Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Kallstartproblem T16

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    Vingåker Södermanland
    Inlägg
    140

    Kallstartproblem T16

    Helt plötsligt har min og 900 T16 -90 blivit svårstartad när den är kall,man får nöta länge innan den tänder,
    när den väl går igång och blir varm så är det inga problem att starta,
    jag tror inte att de är bränsle trycket för det blir ingen skillnad att slå/av på tändningen flera gånger så att den får tryck..stift och bränslefilter bytt.

    Tips någon?

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    231
    Låter som tempgivaren till insprutet. Funkar ju choke, typ.
    Givaren borde sitta i mitten på insugningsröret, "instucken" i toppen.

    Kolla att den är hel (mät med ohm-meter) och att kabel/kontakt till den ser bra ut.

    / Kenth
    Bruksåker inte 900t16 83-00 HPD, med krokig framvagn vilar den sig i en lada :-( Tack för DEN hjälpen.
    Hobbyåker understundom 95V6 -69. Den som ingen turbo har, han får åka utan Bar

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    Vingåker Södermanland
    Inlägg
    140
    Jag nu monterat en ny temp givare mellan cyl 2-3..men det blev ingen skillnad,tar jag därimot bort kontaktstycket från den givaren så startar bilen direkt när den är kall,
    Jag har kollat kalysatorn så lamdan/värdena är ok,
    luftmassemätarn är nog ok för bilen går bra både kall och varm när man väl fått i gång den,har nu åxå provat med en annan tomgångsmotor utan att de blir någon skillnad.
    någon som har något mer tips.

  4. #4
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Jakobstad, Finland
    Inlägg
    2 158
    Har den kallstartsventil? Ifall det finns så kolla upp hur det ligger till med funktionen på den.

    Minns inte vilka årsmodeller av og900 som har dem men vissa har vissa inte, det vet ja. Alltså det är fråa om en extra spridare som skall rika på blandningen vid kallstart, kass funktion ger kass kallstart.
    "Utan tvivel är man inte klok"

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    Vingåker Södermanland
    Inlägg
    140
    nej,den har inte och skall inte ha någon kallstarventil.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •