Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Ojämn kupétemperatur fram/bak 9-5 00´

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Malmberget
    Inlägg
    438

    Ojämn kupétemperatur fram/bak 9-5 00´

    Under en långtur i helgen klagade sambon över att det var för varmt bak i bilen. Jag reagerade på det, då min acc stod på 19°C, och det var svalt och skönt. Satte handen bak på utblåsen mellan stolarna och det blåste närapå varmt! Fram blåste det nästan kallt, en markant skillnad alltså! Fick ställa ned acc till 16°C för att få svalt bak, men då blåste det svinkallt fram. Inte ska det väl vara såhär?
    -9-5 AERO Kombi-00' Midnight Blue Pearl Pilot-
    -Nissan Primastar 1.9DCI -04´

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 903
    Frågan har varit uppe tidigare så sök.

    Har för mig att det berodde på att man stängt något "spjäll" manuellt.[/url]
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Malmberget
    Inlägg
    438
    Den som söker, han finner! Hittade tråden. Kul att det inte var värre fel än så. Jag såg 1000-lapparna segla iväg...
    Nåja, så länge man vet om detta fenomen så får det vara. Problemet är bara att man vill stänga till kring barnstolen i passagerarsätet, för kalldragets skull. Men barnen växer ju, så snart är det bekymret ur vägen. (Inte barnet alltså, men spjällproblemet.. )
    Lås gärna tråden..
    -9-5 AERO Kombi-00' Midnight Blue Pearl Pilot-
    -Nissan Primastar 1.9DCI -04´

  4. #4
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 903
    Citat Ursprungligen postat av Laplander
    Lås gärna tråden..
    Så fort du talar om i VILKEN tråd du hittade svaret.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Malmberget
    Inlägg
    438
    -9-5 AERO Kombi-00' Midnight Blue Pearl Pilot-
    -Nissan Primastar 1.9DCI -04´

  6. #6
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 903
    Citat Ursprungligen postat av Laplander
    Så var det jag och där hamnade man återigen hos Göran Larsson.

    Beroende på åldern på din framsätespassagerare Laplander skulle jag ju överväga "the long term fix"
    The long term fix is to visit your friendly Saab dealer. A fix for this problem has been known and available for several years. The fix involves drilling two holes inside the ventilation system to equalize the pressure buildup. One 27mm hole is drilled in the center air channel (passenger foot area) and one 27mm hole is drilled in the side air channel (passenger instrument panel).
    The procedure is described, here in Sweden, in Saab SERVICE TIPS group 870 number 179. I don't know if the same group/numbering system is used for other markets.
    Edit: Då låser jag denna så fortsätter eventuell återrapportering i den ovan länkade tråden.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

Liknande ämnen

  1. Ojämn acceleration
    Av saabsport83 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-11-23, 10:48
  2. Ojämn/ryckig 9-5 2.0t 99:a
    Av Dunbar i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-05-15, 19:46

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •