Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Inget oljetryck i saab 9000 turbo -86

  1. #1

    Inget oljetryck i saab 9000 turbo -86

    hejsan, köpte en 9000 turbo igår, den får inte upp något oljetryck. har prövat att blåsa i kanalerna, då jag demonterade oljepumpen för att kontrollera att pumpen var ok vilket den var. förra ägaren har precis bytt topplockspackningen i bilen och det var efter det han sålde den, då den inte fick upp oljetryck. Jag har även haft isär reduceringsventilen och gjort rent den. Har bara kört motorn runt på startmotorn men d borde ändå räcka för att oljetryckslampan skall slockna och det skall komma olja i smörjrören eller??? Någon som har en bra idé vad det kan vara, tänkte riva ner tråget imorrn för att kontrollera om silen till pumpen är igensatt. Någon annan som råkat ut för samma sak är mkt tacksam för bra idér MVH.
    Saab = sömnlösa nätter och slut på fritid.

  2. #2
    fixade bilen idag, vi slog i en skvätt olja i pumpen sen orkade den skapa tryck... Tack ialla fall.....
    Saab = sömnlösa nätter och slut på fritid.

  3. #3
    Då blev det en billig bil för dig! Om det är den bilen som varit till salu ett tag på Blocket. Jag orkade inte åka och tita för fdet kändes som för mycket mek. Men felet var alltså inte så stort...

    /Mats J
    9-3 2,2 TTID -99, krockad 9-3 Sport -99 ,BMW 750 2x-92, 1x-91, 1x-90(Alpina B12 5,0), GMC -49, Tbird -60, Weinsberg Meteor / Fiat Ducato -92

  4. #4
    hejsan nej det var nog inte samma bil vi tänker på. Köpte den av en polare som böt toppackningen för ett år sedan men inte orkade slutföra det då bilen knackade vid uppstarten, Men det känns som om det kommer att bli en hel del arbete med bilen iaf. beställde alla turbo rör och slangar idag som saknades då han snott dem till en annan bil, och sedan har jag hållt på med elen hela kvällen det blir ingen rätsida på skiten bara tyvärr..... Men det är en ny dag imorgon
    Saab = sömnlösa nätter och slut på fritid.

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Inget oljetryck 9000 2,3 16V -90
    Av DaCure i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2005-05-01, 18:41

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •