Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Bilen tvärdog, trasig DI-kasett?

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Ronneby, Blekinge
    Inlägg
    37

    Bilen tvärdog, trasig DI-kasett?

    Haft bilen stående i 3 veckor medans jag varit utomlands , kommer hem överlycklig över att få se min älskling (Saaben givetsvis..

    Startade den o fick igång den utan några problem , körde den typ lugnt i 10min o kunde inte låta bli o trycka den ..(ni vet hur det är!)

    Stack ner till min polare för att kolla om min mätarhållare kommit o givetvis var den kommen. Installerade laddtrycksmätaren men fick lägga oljetryckmätaren åt sidan för jag behöver en adapter kom vi fram till.. men vi lämnade allt framdraget o färdigt till detta.

    Sen var det juh dags o testa min Viggen med min nya flashiga coola, asläckra laddtrycksmätare...

    Lugnt ut på ettan, varvar ut den på 2:an..mätaren visar uppe på 1.4-5 växlar , ger kaffet på 3:an....o sen säger det STOPP!!! motorn stannar av ...alla jävla varningslamper blinkar!!! Stänger av motorn helt o rullar in vid vägkanten...Försöker sarta den ...startmotorn funkar, den får soppa men inget annat händer....kollar motorn med mina assisterande polare...inget som spruckit eller läcker...helt sjukt. Tar ut motorsäkringen väntar o sätter tbax den..fortfarande samma skit, ..va fan..finns det inget "limp home" ??? Så att den går ner på det så att man kan hanka sig hem åtminstonde på Viggen?

    Bogserade hem fanskapet till bil (hatar den mest över allt annat just nu)

    Kul o komma hem från semstern o så går bilfanskapet åt helvete samma jävla dag!!!!

    Kan det vara tändkassetten? Körde den lika hårt som vanligt men det kanske var väntat att det skulle hända förr eller senare...har aldrig haft stul med den innan...

    Inget tattartrim..bara fin fina grejer i som maptune mappat....

    Få se imorgon om man kan få tag på rätt folk med rätt utrustning så de kan kolla den "svarta lådan"!!!

    Eftersom "OBS! Vad i helvete hände egentligen???!!!! " knappast uppfyller forumregeln "§3.1 Välj ett ämne som tydligt visar vad tråden du skapar handlar om." editerade jag rubriken något. Moderator /LM
    "It´s not the fart that kills you , it´s the smäll"
    Viggen Power

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    Karlskrona
    Inlägg
    141
    Känns ganska typiskt för en tändkasset.... Leta reda på någon med samma bil o låna!
    T8 special 220hk *såld* Saab 9000 2,3T(ventilsallad) og900i T16 *new project*---> Peformance by Friends *såld* turned to the darkside MB SLK 250 AMG -12

  3. #3
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    3 748
    DI kan det vara..

    PS Maptun skrivis utan e på slutet
    I live my life one gearbox at the time and for that gearbox or less I´m free!!
    En sexväxlad+back(sju-växlad) SAAB 9000 TURBO

  4. #4
    Moderator flasets avatar
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 996
    Medlem#
    5849
    Citat Ursprungligen postat av M.L
    Maptun skrivis utan e
    Tack för info'n!!
    9³ Aero SS -03, 9³ Aero Coupé -02, 900T16 Cab -89 & 900T8 -85 på garaget.org || Tech 2

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Ronneby, Blekinge
    Inlägg
    37
    Citat Ursprungligen postat av M.L
    DI kan det vara..

    PS Maptun skrivis utan e på slutet
    Tack för tipset...(besserwisser..
    "It´s not the fart that kills you , it´s the smäll"
    Viggen Power

Liknande ämnen

  1. Bilen tvärdog. Vad kan det vara för fel?
    Av Michilichi i forum Allmänt
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2013-06-26, 21:46
  2. Går de att laga trasig svart di kasett?
    Av brandcore i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-03-10, 16:02
  3. Hjälp bilen tvärdog...igen
    Av Mr.J i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-05-01, 19:48

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •