Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Fråga angående 9-3 Ts aero

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    152

    Fråga angående 9-3 Ts aero

    Tjena
    Har en polare som e intresserad av denna bil http://www.blocket.se/view/8705052.htm

    Undrar om det e någon nackdel att det är en italien import?
    Och vad står TS för??
    Är det en Aero eller inte??
    9-3 SS Vector-04a..9000Cs 2,3Turbo-92a
    http://www.garaget.org/Ralle
    ..::Vill du ha bilen Rekonditionerad Pm'a mig::..

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2004
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    365
    Det kan säkert vara en aero - svårt att avgöra utan reg.nr. 00:an har en annorlunda optik än 01/02. 01 fick aeron viggenutseendet och blev i mitt tycke mycket snyggare. Denna verkar ha aeroutseendet 00, dvs SE-utseendet 01-02 kombinerat med aerofälgarna 01-02 (three spoke double) . I mitt tycke är den väl dyr då man kan hitta svensksålda 01/02 aeros för ung. samma pris.

    Italienimport är väl ingen skillnad jämfört med annan import. Man lär dock vara lite slarvigare med att dokumentera service + att småskavanker är vanligare än på tyskimporterat.

    Har för mig att en diskussion ang Ts har varit uppe på forumet tidigare och att alla aero är registerade med detta, så även min svensksålda cab - inget speciellt alltså

    Edit: Såg att den varken hade skinn, stolvärme eller farthållare, då framstår den som ännu dyrare i förhållande till vad man får
    9-3 aero cab - 02 ¤såld¤
    Nu med familjejaguar, X-Type 2,5 AWD

  3. #3
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 117
    Plus att den uppenbarligen har den lilla SID:en, något som i stort sett inte finns i svensksålda bilar.
    Om det verkligen är en Aero-00 så skall den ju ha den speciella skinnklädseln som bara finns i Aero-00. Annars är det bara en 9-3a med 205-motorn, något som inte är helt ovanligt.

    Ser inte alls ut som det är alu-panelen heller utan någon genomskinlig plast med silverfärg på baksidan. Som dessutom verkligen inte är orignal eftersom det är alldeles för mycket "panel" där det inte finns i vanliga fall.

Liknande ämnen

  1. Fråga angående kolvar och stakar till aero t7???
    Av yeahman i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-11-12, 22:33
  2. En liten fråga angående Aero emblem på bakluckan
    Av Pean i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-07-31, 19:08
  3. Fråga angående köp av 9-5 kombi aero
    Av jonny00 i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-06-15, 08:07
  4. En fråga angående 9-5 Aero 04
    Av Aero++ i forum Allmänt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-06-07, 22:55

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •