Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Amperetal på generatorn, samt lite laddnings o kol-problem??

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    88

    Amperetal på generatorn, samt lite laddnings o kol-problem??

    Har utan större framgång bytt kol o regulator på plats i min bil (900 t cab-199. Den laddade 14v (ungefär) efter det, men efter en provkörning på nogra mil visade det sig att den bara laddade 12,6v igen.
    Kan det vara så att kolen har hamnat "lite snett" (det var bra bökigt o byta dom).
    Annars funderar jag på en begagnad eller utbytes o då undar jag om någon vet hur många ampere den är på?
    Be BIG or die....

    Min bil:SAAB 900 SE 2,0T CAB-98 med viggenpkt o lite smått o gott!.

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Småland
    Inlägg
    618

    Re: Amperetal på generatorn, samt lite laddnings o kol-probl

    Citat Ursprungligen postat av storfredda
    Har utan större framgång bytt kol o regulator på plats i min bil (900 t cab-199. Den laddade 14v (ungefär) efter det, men efter en provkörning på nogra mil visade det sig att den bara laddade 12,6v igen.
    Kan det vara så att kolen har hamnat "lite snett" (det var bra bökigt o byta dom).
    Annars funderar jag på en begagnad eller utbytes o då undar jag om någon vet hur många ampere den är på?
    Det är mycket lätt att bryta av kolen om de inte är i rätt läge när man drar fast regulatorn.
    Enligt epc är generatorn på 90A
    Kolla pris innan du beställer en utbytes.
    "Kan man få lite vanlig allmän lagning"

  3. #3
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Torpshammar
    Inlägg
    5 918
    de här Bosch generatorerna är rena skräpet, det som hänt är förmodligen att kollektorn är sönderbränd. Om kolen tidigare var väldigt dåliga så är det säkert rediga spår i ytan där kolen släpar emot och kanske har den käkat upp dina nya kol igen.

  4. #4
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 873
    §9 Marknadsföring och försäljning
    §9.1 Försäljning och annonsering får inte förekomma i forumet. Som privatperson ska du då använda Köp & Sälj.

    §9.2 Alla former av kedjebrev eller antydan till sådana är strängt förbjudna.

    §9.3 Det är helt förbjudet att skapa eller sprida marknadsföring för egen eller andras näringsverksamhet.

    Trådar där företag eller represetanter från företag tenderar att gå ifrån ämnet skall raderas.

    §9.4 Undantag: Företag får svara på inlägg och påståenden som berör deras verksamhet.
    Rensade därför lite i tråden.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

Liknande ämnen

  1. Laddnings problem saab 9000
    Av Myleaf i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-01-14, 14:06
  2. Laddnings problem 9-5
    Av Apex i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-07, 20:43
  3. Laddnings problem (Laddningslapan lyser)
    Av Jossa i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-07-22, 00:32
  4. Problem med generatorn
    Av putte i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-01-03, 05:03

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •