Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Lacka instrumentpanelen på 9000

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    567

    Lacka instrumentpanelen på 9000

    Sett att många har lackat sina instrumentpaneler i silver på sina Saab 9000 bilar. Finns det några bra sätt att gå till väga? Hur lossar man panelen? Bara matta ner den sen och lacka den och sen klarlacka? Alla tips är välkommna.



    Kör Saab 9-3 SC 1,8t Biopower -08 med Maptun Steg 1 220hk

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Uppsala / Stockholm
    Inlägg
    32
    det är sjukt enkelt att demontera/montera panelen på en saab. bara att ta ut allt som tex cd-spelaren, ac-panel, ljusreglaget mmmm sen när allt är borta så ser du ett par skruvar bort med de och då kan du försiktigt ta loss panelen.

    ang lackeringen så: ja det är bara att matta ner ordentligt sen på med plast primer och sen slipa till du får en jämn yta sen är det bara att lacka i valfri färg
    SAAB doesn´t build RWD, but if they did they probebly build the best RWD in the worl

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    567
    Hej ok, tack för tipsen. Vet du om mekonomen eller nått liknande ställe har just plastprimer? Du vet inte exakt var alla skruvarna sitter eller är det rätt uppenbart när man tagit bort de delar som du säger?

    MVH
    Robin
    Kör Saab 9-3 SC 1,8t Biopower -08 med Maptun Steg 1 220hk

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Uppsala / Stockholm
    Inlägg
    32
    mekonomen, autoexperten biltema & micro har vad jag vet själv köpte jag min på biltema då jag byggde om min panel och det funkade skit bra. skruvarna ser du när allt är borta om du kollar på bilden som du har skickat så ser du vart skruvarna sitter
    SAAB doesn´t build RWD, but if they did they probebly build the best RWD in the worl

  5. #5
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 753
    Hej!

    Skruva loss hgt gallren. Under dessa finns det skruvar för att lossa själva locket. Sedan för själva panelen sitter den i 3 st skruvar. En till vänster under dimljusknapparna. En i mitten under stolsvärme knapparna samt en under kragen till vxl spaken.

    Sedan är det bara att trycka ur att knappar, å försiktigt bryta/bända loss panelen.

    Har säkert glömt nått. Men detta var i stora drag.


    Mvh Jonas
    mvh Jonas

    Gammalt Skåp Audi A4 Avant 2.0 TS Quattro...

Liknande ämnen

  1. Lacka instrumentpanelen i bilen!
    Av Turbo_Knuff i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-22, 22:10
  2. belysning på instrumentpanelen 9000 -97
    Av linqan i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-11-07, 12:11
  3. Högtalare i instrumentpanelen?????? 9000 CSE 95
    Av MrBlue i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-02-17, 17:39

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •