Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: original laddtryck?????? saab 9-3 se 00 (205hk)

  1. #1

    original laddtryck?????? saab 9-3 se 00 (205hk)

    Vilket är standard laddtrycket på en 9-3 se årsm 00 med 205 hästarn??? Tänkte skaffa en dumpventil samt kn luft filter

  2. #2
    Steg 2
    Reg.datum
    okt 2003
    Ort
    Mellanmjölkens land
    Inlägg
    2 083
    Medlem#
    5389
    Då tar vi det igen...

    Din bil är utrustad med styrsystemet Trionic 7(T7 i folkmun kallat) vilket inte är laddtrycksstyrt. Programmet begär istället en viss luftmassa för att kunna producera en viss effekt och då får turbon pumpa på tills programvaran blir nöjd enkelt sagt vilket även i förlängningen betyder att beroende på yttre omständigheter såsom temperatur,lufttryck osv så kan man få lite olika laddtryck.

    Men sedan kan man ju säga att det bör ligga runt ett visst värde för att få en fingervisning om det hela och i ditt fall har jag för mig att det brukar hamna runt 1 bar ca med orginal programvara för B205R.

    Mvh M

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Magnus Aero
    Då tar vi det igen...

    Din bil är utrustad med styrsystemet Trionic 7(T7 i folkmun kallat) vilket inte är laddtrycksstyrt. Programmet begär istället en viss luftmassa för att kunna producera en viss effekt och då får turbon pumpa på tills programvaran blir nöjd enkelt sagt vilket även i förlängningen betyder att beroende på yttre omständigheter såsom temperatur,lufttryck osv så kan man få lite olika laddtryck.

    Men sedan kan man ju säga att det bör ligga runt ett visst värde för att få en fingervisning om det hela och i ditt fall har jag för mig att det brukar hamna runt 1 bar ca med orginal programvara för B205R.

    Mvh M
    Kanon! Jag tacka och bygar för infot!!! en lite fråga bara! vad ska jag ha för dump på den öppen eller sluten????

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    745
    9000 cd - 90 ---> såld... 9000 cse ltt -94 ---> krockad... 9000 cse v6 - 95 -----> Såld... Saab 9-3 Cab -99 ---> Såld..... Kör ---> Saab 9-5 2.3t -03 :

  5. #5
    Steg 2
    Reg.datum
    okt 2003
    Ort
    Mellanmjölkens land
    Inlägg
    2 083
    Medlem#
    5389
    Citat Ursprungligen postat av PeppeK9
    Kanon! Jag tacka och bygar för infot!!! en lite fråga bara! vad ska jag ha för dump på den öppen eller sluten????
    Som sagt, står massor av matnyttigt om detta i FAQ som Berget länkade till men kort och enkelt då, du skall ha en återcirkulerande avlastningsventil på din motor! Den väsnas tillräckligt högt om man sedan monterar ett sportluftfilter av "öppen" typ.

    Mvh M

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Magnus Aero
    Citat Ursprungligen postat av PeppeK9
    Kanon! Jag tacka och bygar för infot!!! en lite fråga bara! vad ska jag ha för dump på den öppen eller sluten????
    Som sagt, står massor av matnyttigt om detta i FAQ som Berget länkade till men kort och enkelt då, du skall ha en återcirkulerande avlastningsventil på din motor! Den väsnas tillräckligt högt om man sedan monterar ett sportluftfilter av "öppen" typ.

    Mvh M
    :-) Tack för hjälpen grabs!!!!

  7. #7
    Steg 2
    Reg.datum
    okt 2003
    Ort
    Mellanmjölkens land
    Inlägg
    2 083
    Medlem#
    5389
    Inga problem!

Liknande ämnen

  1. Saab 93 aero 205hk/ 2.0t sport 205hk.
    Av greppz i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-01-13, 13:17
  2. Värdering: Saab 2.0T SE 205hk
    Av phreak1986 i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-07-26, 17:00
  3. Saab 900 Aero 2.0T 205Hk Limited Edition
    Av ViggenGurra i forum Allmänt
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2005-11-01, 21:53
  4. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-07-20, 18:56

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •