Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Hur laga el-hissen OG900?

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    simrishamn
    Inlägg
    49

    Hur laga el-hissen OG900?

    när jag skulle dra ner ruatn idag i det regniga vädret så funka den inte. vilket gjorde mig förbannad eftersom taklukan och andra fönstret funkar. innan de har hänt så har den varit jäkligt seg. vad kan det vara? ;p ganska irriterande när man måste öppna dörren för att snacka hihi
    saab 900 t8 special -89

    http://www.garaget.org/turbo_jewhan

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 890
    Flyttar till "Ljud och elektricitet", förtydligar rubriken och avslutar med dessa tips.

    Lycka till!
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Söderköping
    Inlägg
    737
    Är väl inte helt ovanligt att hiss-motorn pajar så är nog bara att byta den, kan ju börja med att kolla om det kommer ström till motorn annars.

    Själv har jag vart utan en fungerande el-hiss i förardörren sen jag köpte bilen för ca 2 år sen och ja det är lite störande att behöva öppna dörren jämt (är för slö för att byta oxå ).
    >>Saab 9-5 SC Aero -04<< |
    Sålda --> 9-5 2,3t -98 -- 900 T8 -84 -- 9-5 2.3T -03
    Nissan Cherry T -84 -- Nissan 200sx rs13 -89 -- Honda Civic Type-R -16

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    simrishamn
    Inlägg
    49
    Citat Ursprungligen postat av NIzmO
    Är väl inte helt ovanligt att hiss-motorn pajar så är nog bara att byta den, kan ju börja med att kolla om det kommer ström till motorn annars.

    Själv har jag vart utan en fungerande el-hiss i förardörren sen jag köpte bilen för ca 2 år sen och ja det är lite störande att behöva öppna dörren jämt (är för slö för att byta oxå ).
    ehhe okej, mja det klickar ju o har sig när man trycker på knappen. har en annan motor så de e la bara att sätta dit den. om den nu fungerar
    saab 900 t8 special -89

    http://www.garaget.org/turbo_jewhan

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    682

    Re: Hur laga el-hissen OG900?

    Citat Ursprungligen postat av turbo_jewhan
    när jag skulle dra ner ruatn idag i det regniga vädret så funka den inte. vilket gjorde mig förbannad eftersom taklukan och andra fönstret funkar. innan de har hänt så har den varit jäkligt seg. vad kan det vara? ;p ganska irriterande när man måste öppna dörren för att snacka hihi
    Kan också vara kuggarna som gått. Svårt att uttala sig om du inte tar ner dörrsidan.

Liknande ämnen

  1. Skjuter säkring på el hissen 9000
    Av AkePake i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-03-27, 19:00
  2. Vart köpa/laga Cab-tak og900?
    Av Rickard i forum Allmänt
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2005-02-11, 10:19

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •