Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: Steg 3 trim

  1. #1
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    1 313

    Steg 3 trim

    Är det bara att byta ut boxen o ge sig ut och köra ?
    Har ej öppetfilter eller sportsystem än. Detta stryper givetvis lite.
    Men är det nåt annat man bör tänka på ?
    Körde en 9000 Aero Quaife låda & diff 515hk / 607nm Trollspeed mappad, byggd av Micke

  2. #2
    Steg 2
    Reg.datum
    okt 2003
    Ort
    Mellanmjölkens land
    Inlägg
    2 104
    Medlem#
    5389
    Och vilken bil gäller det? Din 9k Aero? Isf MÅSTE du MINST borra luftburken! Annars blir det dåligt.


    edit. Skrivet av Airflow...lätt ölpåverkad

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    1 313
    Citat Ursprungligen postat av Magnus Aero
    Och vilken bil gäller det? Din 9k Aero? Isf MÅSTE du MINST borra luftburken! Annars blir det dåligt.


    edit. Skrivet av Airflow...lätt ölpåverkad
    Japp min 9000 aero, ja det ska på ett öppet filter förr eller senare ändå
    Men det är alltså lugnt om man stoppar i den boxen bara sådär ? även fast man inte får ut samma effekts som me sport system o filter.
    Boxen ökar väl bänsletryck o sånt med ? så skiten inte spikar eller tar skada?
    Körde en 9000 Aero Quaife låda & diff 515hk / 607nm Trollspeed mappad, byggd av Micke

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2004
    Inlägg
    1 789
    ed e inte 3" främre på den komfiguratonen i sånt fall kan turbon få de svätigt ... risken fins att den haverar pga de .. sen hur troligt de e e en anna sak nu ska ajg ut å springa i mina nya skor
    jag har både dyselexi och saab

    livet börjar vid 4000 varv

  5. #5
    Individuell mappning kIM0hs avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    7 027
    Medlem#
    6220
    Visst det funkar säkert.. men det är inte allt för nyttigt för turbon.. kan bli lite för varmt, ja hade iaf väntat med att trycka ner boxen tills ja fått dit en 3" DP med minst en sportkisse alt. racekisse och ett fullflödessystem. onödigt att slita på grejerna mer än nödvändigt.

    edit: gascan var snabbare

    Mvh
    Opel Astra J OPC 2012
    What did u run 200-300? A bit over 6sek. Why so slow?

  6. #6
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    1 313
    Citat Ursprungligen postat av _oxygene_
    Visst det funkar säkert.. men det är inte allt för nyttigt för turbon.. kan bli lite för varmt, ja hade iaf väntat med att trycka ner boxen tills ja fått dit en 3" DP med minst en sportkisse alt. racekisse och ett fullflödessystem. onödigt att slita på grejerna mer än nödvändigt.

    edit: gascan var snabbare

    Mvh
    Okej, ja avgas sys kommer det med förr eller senare men får ta lite i taget har inte råd me allt på en gång så.
    Körde en 9000 Aero Quaife låda & diff 515hk / 607nm Trollspeed mappad, byggd av Micke

  7. #7
    Individuell mappning kIM0hs avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    7 027
    Medlem#
    6220
    Citat Ursprungligen postat av hammarslag
    Citat Ursprungligen postat av _oxygene_
    Visst det funkar säkert.. men det är inte allt för nyttigt för turbon.. kan bli lite för varmt, ja hade iaf väntat med att trycka ner boxen tills ja fått dit en 3" DP med minst en sportkisse alt. racekisse och ett fullflödessystem. onödigt att slita på grejerna mer än nödvändigt.

    edit: gascan var snabbare

    Mvh
    Okej, ja avgas sys kommer det med förr eller senare men får ta lite i taget har inte råd me allt på en gång så.
    Ok.. då kan det vara värt att vänta med boxen till du har ett fullflödessys. annars kan du ha otur och så kostar det mer en väntat.

    Mvh
    Opel Astra J OPC 2012
    What did u run 200-300? A bit over 6sek. Why so slow?

  8. #8
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 421
    Medlem#
    3020
    Har du inte råd med allt så skall du böra i rätt ända, fixa racekisse och system, ett 3 tum framrör gör mer än vad man tror.

    //MH
    Drömmer om att ha 5 st entuiastbilar.
    1 st viggencab, 1 st 9000 Aero, 1 st 9-5 Aero
    2 st og900 cab

  9. #9
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Falun
    Inlägg
    3 553
    Har man inte råd med allt på en gång så går man andra vägen. Först skaffar man avgassystem. Detta kan man slänga på direkt och köra med så länge GLT är stabilt och inte skenar. Ger en viss prestandaökning direkt. Men jag antar att du köpt boxen beggad när tillfälle gavs, I så fall är det bara att låta den samla lite damm tills det är möjligt att investera i resten.

    När man satt i ny box ska man ju adaptera den genom några hårda gasningar 2.000-5.000 rpm på en högre växel. Det blir ganska jobbigt för din turbo med original avgas. Så jag skulle inte ens rekomendera att sätta i den för att "hålla sig i skinnet" med gasandet tills vidare.
    Har valt att vara begränsat delaktig här på STCS forum, då alla paragrafer inte faller mig helt i smaken. Kanske skriver jag mer under min projekttråd.

  10. #10
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    1 313
    Citat Ursprungligen postat av Tomtefar
    Har man inte råd med allt på en gång så går man andra vägen. Först skaffar man avgassystem. Detta kan man slänga på direkt och köra med så länge GLT är stabilt och inte skenar. Ger en viss prestandaökning direkt. Men jag antar att du köpt boxen beggad när tillfälle gavs, I så fall är det bara att låta den samla lite damm tills det är möjligt att investera i resten.

    När man satt i ny box ska man ju adaptera den genom några hårda gasningar 2.000-5.000 rpm på en högre växel. Det blir ganska jobbigt för din turbo med original avgas. Så jag skulle inte ens rekomendera att sätta i den för att "hålla sig i skinnet" med gasandet tills vidare.
    Okej, vad går ett bra men billigt fullflödes systen på ? helats då, antar att det inte räcker med halvsats ?
    Körde en 9000 Aero Quaife låda & diff 515hk / 607nm Trollspeed mappad, byggd av Micke

  11. #11
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hallandsåsen Sverige
    Inlägg
    3 673
    Får nog bli JT om du ska ha ett billigt, fast A-Alts 2,5" halvsats kan ju räcka. Du bör nog se dig om efter nån form av metallisk katt också, orginalet är lite väl trångt..
    9-3 SC Aero M6 -06
    Gamla bilen: Steg"1" 9000Aero. 16000mil med trim, 32000 totalt. Pensionerad.
    Hojen: Aprilia 1127 Tuono F Egenbyggd sugmotortrimning. Pensionerad.
    Projektet: Riktiga bilar drar mer än 2,5Liter Skulle varit klar för länge sen

  12. #12
    Individuell mappning kIM0hs avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    7 027
    Medlem#
    6220
    Opel Astra J OPC 2012
    What did u run 200-300? A bit over 6sek. Why so slow?

Liknande ämnen

  1. Misständning med BSR steg1 OG95 BioPower
    Av jotte i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2012-09-02, 17:05
  2. Har jag steg 1 trim i min bil ?
    Av Philip82 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-08-12, 23:44
  3. nästa steg i trim ng 900
    Av Tim900turbo i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2006-10-01, 22:50
  4. 9-5 2.3t vs 9-3 2.0t aero, steg 1 trim
    Av KingDingeLing i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-01, 19:23
  5. trim=steg 1
    Av 9-5mednyturbo i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 33
    Senaste inlägg: 2005-02-25, 10:07

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •