Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Handsfree installation Saab 9-3 SportCombi -06

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    5

    Handsfree installation Saab 9-3 SportCombi -06

    Hej.

    Jag tänkte installera en S-E HCB 700 handsfree i min nya Saab 9-3 sportcombi och har inte beställt någon handsfree förberedelse. Är det någon som har någon erfarenhet av detta? Försäljaren varnade mig för att plocka ur bilradion då bilen enligt honom kunde bli obrukbar. Ligger det någon sanning i detta? Hur mycket av kablaget är förberett när man inte köpt någon handsfree föreberedelse?

    //Anders

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Borås
    Inlägg
    25

    Re: Handsfree installation Saab 9-3 SportCombi -06

    Citat Ursprungligen postat av goon
    Hej.
    Hur mycket av kablaget är förberett när man inte köpt någon handsfree föreberedelse?

    //Anders
    Ingenting. Installera från scratch så att säga är dessvärre vad som gäller i en sån bil. Antenn är ju inget måste till 700'an, men du behöver ju mikrofon, spänning, tändningsplus samt antingen högtalare eller anslutning mot stereon.

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    5

    Kabelsats för att koppla in i stereon?

    Finns det någon kabelsats att köpa för att koppla in handsfreen till stereon?

    //Anders

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Borås
    Inlägg
    25

    Re: Kabelsats för att koppla in i stereon?

    Citat Ursprungligen postat av goon
    Finns det någon kabelsats att köpa för att koppla in handsfreen till stereon?

    //Anders
    Det kan nog någon saab-anställd eller dylikt svara mer säkert på, men jag har fått uppfattningen att telefonförberedelsen "vävs in" i bilens elsystem från fabrik och att detta ej kan eftermonteras. Spänning är ju rätt uppenbart att mäta fram och tjuva från bilstereons anslutning, men resten kan vara knivigare. Vet inte om det skiljer något i mjukvara eller dylikt i stereon, annars borde det ju gå att komplettera med fler stift i kontakten till stereon för att lägga till de trådar för mute och lf-signal som handsfreekablaget annars förmedlar.

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    5
    Är det någon annan som har erfarenhet av handsfree installation i en 9-3 sc -06 som inte är förberedd.

    Hur får man ut ACC och CD tex? Kan det ligga något i försäljarens snack om att bilen kan bli obrukbar om man moterar ut cdn?

    //Anders

  6. #6
    Helt original
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Sundsvall/Timrå
    Inlägg
    648
    Det finns kablage till bilar som inte är förberedda.
    http://www.brodit.se/?main=productinfor ... anr=436005

    Bara av att montera ur cd:n gör inte bilen obrukbar.
    Börja med att ta ur facket längst ner. Det sitter en låsklack på sidan inne i facket.
    Sen ser du nog hur du får bort resten.
    Acc-panelen är bara att dra ut.
    Det underlättar också om du tar bort passagerarsidan på mittkonsollen.
    Sitter en torx under plastlocket bakom stolen.

  7. #7
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    5
    Tack för det svaret skall åka iväg och se om jag hittar en kabel.

    //Anders

  8. #8
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    5
    Ville bara meddela att jag nu har installerat min S-E Handfree utan problem mha kablaget från brodit gick allt som en dans.


    Om någon skulle vara intresserad av lite mer exakt instruktioner än dom som följer med kablaget så hör av er tog lite tid innan jag förstod hur allt hängde ihop men sedan var det enkelt.

    //Anders

Liknande ämnen

  1. Ms installation i saab 9000
    Av Dimmx i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-03-20, 11:24
  2. Anpassa befintlig handsfree-installation till ny mobil [AS2]
    Av Stenback i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-02-21, 00:43

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •