Mitt batteri i bilen har tackat för sig.. t.o.m efter 1timmes körning så går det knappt att starta bilen..
Är det något speciellt batteri man ska ha? tänkte mest på amp. i batteriet
Tack på förhand
Mvh Kim
Mitt batteri i bilen har tackat för sig.. t.o.m efter 1timmes körning så går det knappt att starta bilen..
Är det något speciellt batteri man ska ha? tänkte mest på amp. i batteriet
Tack på förhand
Mvh Kim
Opel Astra J OPC 2012
What did u run 200-300? A bit over 6sek. Why so slow?
Jag har just köpt OPTIMA Yellow top
Om man vill satsa på lite mer..
SAAB 9-5 AERO SC *WIDE Performance* http://www.garaget.org/?car=30879
Det låter dyrt
Ska ta en sväng förbi SAAB och kolla vad dom tar för en ny.
Opel Astra J OPC 2012
What did u run 200-300? A bit over 6sek. Why so slow?
Om du inte har en bamsestereo eller bensinvärmare så är det bara Cold Cranking Current som spelar roll. Om du inte kör med en olja med höjt W-tal (tex 15W-40) och kräver kallstarter vid många minusgrader så spelar batteriets skick störst roll (och inte typ), och nyare är bättre. Jag kör Biltema std och byter var tredje höst så jag märker knappt när det är vinter på motorn... Så länge du inte kör specialbatterier så är min erfarenhet att det blir billigare per år med Biltema, för normala märkesbatterier är normalt slut (= oacceptabla kallstartsprestanda på vintern) inom 5 år i alla fall. (Och mina Biltema är inte tvärslut efter 3 år heller, men jag vill ha 0 problem på vintern, så att köpa nytt vart 3:e år ser jag som en billig försäkring.)Ursprungligen postat av _oxygene_
9-5 2.3t SC 2005
9-5 2.3t SC 2000, 60000+ mil
9000 CSE 2.3T -93
9000 CSE 2.3t -96