Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Stereon slutade att fungera?

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2004
    Inlägg
    183

    Stereon slutade att fungera?

    Tja!

    Jag tog av ena polen från batteriet på en SAAB 900 -94 för att ta bort Batteri syra. Nu efter att jag placerat tillbaka stöm polen(kabeln) så fungerar inte stereon/radio alls inte ens antennen går upp?

    Jag har hört något om att man kanke måste in med den på vekrstad för att få den omkodad? kan man inte fixa detta själv? verkar ju lite dumt?

    //Jimmy

  2. #2
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 599
    Medlem#
    4156
    Stereon är kodad, så när stereon blir strömlös behöver du slå in den för att få den att funka igen.


    Vet inte vilken färddator du har men har du Sid 2 eller Sid 3 borde det stå 4 streck i displayen vilket menas att du ska slå in den 4-siffriga koden på stereon.


    Koden bör finnas i bilens dokumentation, men finns den inte så måste du in till Saab så kan de ta fram koden åt dig.
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2004
    Inlägg
    183
    Tja!

    JAg hittade den 4a siffriga koden till stereon, MEN när jag slår på radion(trycker in volym knappen) så händer det inget? det kommer inte upp någon code in på displayen?

    Det sitter en orginal moterdriven antenn som brukar åka ut när radion slåss på men det händer inget med den häller. Dock så brukar den skärva och denna gången har jag tryckt ner antennen så det kan vara så att den inte orkar fälla upp sig. Men kan detta ha något med att radion inte startar?

    //Jimmy

  4. #4
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 599
    Medlem#
    4156
    Citat Ursprungligen postat av SnowJim
    Tja!

    JAg hittade den 4a siffriga koden till stereon, MEN när jag slår på radion(trycker in volym knappen) så händer det inget? det kommer inte upp någon code in på displayen?

    Det sitter en orginal moterdriven antenn som brukar åka ut när radion slåss på men det händer inget med den häller. Dock så brukar den skärva och denna gången har jag tryckt ner antennen så det kan vara så att den inte orkar fälla upp sig. Men kan detta ha något med att radion inte startar?

    //Jimmy
    Låter lite skumt...

    Testa trycka in Band-knappen. Du ska då få ett nytt försök att slå in koden.

    Annat du kan testa är att kolla om säkringarna är hela (2 st i säkringsboxen samt 1 bak på stereon).

    Du skulle ju kunna testa att plocka av nån av polerna igen en sväng och sätta tillbaka dom och kolla om stereon hoppar igång.


    Tror inte att den kärvande antennen bör ha någonting med saken att göra.
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2004
    Inlägg
    183
    Tja!

    Jag tackar så mycket för ingormationen.

    Efter många om och med så har jag nu fått igång den, jag fick ta ut o sätta i de hela säkringarna några gånger.

    //Jimmy

  6. #6
    tänkte bara säga att jag fick samma problem med likadan bil.
    men för mig så var det säkringen bakom stereon som var kass. pga en massa hjälp start försök med laddare/hjälpstart vagn. den fuckar ur bilen rejält

    mvh fredrik
    kör japps turbo

Liknande ämnen

  1. Värmereglage slutade fungera på ng9-5
    Av Psycho Dave i forum Allmänt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-02-04, 22:19
  2. HJÄLP!! Bakbromsarna slutade fungera
    Av sv650 i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-05-13, 01:33
  3. Abs'en slutade fungera?
    Av johanekblom86 i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-08, 16:18
  4. Bromsljus slutade fungera.
    Av Lindfors i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-01-08, 01:01

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •