Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Kontrollera verkstadsjobb?

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    624

    Kontrollera verkstadsjobb?

    Jag ska imorgon hämta ut min bil från verkstaden. Den har varit hos Svenska bil i tre veckor nu för att återhämta sig efter ett misslyckat stöldförsök.

    Tjuvarna bröt upp passagerardörren och bröt sönder tändningslåset + lite annat men stal ingenting. Eftersom jag vet att svenska bil är klåpare och inte litar en sekund på att de gjort ett bra jobb, så tänkte jag försöka vara noggran imorgon. Någon som har tips på vad jag bör kolla på och hur jag ska kolla för att upptäcka fuskjobb?
    SAAB 93 TurboX -08
    SAAB 95 2.0t -09
    Tech2 med CANdi

  2. #2
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Landskrona/Skåne
    Inlägg
    2 017
    Medlem#
    4135
    Hej.
    Jag tror motormännen sysslar med sånt.

    Mvh jocke
    Second place is the First loser! SAAB 9000 CDE 2,3t -97, SAAB 99 LE -74, Volvo S60II D3

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Malmö/Höör
    Inlägg
    550
    Hej!

    Motormännen utför sådana jobb. Jag hade en bil som jag hade fått omlackerad och jag var inte nöjd med jobbet så jag körde och visade upp bilen för motormännen. De kontrollerade lacken och skrev ner defekter och vad de tyckte lackeraren skulle åtgärda. det slutade med att de fick slipa bilen plåtren igen och lackera om bilen och den blev riktigt fin i laken denna gången.

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    624
    Tar de betalt för en sådan inspektion eller är det någonting som de gör gratis åt medlemmar?

    Det vore ju en fördel om Motormännen gjorde det, speciellt eftersom jag M-testade bilen innan jag köpte den. Då finns det ju någonting att använda som referens...
    SAAB 93 TurboX -08
    SAAB 95 2.0t -09
    Tech2 med CANdi

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Malmö/Höör
    Inlägg
    550
    Hej!

    Som medlem i Motormännen får man rabatt på deras tjänster och jag kommer inte ihåg vad det kostade exakt men räkna med 600-700 kronor.

  6. #6
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    624
    Jo, men det är fortfarande en del pengar för mig just nu. Just den här och nästa månad är lite kärvare än vanligt, så jag måste försöka hålla ner alla kostnader. Nåja, jag får titta på hur det ser ut. Tycker jag att det ser bra ut, så får det vara som det är. Är jag tveksam så släpar jag nog in bilen till Motormännen och låter dem göra en bedömning.
    SAAB 93 TurboX -08
    SAAB 95 2.0t -09
    Tech2 med CANdi

  7. #7
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Landskrona/Skåne
    Inlägg
    2 017
    Medlem#
    4135
    Prata med ditt försäkringsbolag. Om ni tvistar, dvs bolaget tycker jobbet är okej men du tycker inte det, då kan man ta in en opartisk kontrollant (ex motormännen) så får dom avgöra hur det skall bli.
    Vi hade en kund på mitt jobb som klagade och han fick en undersökning av motormännen nu var det en krockskada och tydligen kan man kräva det då. Men kolla både med ditt bolag och motormännen.

    Mvh jocke
    Second place is the First loser! SAAB 9000 CDE 2,3t -97, SAAB 99 LE -74, Volvo S60II D3

Liknande ämnen

  1. kontrollera styrboxen?
    Av Konigshoven i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-03-11, 21:06
  2. Kontrollera AC 9-5 -05
    Av A. Bengtsson i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-10-13, 21:22
  3. Kontrollera LMM OG900
    Av M.Persson86 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-06-17, 00:26

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •