ursprungligen postat av Skeebum
    Hur kan jag få reda på villken utrustning en bil har förutom att fråga säljaren?
    Några förslag:

    - använd tillbehörskatalogen för just den modell du är intresserad av, och jämför med vad som man visuellt kan se på bilen.

    - be en vän eller person kunnig på Saab titta på bilen och alla dess skrymslen

    - ta bilder på bilen och dess komponenter du är intresserad av: dvs. ta bilder på stereon, backspegeln, och något som kan avslöja om det är pilotpkt monterat eller ej (vilket naturligtvis varierar med modell och årtal). Lägg sedan upp bilderna på en server så folket här på forumet kan avgöra utrustning.

    - be att få specifikationen på bilinköpet; antingen från ägaren eller där bilen såldes ursprungligen.

    Bara några tips. Lycka till!

    Mvh
    Johan

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    34

    Re: Utrustning?

    Citat Ursprungligen postat av JPR
    Citat Ursprungligen postat av Skeebum
    Hur kan jag få reda på villken utrustning en bil har förutom att fråga säljaren?
    Några förslag:

    - använd tillbehörskatalogen för just den modell du är intresserad av, och jämför med vad som man visuellt kan se på bilen.

    Bara några tips. Lycka till!

    Mvh
    Johan
    JPR: Var får man tag på tillbehörskatalog till lite äldre bilar?

  6. #6
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2004
    Inlägg
    594

    Re: Utrustning?

    Citat Ursprungligen postat av Musse

    JPR: Var får man tag på tillbehörskatalog till lite äldre bilar?
    Hej,

    några förslag:

    - enklast är nog att besöka en "auktoriserad" återförsäljare för biltyp/modellen i fråga. Så har jag gjort då jag sökte gamla kataloger för utgångna modeller. Många av återförsäljarna har kvar katalogerna i arkiven, och sämst kan man få en kopia. Jag berättade att jag var mycket intresserad av bil x, och att jag behövde undersöka utrustningsnivån mot vad som fanns tillgängligt. Jag adderade att jag var intresserad av att förlägga servicen hos just dem...vilket de oftast nappar på. Och då talade jag sanning också.

    - vissa kataloger säljs faktiskt på nätet, såsom E-bay. Kan vara ett alternativ.

    - efterlys katalogen här på forumet eller andra bilspecifika forum, kan finnas någon som har äldre kataloger till bilar som aldrig eller de facto inköptes, och vars kataloger det inte längre finns behov av.

    - skriv/maila till generalagenten för biltypen och beskriv upplägget.

    Så skulle jag gå tillväga, men lägga mest krut initialt på alt. 1

    Mvh
    Johan

  7. #7
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    79
    I min 9-5:a jag hade (-02) fanns det en liten lapp inklistrad i pärmen på serviceboken där det framgick vilket paket (linear), samt vilken extrautrustning som fanns i bilen...
    9-5 Aero - Såld
    Suzuki GSX 1100
    Lev fort, dö ung...

Liknande ämnen

  1. Utrustning nya 9-5
    Av janke11 i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2016-03-28, 21:07
  2. Utrustning Saab 9-5
    Av Saabland i forum Allmänt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-01-06, 19:13
  3. Hur ta reda på utrustning 9-5SC -05
    Av JSN i forum Allmänt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-05-04, 12:38
  4. Utrustning 9-3SC
    Av Snobben i forum Allmänt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-01, 11:03

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •