Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Instumetpanel

  1. #1

    Instumetpanel

    Hej jag har en 900 TURBO 96 är det någon som kan tippsa mej vad det är för fel på instrumetpanelen den lägger av i bland varnigstriangel lyser och SRS Lampan lyser hela tiden
    Lars

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    978
    Låter som ett jordfel men vet inte vart jordpunkterna sitter på 900:an tyvärr.
    Andreas Palm / Borås
    X-saabare kör numera något påställd Subaru Impreza Gt

  3. #3

    Jordfel

    Kanske jord fel en undran vad sitter vad är astolpe

  4. #4
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 581
    Medlem#
    4156

    Re: Instumetpanel

    Citat Ursprungligen postat av Lars4
    Hej jag har en 900 TURBO 96 är det någon som kan tippsa mej vad det är för fel på instrumetpanelen den lägger av i bland varnigstriangel lyser och SRS Lampan lyser hela tiden
    Lars

    Att instrumentpanelen lägger av är troligtvis ett glapp i mätaren (blinkar bara lyset eller lägger mätarna och så av också? Om det enbart är lyset som blinkar så kan det vara strömställaren för ljusstyrkan (reostaten) också.)

    Sök lite på forumet så lär du märka att flera har detta problem. Vissa öppnar mätaren och lagar, andra byter ut den istället mot en bättre begagnad, eller ny.

    Om SRS lampan lyser konstant så kanske det är så att det är något fel i systemet för Airbagarna. Kan vara nått kontaktbrott mellan ratt och instrumentbräda osv, eller liknande.

    Kan ju ha att göra med glappet i panelen också iofs.


    Citat Ursprungligen postat av Lars4
    Kanske jord fel en undran vad sitter vad är astolpe
    Stolparna är de som håller upp taket och dörrarna om man säger så.

    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

  5. #5

    Instrument

    Tack för svaret det fins inte ett instrumet i hela svedala har sökt överallt och jag har ingen som kan laga är det någon som vet om det fins någon i närheten av Norrköping som kan laga

    MBH Lars

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •