Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: kan det läcka under insuget?

  1. #1

    kan det läcka under insuget?

    tja!
    jag har en 900 -96 med taskigt turbotryck i. har bytt och kollat nästan allt nu. men jag har inte kollat läckage under insuget. finns det någonstans det kan läcka där.
    (kanske lite dum fråga men man är ju inte expert)


    tack på förhand
    Saab 9-5 Aero -01

  2. #2
    Hej !


    Skulle vara om det är en spricka på själva insugsröret ! Eller på den gummislang som går från insugsröret till luftfilterboxen/luftfiltret

    Mvh Andreas N

  3. #3
    alla de slangarna har jag kollat men jag har inte kollat under insuget, Jag tycker att det låter som om det läcker där någonstans men man kan ju lura sig själv av andra ljud också.
    Saab 9-5 Aero -01

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Småland
    Inlägg
    609
    Ta en meter trädgårdsslang, sätt ena änden till örat och den andra flyttar du runt under insuget, och har på detta vis förlängt örat med en meter.
    "Kan man få lite vanlig allmän lagning"

  5. #5
    satt och sökte här lite på WG:n. Som jag har fattat det det så ska man ha 2 mm förspänning när man hakar på stången och sen finjusterar GLT. Men är det när wg:n är stängd man ska ha 2mm. När jag stänger min helt så tar axeln (eller vad nu jag ska kalla det) i turbon typ 1mm från att ta i, ska det vara så eller ä det glapp i den hära tallriken på insidan. Kan ju tilläga att jag stängde den helt + 2mm förspänning och då laddar den 0.9 istället för 0.6bar. Provade även glt och det var bra.

    Men min stora fråga är om det är farligt att köra så här?

    Hoppas ju att ni vet!
    Saab 9-5 Aero -01

  6. #6
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    1 286
    Citat Ursprungligen postat av vincent
    satt och sökte här lite på WG:n. Som jag har fattat det det så ska man ha 2 mm förspänning när man hakar på stången och sen finjusterar GLT. Men är det när wg:n är stängd man ska ha 2mm. När jag stänger min helt så tar axeln (eller vad nu jag ska kalla det) i turbon typ 1mm från att ta i, ska det vara så eller ä det glapp i den hära tallriken på insidan. Kan ju tilläga att jag stängde den helt + 2mm förspänning och då laddar den 0.9 istället för 0.6bar. Provade även glt och det var bra.

    Men min stora fråga är om det är farligt att köra så här?

    Hoppas ju att ni vet!
    Nej, det är inte farligt, du har gjort rätt.

  7. #7
    fan vad gött..
    Då har jag lagt ut typ 5000:- i onödan då. ja ja man lär ju sig varje dag
    Saab 9-5 Aero -01

  8. #8
    Steg 1
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    1 309
    Citat Ursprungligen postat av vincent
    alla de slangarna har jag kollat men jag har inte kollat under insuget, Jag tycker att det låter som om det läcker där någonstans men man kan ju lura sig själv av andra ljud också.
    Spruta med startgas på misstänkta ställen så märker du direkt om den tjyvluftar.
    -99 9-5 2,3. Ta me´ dit å hem igen.
    Jänkare & Roddar i garaget.
    http://www.garaget.org/hotrodder

  9. #9
    Det har jag gjort men det kan ju vara så att det är insugsluften jag hör.
    Saab 9-5 Aero -01

Liknande ämnen

  1. Lacka eller inte lacka sidolister 9-3
    Av Boman i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2008-04-02, 16:42
  2. Slanganslutning på insuget.
    Av Jörgen_D i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-03-14, 11:46
  3. lacka eller inte lacka ? (bilder)
    Av mackan99gl i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2008-02-11, 19:13
  4. passar insuget?.
    Av saab_coupe i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-17, 11:47
  5. Tryck i insuget
    Av guzten i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2005-12-12, 22:47

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •