Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Inredningskvalite 9-5 -06

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mariehamn, Åland
    Inlägg
    320

    Inredningskvalite 9-5 -06

    Hej!
    hur upplever ni ägare till 9-5 -06 inredningskvalite och materialval. tex ytor på ratt, instrumentbräda mm.
    Jag tycker personligen att de inre dörrhandtagen känns lite väl plastiga och ihåliga.
    Men kom med era synpunkter. Jag äger ingen själv men är lite sugen på en silver sedan. Dock är jag lite vacklande ang inre material. Jag är väl inte direkt stormförtjust i ytan på bräda och rattcentrum mm
    mvh
    hagan
    Saab 9-3 SS -08
    Saab 9-3 SE cab2,0 185 aut -98

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    376

    Re: Inredningskvalite 9-5 -06

    Citat Ursprungligen postat av hagan
    Hej!
    hur upplever ni ägare till 9-5 -06 inredningskvalite och materialval. tex ytor på ratt, instrumentbräda mm.
    Jag tycker personligen att de inre dörrhandtagen känns lite väl plastiga och ihåliga.
    Men kom med era synpunkter. Jag äger ingen själv men är lite sugen på en silver sedan. Dock är jag lite vacklande ang inre material. Jag är väl inte direkt stormförtjust i ytan på bräda och rattcentrum mm
    mvh
    hagan
    Har själv en 9-5 -00 och när jag satte mig i en 9-5 av nya modellen för ett par veckor sedan så blev jag faktiskt rejält besviken. Inte alls samma känsla, det känns som om Saab har sparat in ordentligt på vissa ställen. Detta gäller tyvärr också 9-3 ss/sc. Surt sa räven!

  3. #3
    Steg 4 Frals avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    4 235
    Jag som tog ut en ny 9-5 Aero M-01, en 2,3t Vector-02 och nu en M-06 får väl försöka svara.....

    Dagens M-06 känns tajtare ihopskruvad. Instrumenteringen och radion AS2 är bättre än tidigare. Nu slipper man ju rapplet med stolsvärmarna som glappar. Tyvärr är ju knapparna kvar till vänster om ratten. De andas ju 25 öres täcklock. Resten av knapparna i mittkonsolen är dubbelgjutna med mer känsla. Spegeljusteringen och elhissarna är ju inte premium direkt.....

    Vad gäller materialvalen fungerar det bra idag. Jag har sportstolar med tyg.

    Ratten M-06 är ju en 9-3SS ratt. Kontrollerna är kanon. Däremot så är inte kulören lika interiören. Saab hade väl inte pengar till att göra något bättre.

    Handtag fungerar bra. Inget knarr. Däremot är det många som klagat på feeling på yttre dörrhandtagen. Tröga på många bilar.

    Dörrinnersidor samt instrumentpanelen känns riktigt bra i den "svarta looken" Lätt att hålla snyggt samt att det är rejält reptåligt.

    Lastnätet och plastbaljan under golvet bak är bra. Nätet har dock en sydd kant i övre delen som skymmer sikten bakåt.

    Körmässigt är det "nya" chassit ett rejält lyft.

    /F
    För länge sedan SAAB 9-5 SC 2,0t BioPower Nordic st1 2006.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •