Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Helljuset "dippar" saab 9-3 ftt -98

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    Karlskrona
    Inlägg
    146

    Helljuset "dippar" saab 9-3 ftt -98

    Som topic lyder... När man har slagit på helljuset så efter 1 min så dippar det ner och blir bara 80%som tidigare.... Har provat att stänga av AC men d hjälper ej... kan efter ett tag gå upp igen o sen åter dippa... Vad kan problemet va?! Polaren har en -00 med samma problem
    T8 special 220hk *såld* Saab 9000 2,3T(ventilsallad) og900i T16 *new project*---> Peformance by Friends *såld* turned to the darkside MB SLK 250 AMG -12

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    Karlskrona
    Inlägg
    146
    lyfffteeeerrrrr
    T8 special 220hk *såld* Saab 9000 2,3T(ventilsallad) og900i T16 *new project*---> Peformance by Friends *såld* turned to the darkside MB SLK 250 AMG -12

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    242
    Hej !

    Det där ett väldigt känt "fel" på og 9-3, problemet är att när
    kylfläkten startar så kräver den så mycket kräm att lyset blir lidande.
    Du skriver att ac:n är avstängd men kylfläkten kan starta iallafall.
    Nu kanske det inte är detta problem på din och din kompis bil, men jag skulle iaf börja att kontrollera att det inte är kylfläkten som ställer till era problem.
    I annat fall är det till att börja felsöka på tillhörande kablage till lysena, med avseende glappkontakt, ärgade kontakter m.m.

    Lycka till!
    The first car:SAAB.
    The last car:SAAB.

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    Karlskrona
    Inlägg
    146
    Har kollat igenom allt kablage och kontakter... VAd kan jag göra åt problemet?? Eller är det bara att leva med det?


    Tck för svar!
    T8 special 220hk *såld* Saab 9000 2,3T(ventilsallad) og900i T16 *new project*---> Peformance by Friends *såld* turned to the darkside MB SLK 250 AMG -12

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    brastad
    Inlägg
    120
    jag ahr precis samma fenomen på min 9-3 aero -02 och undrar då vad man kan göra för att komma iordning med de? för de är just när fläkten drar igång som ljuset dippar till, kan man avhjälpa detta genom någon kondensator eller liknade?

    //adam
    stolt ägare till en saab 9-3 aero -02

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    242
    Hej igen!

    Jag vet att det fanns en modifiering från SAAB under en VÄLDIGT begränsad tid och upplaga, åk in till din närmaste ÅF och beskriv problemet så kanske dom vet vad du pratar om och om du har ännu mera tur så kanske dom har en sats på lagret (vänta dig inga mirakel).

    Jag vet inte exakt vad denna sats innehåller(innehöll) men jag tror att den gjorde så att kylfläkten startade snällare och på så sett slippa "dippet".
    The first car:SAAB.
    The last car:SAAB.

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    brastad
    Inlägg
    120
    ok, då får man la dra till saab o kolla vad dom har o säga... igen som har gjort någon egen lösning på problemet?

    //adam
    stolt ägare till en saab 9-3 aero -02

  8. #8
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Mariefred
    Inlägg
    21
    Har samma problem med min 9K -96'a

    Kollade med en tångampere mätare förbrukningen från batteriet.
    Vi "dip" så tar bilen 105 - 110 Ampere från batteriet och eftersom generatorn inte orkar att lämna mer än 90A så tar bilen resten från batteriet och då sjunker spänningen.

    /Janne

  9. #9
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    trollhättan,alingsås
    Inlägg
    404
    finns ingen åtgärd. många som klagat. men man får leva med det verkar det som..

Liknande ämnen

  1. Saab 9-3 Arc Cab -04 "Low & Slow" "SÅLD"
    Av pumpe3 i forum Projekt
    Svar: 167
    Senaste inlägg: 2010-11-05, 19:46

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •