Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 41

Ämne: V-POWER

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    12

    V-POWER

    hej undrar om det gör stor skillnad på att tanka v-power eller 98 oktan på en 9-5 aero,någon som vet.
    mvh glenn

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    1 587

    Re: V-POWER

    Citat Ursprungligen postat av glenn
    hej undrar om det gör stor skillnad på att tanka v-power eller 98 oktan på en 9-5 aero,någon som vet.
    mvh glenn
    1 oktan skillnad. Tror att v-power är lite av ett sockerpiller. Jag har tankat ett par liter v-power bara för att testa (och för att ta mig hem). Tycker inte det är någon skillnad alls.. Men kanske märks mer på en mer "genomgången" motor!
    ng900 2.0t -97 Projektet - 393hk/517nm - Bilen som äääntligen går som sig bör!
    Bilen på Garaget

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 352
    Hade de inte testat V-power på nån porsche?Sen hade de bänkat den och det var ca10 häst mera i den.


    Mvh

  4. #4
    Steg 4 Frals avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    4 247
    För länge sedan SAAB 9-5 SC 2,0t BioPower Nordic st1 2006.

  5. #5
    Steg 2 Bobs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    2 364
    Medlem#
    6413
    Citat Ursprungligen postat av Robin C
    Hade de inte testat V-power på nån porsche?Sen hade de bänkat den och det var ca10 häst mera i den.


    Mvh
    Det var en 996 Turbo @ 420hk om jag inte minns fel.. och att klämma ur 10hk extra ur den är ju imponerande..
    9-3 2,0t cab, -99
    9-3 Sc TTID4, -11

  6. #6
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 352
    Citat Ursprungligen postat av Bob
    Citat Ursprungligen postat av Robin C
    Hade de inte testat V-power på nån porsche?Sen hade de bänkat den och det var ca10 häst mera i den.


    Mvh
    Det var en 996 Turbo @ 420hk om jag inte minns fel.. och att klämma ur 10hk extra ur den är ju imponerande..
    Kan man nog tanka några liter extra istället


    Mvh

  7. #7
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    607
    Citat Ursprungligen postat av Robin C
    Hade de inte testat V-power på nån porsche?Sen hade de bänkat den och det var ca10 häst mera i den.


    Mvh
    Teknikens Värld gjorde detta, ja.

    10 hk skillnaden var mellan V-Power och 95 oktan.
    Mellan V-Power och 98 var skillnaden mätbar, men ytterst liten i sammanhanget, typ 3-5 hk.

    Detta på en bil med över 350 hk max effekt...
    9-3 SC Aero 07

  8. #8
    Individuell mappning NordicDalarnas avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    8 138
    Medlem#
    3409
    En högprestanda Posse ligger ju på säkert 35+graders tändning o allt rätt finjusterat så där kan nog VP spela in rätt mycket..
    / Robert Uhr
    900 2.3T GTR 660hp E85
    9-3SC 1.8t Bio 360hp
    9-5 2.3T "Solstad" 350hp Biopower

  9. #9
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    607

    Re: V-POWER

    Citat Ursprungligen postat av glenn
    hej undrar om det gör stor skillnad på att tanka v-power eller 98 oktan på en 9-5 aero,någon som vet.
    mvh glenn
    Iofs är min bil ingen aero, men motormässigt ekvivalent med en lite trimmad sådan...

    Jag har "ofrivilligt" kört med V-Power de senaste dagarna, då jag var tvungen att tanka på en Shell-mack när jag nästan hade soppatorsk in the middle of nowhere...
    13:65kr litern fick jag punga ut...

    Märkte ingen som helst skillnad i gas-upplevelsen gentemot 98 oktan...

    Helt ovetenskapligt, och utan tidtagningar förstås...
    9-3 SC Aero 07

  10. #10
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2004
    Inlägg
    343
    Tankar V-power i min 185 hästare och jag tycker att den går lite renare, särskilt när det är varmt ute. Placebo eller inte så tycker jag det är värt att lägga dom extra kronorna en tank kostar på min bil som jag gett en bra bit över 100K för. Att tanka "kvalitetsbensin" känns som en liten kostnad i sammanhanget Kalla mig gärna lurad, men lurade är även folk som handlar märkeskläder
    2007 9-3 Aero 2,8T

  11. #11
    Tror du inte att din bil hade gått renare om du tankat 98 på ett ställe med renare 98 på då?

  12. #12
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    197
    Citat Ursprungligen postat av ime95mos
    Tror du inte att din bil hade gått renare om du tankat 98 på ett ställe med renare 98 på då?
    9-3 -00 2.0T 1190kg
    100-200km/h 9.741s a´ 17" 14c

  13. #13
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    7 023
    Tankade V-power när jag drog husvagn i Europa i somras. Tycker bilen segdrar bättre. Märker det på att automatlådan inte växlar ner hela tiden men då jämför jag i.o.f.s med 95 oktan.
    Tycker hur som helst Shell gjort ett snilledrag med att döpa bensinen till ett namn. Man känner igen det i vilket land som helst. Att Shell sen är det enda bensinkort i min plånbok som fungerar bra i Europa gör inte saken sämre. Statoil, OKQ8, Jet och dom andra är ju sällsynta där nere...
    Fredrik J

  14. #14
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    371
    Citat Ursprungligen postat av Fredrik J
    Tankade V-power när jag drog husvagn i Europa i somras. Tycker bilen segdrar bättre. Märker det på att automatlådan inte växlar ner hela tiden men då jämför jag i.o.f.s med 95 oktan.
    Tycker hur som helst Shell gjort ett snilledrag med att döpa bensinen till ett namn. Man känner igen det i vilket land som helst. Att Shell sen är det enda bensinkort i min plånbok som fungerar bra i Europa gör inte saken sämre. Statoil, OKQ8, Jet och dom andra är ju sällsynta där nere...
    V-power är ett namn for OLIKA produkter! Viste Du vad Du tankade i resp. Land??? Holland V-power = 97 oktan,
    Tyskland 100 oktan

    StatoilEuropakortet gäller hos ARAL, BP osv i Europa. Ditt Shellkort hos ESSO osv.

    V-power tillför inget som rättvisar merpriset enligt mig.
    Bara att informera sig. Shell uppskatter kunder som Du.
    900 Cab Aero 1993 / 2x 900 2.1i 1993 / 900 S 'Aero' 1993 / 900 CD T16 1985 / 900 CD T16 1984. Vardagen: MB S212

  15. #15
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    7 023
    Citat Ursprungligen postat av Geert
    V-power är ett namn for OLIKA produkter! Viste Du vad Du tankade i resp. Land??? Holland V-power = 97 oktan,
    Tyskland 100 oktan

    StatoilEuropakortet gäller hos ARAL, BP osv i Europa. Ditt Shellkort hos ESSO osv.

    V-power tillför inget som rättvisar merpriset enligt mig.
    Bara att informera sig. Shell uppskatter kunder som Du.
    Jepp. Tankade i Tyskland, Österike och Italien. Stod 100oktan på pumpen i både Tyskland och Österrike. Varför är det bara 97 i Holland?
    Att mitt Statoillort gäller på ARAL och BP har de missat att upplysa mig om vilket ju bara drabbar dom själva.
    Jag uppskattar också ett företag som Shell som tar mig på allvar.
    Som sagt så har jag kört min bil under kraftig belastning på hög höjd och jag tycker merpriset är ok. Körde på 95 oktan i Kasselbackarna som jämförelse. Också den från Shell...
    Fredrik J

  16. #16
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 167
    V-Power är den bensin som har den högsta kvaliteten.
    Blilen drar mindre, kostar aningen mer men bensinen är ju en liten del av bilägandet!

  17. #17
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 403

    Re: V-POWER

    Citat Ursprungligen postat av icbm
    Citat Ursprungligen postat av glenn
    hej undrar om det gör stor skillnad på att tanka v-power eller 98 oktan på en 9-5 aero,någon som vet.
    mvh glenn
    Iofs är min bil ingen aero, men motormässigt ekvivalent med en lite trimmad sådan...

    Jag har "ofrivilligt" kört med V-Power de senaste dagarna, då jag var tvungen att tanka på en Shell-mack när jag nästan hade soppatorsk in the middle of nowhere...
    13:65kr litern fick jag punga ut...

    Märkte ingen som helst skillnad i gas-upplevelsen gentemot 98 oktan...

    Helt ovetenskapligt, och utan tidtagningar förstås...

    13:65 litern är lite för dyrt tycker jag. Det är många som vill ha billigare bensin.
    Nu: 9-3 2,0t
    Körkortsbehörigheter: A,B,C,D
    Har numera väldigt dåligt med tid att logga in här pga arbete!!

  18. #18
    Steg 1
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 451
    Jag betalade bara 12:89 per liter när jag tankade V-Power igår.
    Jag har svårt att ge något bra svar på hur jag upplever skillnaden.
    För min del räcker det med att veta/tro att motorn mår bättre. Jag kör V-Power på sommaren och mest 98 oktan till vintern.
    9-3 Vector SC 2,0T -07
    9-5 Aero 2,3T Sedan -02 - Såld

  19. #19
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    7 023

    Re: V-POWER

    Citat Ursprungligen postat av lol
    13:65 litern är lite för dyrt tycker jag. Det är många som vill ha billigare bensin.
    För dessa finns det ju också billigare alternativ.
    Fredrik J

  20. #20

    Vpower

    Själv driver jag sex Shell Select i mitt bolag och kanske kan uppfattas som en smula partisk...men jag har kört en full tank i en 9000 2.0t samt nu nyligen 900 T16 och upplever stor skillnad i effekt. Båda bilarna accelererar bättre på samtliga växlar och skjuter på betydligt bättre än vanligt. Vid test inom Shell kom man fram till att just Saab med turbo och motorstyning är ett av de bilmärken var man upplever störst effekt. Vi har många motorcykelkunder som helt övergått till VPower. Försäljningen ökar hela tiden och kunder som provar fastnar.

Liknande ämnen

  1. cc power chiptrimning
    Av grekholm i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 57
    Senaste inlägg: 2007-03-20, 15:32
  2. Bio Power på Motors TV
    Av daree i forum Allmänt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-03-05, 22:00

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •