Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Har försäkrings bolagen tillgång till polisen skade register

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Sweden , trollhättan
    Inlägg
    239

    Har försäkrings bolagen tillgång till polisen skade register

    som det stog.. kan försäkrings bolgaet se om man har tidigare skador/krockar om de är så att de uppstår en ny krock kan du kolla upp din äldre skador via polisens register dvs om man inte har anmält ngt till försäkringsbolaget ?
    Saab 9-5 kombi Aero Salmon edition 02a

  2. #2
    Steg 6
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    6 893
    Efter att ha läst din tidigare tråd är rådet att du kan visa att du har lagat skadan. Annars är risken stor att du får problem med bolaget.
    Saab 9-5 - Ring Teufel Edition - Projekttråd /// Garaget // Saab 9-5 Aero SC '00 // Saab 9-5 Aero SC '04

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Sweden , trollhättan
    Inlägg
    239
    jo jag har fixat skadorna asså .. men problemet är om dom tror mig.. därför så undrar jag om du har tillgång till polisens register eftersom jag alldrig anmälde skadan hos försäkringsbilaget ..
    Saab 9-5 kombi Aero Salmon edition 02a

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    1 318
    Citat Ursprungligen postat av rachid
    jo jag har fixat skadorna asså .. men problemet är om dom tror mig.. därför så undrar jag om du har tillgång till polisens register eftersom jag alldrig anmälde skadan hos försäkringsbilaget ..
    Försäkringsbolagen samkör sina register med Polis och övriga myndigheter. Det sker även loggningar internt och mellan olika bolag. Knappast speciellt konstigt med tanke på alla försök till bedrägerier.

    Sedan med tanke på hur din historia ser ut med två skador på kort tid, byte från halvförsäkring till hel + bolagsbyte så skulle då jag som försäkringsombud kolla upp saken lite närmare. Försäkringsbolagen är inga dumhuven och tro mej dom stöter dagligen på konstigheter och har speciellt folk som inte gör annat än rotar i sådant här.
    -99 9-5 2,3. Ta me´ dit å hem igen.
    Jänkare & Roddar i garaget.
    http://www.garaget.org/hotrodder

  5. #5
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    7 002
    Åk och visa bilen för försäkringsbolaget. Brukar ju bara ta någon minut ute på gatan. Digitalkamera brukar användas...
    Fredrik J

  6. #6
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 871
    Citat Ursprungligen postat av Fredrik J
    Åk och visa bilen för försäkringsbolaget. Brukar ju bara ta någon minut ute på gatan. Digitalkamera brukar användas...
    Men det är väl lite försent nu: http://forum.saabturboclub.com/viewt...068085#1068085

    Visst gäller det frågan om att kunna påvisa att skadorna verkligen uppstått vid den senaste krocken och inte redan fanns där sedan den förra?
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  7. #7
    Steg 2 Bobs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    2 363
    Medlem#
    6413
    Tänk på vad ni skriver i försäkringsfrågor.
    Det har hänt förr att utredare har läst på detta forum i ärenden.
    9-3 2,0t cab, -99
    9-3 Sc TTID4, -11

  8. #8
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 871
    Citat Ursprungligen postat av Bob
    Tänk på vad ni skriver i försäkringsfrågor.
    Det har hänt förr att utredare har läst på detta forum i ärenden.
    Eh, man får väl ändå utgå från att sanningen levereras både till oss forumdeltagare och såsom premiebetalare tillika medbetalare till försäkringsbolagens pengar för utgående ersättningar som direkt till skadereglerarna?

    Om någon skulle bluffa så bedrar man ju inte bara ett anonymt storbolag utan snor faktiskt pengar från samtliga som betalar premier också.

    Jag skulle alltså vilja ändra lite på Bobs formulering och säga:
    "Uppge alltid sanningen till såväl skadereglerare som till oss här på forumet."

    Nu verkar det ju inte alls vara frågan om något sådant tvivelaktigt i detta fallet, eller hur.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  9. #9
    Steg 2 Bobs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    2 363
    Medlem#
    6413
    Citat Ursprungligen postat av LM
    Jag skulle alltså vilja ändra lite på Bobs formulering och säga:
    "Uppge alltid sanningen till såväl skadereglerare som till oss här på forumet."
    Bra bra, det var lite det jag ville få fram.
    9-3 2,0t cab, -99
    9-3 Sc TTID4, -11

  10. #10
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Sweden , trollhättan
    Inlägg
    239
    vi får se hur de kommer att gå .. får se de från de positiva är att de har hänt en massa mer skador än vad de hände första gången ..s en står ju allt i raporten .. de jag tänkte på att dom inte kanske fixar dom gammla skadorna men jag tror dom komme ratt vara tvungna att lösa in bilen vilket som .. (de är en saab 93 98..)
    Saab 9-5 kombi Aero Salmon edition 02a

Liknande ämnen

  1. mail till polisen (dimljuskörning) bra/dåligt? (BESVARAT)
    Av grewen i forum Motor- och trafikrelaterat
    Svar: 75
    Senaste inlägg: 2009-09-01, 02:34
  2. Knutstorp - tillgång till depån
    Av Aero-Sune i forum Allmänt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-04-02, 11:55

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •