Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Snabb hjälp angånde bussningsbyte!

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2006
    Ort
    Lödöse
    Inlägg
    352

    Snabb hjälp angånde bussningsbyte!

    Jag ska nu sätta på bussing 1,2,3 och 4 samt styrväxelklämma med stag och en 22mm bakre krängningshämmare.
    Men mitt första stora problem är krängarstaget, alltså där krängningshämmaren fäster i svängarmen. Jag får helt enkelt inte loss krängningshämmaren från svängarmen. Den 18mm mutter som måste släppas sitter nåt så in i helvete. Helt sjukt alltså, har provat med slägga, domkraft, våld, svordomar. Inget hjälper! Hur ska jag göra, lämnar snart iväg skiten!

    // Tommy
    Saablös just nu! Men kunskapen sitter i.

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    42
    Mutterdragare/knack? Finns elektriska för en femhundring. En tajt hylsa och en sån brukar kunna göra underverk. Jag förutsätter att du matat muttern med rostlösande olja ett par gånger. Kommer du åt att värma muttern?

    /John
    Saab 900 Cab 2.0t -97

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2006
    Ort
    Lödöse
    Inlägg
    352
    Citat Ursprungligen postat av JohnL
    Mutterdragare/knack? Finns elektriska för en femhundring. En tajt hylsa och en sån brukar kunna göra underverk. Jag förutsätter att du matat muttern med rostlösande olja ett par gånger. Kommer du åt att värma muttern?

    /John
    Kom tyvärr inte in med något elektriskt där, alldeles för trångt. Jo, jag hade allt rostlösningsmedel på och lät verka i något dygn men det hjälpte inte.
    Att värma den hade jag kunnat men va lite rädd för närliggande gummin så jag sket i det. Kapade av den och ska köpa en ny imorgon när affärerna öppnar. Den var ändå kass i själva leden!
    Men tack ändå!

    // Tommy
    Saablös just nu! Men kunskapen sitter i.

Liknande ämnen

  1. Snabb hjälp var går vevaxelgivaren?
    Av Mekarbruden i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-06-02, 12:02
  2. behöver snabb hjälp med abs fel
    Av 666 i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-06-30, 12:48
  3. comonrail snabb hjälp
    Av ISBjörnen i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-08-25, 11:40

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •